TREND NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: Deinfulenseri, novi trendseteri
Već godinama influenseri sa različitih društvenih mreža imaju sve veći i veći uticaj na potrošače, postajući nezaobilazni deo marketinške i prodajne strategije poznatih brendova. Kako i ne bi, kada pojedini imaju stotine hiljada, pa i više miliona pratilaca.
Foto Shutterstock
I, dok nasmejani i obučeni u odeću poznatih kreatora raspredaju o tome čiji je vazdušni đon bolji ili zašto je neka maskara baš ta koja je vama neophodna, s leđa im se tiho prikradaju deinfluenseri, počevši da im odgrizaju deo kolača, ali - sa druge strane.
Predstavnici relativno novog trenda kod nas, a i u svetu prisutnog tek nekoliko godina, nazvani su upravo tako, deinfluenseri. Reč je o osobama koje, poput influensera, imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, ali kreiraju sadržaj koji nije afirmativan po pojedine brendove i proizvode, već naprotiv, skreće pažnju na nedostatke kod „izvikanih“ imena. Na taj način pokušavaju svoju publiku da odvrate od kupovine određenog proizvoda a, često, i od kupovine generalno, jer su mahom na strani održive potrošnje i proizvodnje, koja je u suprotnosti sa zagađenjem do kog dolazi zbog tekstilne industrije. Većina deinfluensera na Instagramu, Tik-toku, Jutjubu i Fejsbuku zalaže se za štednju novca koji možete upotrebiti na pametnije načine od kupovine 15. para patika ili petih naočara za sunce, kao i rasipanja prilikom pazarenja precenjene haljine, rumenila, automobila… Ovi novi trendseteri trude se da svojim pratiocima demistifikuju određene proizvode koje njihovi oponenti, influenseri, dižu u nebo, često pokazujući i dokazujući pred kamerama da nisu vredni ni prebijene pare, a ni minuta njihove pažnje. Ukazuju na manjak kvaliteta, originalnosti, greške u tkanju, nepostojanost boja, pa čak i štetnost po zdravlje određenih komada odeće ili obuće, kozmetičkih preparata, šminke, prehrambrenih proizvoda...
S obzirom na to da znamo da influensere (debelo) plaćaju kompanije čije proizvode promovišu na društvenim mrežama, postavlja se pitanje da li neko (recimo konkurentski brendovi) finansira i deinfluensere ili su baš svi oni odabrali da se bave time samo zbog opšteg dobra. Istina je, kao i uvek, negde na sredini.
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)