U FEBRUARU BEZ ŠTETNIH GASOVA: Kineska železara HBIS u Smederevu počela hladne probe na novoj aglomeraciji

J. Ilić

20. 01. 2022. u 10:14

KINESKA železara "HBIS Srbija" u Smederevu završila je radove na izgradnji nove aglomeracije. Na novoj agloliniji za prečišćavanje otpadnih gasova, kako tvrde ovde, jednoj od najboljih u ovom delu Evrope, počele su hladne probe, a već narednog meseca postrojenje će biti stavljeno u pogon.

У ФЕБРУАРУ БЕЗ ШТЕТНИХ ГАСОВА: Кинеска железара ХБИС у Смедереву почела хладне пробе на новој агломерацији

Foto HBIS Srbija

U železari HBIS rekli su, za "Novosti", da je projekat ekološke konstrukcije sistema tretiranja sirovina - kapitalna investicija kakva se radi jednom u više decenija.

Od nje će zavisiti kvalitet vazduha koji je godinama u trećoj kategoriji, posebno u okolini fabrike, i zbog čega stižu brojne pritužbe železari na zagađenje.

Iako je pogon trebalo da bude završen još u julu prošle godine, rokovi su pomereni, a ovih dana sve je spremno za start.

- Projekat se nalazi u fazi hladnog testiranja opreme i trenutno se celokupna linija sinterovanja testira bez materijala. Zatim počinju tople probe, sa materijalom i, ako sve bude u redu, sredinom februara stiču se uslovi za početak probnog rada postrojenja - objašnjava za "Novosti" Milovan Tasić, generalni menadžer za inženjering i investicije u kompaniji HBIS. Tasić kaže da je HBIS ovim projektom uveo trenutno najbolju raspoloživu tehnologiju za sinterovanje rude i kontrolu zaštite životne sredine. Nova aglolinija će u radu koristiti visokopećni gas, iz fabrike, i biće energetski efikasno postrojenje. Imaće veći kapacitet i bolje upravljanje postrojenjem za sinterovanje rude i savremene sisteme za otprašivanje.

Aglolinija, objašnjavaju stručnjaci, ima dva sistema za prečišćavanje otpadnih gasova i to: elektrofiltersko postrojenje i odsumporavanje izduvnih gasova. Sa pomoćnim objektima i presipnim mestima na svim trakastim transporterima, nova sinter linija takođe ima pet sistema za prečišćavanje otpadnih gasova, koji su opremljeni vrećastim filterima. Sva sakupljena prašina sa ovih sistema ponovo se vraća u tehnološki proces sinterovanja.

Ovo je od presudne važnosti na smanjenje emisije štetnih gasova.

- Naša očekivanja su da sa ovako savremenim sistemima otprašivanja možemo da postignemo da u izduvnim gasovima imamo maksimalno 20 mikrograma po kubnom metru praškastih materija, a trenutni standard u EU je 50 mg/m3. Novo postrojenje radiće mnogo tiše, pa će i buka biti smanjena - napominje Milovan Tasić, generalni menadžer za inženjering i investicije.

Kako je na početku radova najavljeno, projekat je vredan oko 80 miliona dolara, dok bi kompanija u zaštitu životne sredine i podizanje energetske efikasnosti, trebalo da utroši još 40 miliona dolara.

FABRIKA ZA OČUVANJE ENERGIJE

POSTAVLJANJE kamena temeljca nove aglomeracije simbolično su, polaganjem vremenske kapsule u zemlju, u julu 2019. označili predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ambasadorka NR Kine u Srbiji Čen Bo i predsednik kompanije "HBIS Srbija" Vang Laniju. Laniju je tada ocenio da će HBIS, kada završi projekat, "postati zelena, inteligentna i vodeća fabrika za očuvanje energije, a zaštita životne sredine dostići će svetski nivo".

ZAŠTO SE KASNILO SA ROKOVIMA?

U KINESKOJ železari kažu da su na prolongiranje rokova uticali problemi izazvani pandemijom, zbog čega su, u pojedinim trenucima, obustavljani radovi na nekim pozicijama. Takođe, aktivnosti na montaži opreme morale su da se usaglase sa proizvodnjom koja se odvijala redovnom dinamikom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

DANAS U 13 ČASOVA: Vučić obilazi radove na beogradskom metrou