POLITIČKE PORUKE NISU VIŠE SPAM: Hoće li Gugl da izgubi korisnike zbog odluke da ublaži sistem filtriranja mejlova?

Novosti online

05. 07. 2022. u 20:13

OSNIVAČ Gugla Kompanija Alfabet objavila je krajem juna plan za promenu filtriranja neželjene pošte u Gmailu.

ПОЛИТИЧКЕ ПОРУКЕ НИСУ ВИШЕ СПАМ: Хоће ли Гугл да изгуби кориснике због одлуке да ублажи систем филтрирања мејлова?

Foto Shutterstock

Rešenje je posebno usmereno na politički neželjeni sadržaj, poput onog kojim se korisnici u Sjedinjenim Američkim Državama zasipaju tokom izborne sezone, na sredini mandata. Na nesreću korisnika, čini se da je Gugl odlučio da je problem to što dolazi do filtrira previše neželjene pošte, a rešenje je da se političarima omogući da do građana stižu ankete, predlozi, zahtevi i molbe za prikupljanje sredstava za izborne kampanje, piše Blumberg.

U podnesku Federalnoj izbornoj komisiji, kompanija je predložila suspendovanje Gmail filtera za neželjenu poštu na poruke političkih partija i kandidata kao deo plana da se „poboljša iskustvo korisnika i masovnih pošiljalaca“. Ovaj pilot program, koji će biti predstavljen tokom predstojećeg izbornog ciklusa, i dalje će omogućiti korisnicima Gmail-a da ručno otkažu pretplatu sa svake liste neželjenih e-pošte. Moraće to da urade, međutim, tako što će kliknuti na jedan po jedan mejl.

Predlog je usledio nakon što su republikanci u Senatu predstavili predlog zakona koji bi sprečio tehnološke kompanije da primenjuju filtere za neželjenu poštu na političke e-poruke. Predlog zakona nema šanse da bude usvojen dok demokrate kontrolišu Kongres, ali izgleda da Gugl pokušava da spreči buduće pokušaje regulacije ako se to promeni. U saopštenju, portparol kompanije Hose Kastaneda opisao je predlog kao pokušaj da se obezbedi dodatna transparentnost uz očuvanje Guglove posvećenosti „odličnom iskustvu za sve naše korisnike“. Takođe je rekao da Gugl ne filtrira poruke na osnovu političke pripadnosti.

Foto: Tanjug/AP

Zašto nas Gugl mrzi?

Ovaj model onemogućavanja je suprotan onome što većina ljudi želi — podrazumevano blokiranje svih političkih neželjenih poruka. Reakcija je bila predvidljiva. Na Tviteru, korisnici su zapretili da će se vratiti na Hotmejl, ili da će se potpuno odreći e-pošte. Tipičan odgovor je jednostavno pitanje: „Zašto nas Gugl mrzi?“

Gmail ima 1,5 milijardi korisnika mesečno, ili oko 75% tržišta za veb-baziranu e-poštu. U praksi, to znači da će se potencijalna baza korisnika značajno smanjiti ako Gugl odluči da niste dostojni njegovog prijemnog sandučeta. Na ovo se stalno žale preduzetnici, a i političari.

Gugl je, kažu istraživači, skoro 70 odsto desničarskih poruka označio kao neželjenu poštu, u poređenju sa oko 10 odsto levičarskih mejlova. Čak i kada su istraživači pokušali da uporede mejlove na slične teme, činilo se da Gmail i dalje ograničava republikance više nego demokrate. Međutim, Gugl rezultati su postali manje izraženi kada su istraživači pogledali kako je usluga reagovala na ponašanje korisnika. Pretpostvalja se da Guglov softver reaguje na karakteristike baze korisnika koja je verovatno mlađa i manje konzervativna od ljudi koji koriste Autluk i Jahu.

Arhiva

Političari ispred korisnika

Ovo je takođe veliki problem za kompaniju. To pokazuje koliko je Gmail dominantan kao sredstvo komunikacije sa svetom. Usluga nema značajnih rivala, delom zato što je odličan proizvod, a delom zato što je Gugl naporno radio da ograniči domet konkurenata. Android telefoni uglavnom dolaze sa ugrađenim Gmail-om i teško je podesiti novi uređaj bez registracije za Guglove usluge.

Otvaranje Gmail-a za spamovanje korisnika sa političkom poštom moglo bi da ima političkog smisla za Gugl, omogućavajući mu da zaobiđe zabrinutost republikanaca uoči izbora koji bi mogli da stave GOP kontrolu nad Kongresom. Ali to neće učiniti ništa za stvarne klijente, osim što će da ih primora da provode više vremena odjavljujući se na e-poštu koju nikada nisu želeli. Stavljajući političku svrsishodnost iznad korisničkog iskustva i čineći e-pošte manje funkcionalnom, Gugl se okreće od stvari koje su mu pomogle da ostvari svoju poziciju na tržištu.

BONUS VIDEO - Argentinac usvaja kravu, postaju prijatelji i počinju da prave sadržaj za TikTok

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

UPOZORENJE: Nemojte piti kafu ako ste u nekoj od OVIH grupa