NOVO ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Masa Mlečnog puta 550 milijardi puta veća od mase Sunca

Beta

05. 10. 2022. u 14:35

ISTRAŽIVAČKI tim sastavljen od kineskih i stranih naučnika precizno je izmerio masu Mlečnog puta i otkrio da je ona oko 550 milijardi puta veća od mase Sunca.

НОВО ИСТРАЖИВАЊЕ ПОКАЗАЛО: Маса Млечног пута 550 милијарди пута већа од масе Сунца

Foto: Shutterstock/Denis Belitsky

Rezultati su objavljeni u časopisu "Montli Notisiz" Kraljevskog astronomskog društva, prenosi Sinhua.

Novoizmerena masa Mlečnog puta je gotovo polovina prosečne vrednosti koju su izmerili drugi istraživački timovi, a koja je bila oko bilion puta veća od mase Sunca.

- Naši najnoviji rezultati sugerišu da bi Mlečni put mogao biti 'tanji' nego što smo ranije mislili - rekla je Sue Sjangsjang, glavna članica istraživačkog tima i istraživačica iz Nacionalne astronomske opservatorije Kineske akademije nauka (NAOC).

- To znači da u galaksiji ima mnogo manje nesvetleće, ali gravitacione tamne materije nego što je prvobitno procenjeno - dodala je Sue.

Prema njenim rečima, masa je ključna za razumevanje dinamike galaksije. Međutim, postoji velika nesigurnost u njenoj proceni zbog ograničenja zapažanja.

U ovom istraživanju naučnici su dobili rezultate na osnovu podataka sa LAMOST-a (Spektroskopski optički teleskop velikog neba sa više objekata), vodećeg optičkog teleskopa u Kini, i satelita Gaja Evropske svemirske agencije.

Veliki uzorak spektroskopskih podataka koji pruža LAMOST je jedna od glavnih prednosti ovog istraživanja u poređenju sa studijama drugih istraživačkih timova, rekla je Sue.

- Ne samo da je veliki po broju i pokrivenosti, uzorak takođe beleži trodimenzionalni položaj, 3D brzinu i količine metala svake zvezde - dodala je ona.

Istraživački tim se sastojao od naučnika sa kineskog univerziteta Tri klanca, NAOC-a, Tehnološkog univerziteta Svinburn u Australiji i Šangajskog univerziteta Điao Tong i drugih.

BONUS VIDEO:

BOND, DžEJMS BOND: Pre 60 godina snimljen prvi film o „agentu 007“

I MI KREĆEMO PUT GRČKE Prvo oglašavanje Nikoline žene: Deca znaju sve, moramo biti hrabri