PONOVO VOZOM DO ZAGREBA I LJUBLJANE: U prvom kvartalu 2022. godine opet železničko povezivanje triju država

B. Borisavljević - Š. Marović

04. 01. 2022. u 10:00

OD proleća ove godine, posle višegodišnje pauze, ponovo će krenuti voz od Beograda, preko Zagreba, do LJubljane, otkriva, za "Novosti", prof. dr Nebojša Bojović, dekan Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Reč je o trasi Beograd - Šid - Vinkovci - Zagreb - Dobava - LJubljana. Vozovi bi saobraćali tri-četiri puta nedeljno, uz noćnu liniju koja odgovara privrednicima koji putuju u Sloveniju. Planirana je cena karte od dvadesetak evra u jednom pravcu.

ПОНОВО ВОЗОМ ДО ЗАГРЕБА И ЉУБЉАНЕ: У првом кварталу 2022. године опет железничко повезивање трију држава

Foto Tanjug

Prema rečima Bojovića, u početku bi to bila pilot-linija, koja bi postala stalna, za šta postoji neophodna železnička infrastruktura, kao i interesovanje putnika. Potrebno je samo poboljšati tehničko stanje pruge od Rume do Šida, u cilju povećanja brzine vozova. U projekat su uključeni nadležni iz srpskih železnica, a održano je nekoliko sastanaka sa kolegama iz susednih država.

- Nadamo se da će već u prvom kvartalu 2022. godine biti uspostavljena jedna linija prema LJubljani, kasnije ka Filahu u Austriji, a do sredine godine još jedna - kaže profesor Bojović. - U 2023. godini očekujemo još dve dnevne linije istom trasom. Jednu, sa produženjem od LJubljane do Ciriha, a drugu do LJubljane kao biznis voz.

Profesor Bojović ističe da postoji realni interes da se što pre uspostavi železnički saobraćaj ka glavnim gradovima Hrvatske i Slovenije. On dodaje da će elegancija putovanja koje pruža železnica, privući i deo putnika koji su sada prinuđeni da koriste sopstveni, autobuski ili avionski prevoz. Za početak je planirano da se "pozajme" garniture, iako postoje naše koja mogu da voze do LJubljane.

- Verovatno da je dobro iznajmiti najmanje dve garniture, koje mogu da se napajaju iz dva različita strujna izvora, kako bi se izbegla zamena lokomotiva zbog prelaska na jednosmernu struju u Sloveniji - objašnjava naš sagovornik. - Zamena lokomotiva izrazito komplikuje situaciju i onemogućava da se koriste novi vozovi, koji već nekoliko godina postoje u železničkom parku Srbije.

Novosti

U posao će biti uključene i evropski instituti, koji se bave železnicom i saobraćajem, radi brže realizacije. Brzina vozova od Rume do Šida trenutno je zadovoljavajuća, ali bi trebalo preduzeti mere da oni idu brže. Tako se na relaciji Beograd centar - Stara Pazova - Ruma voz kreće od 100 do 120 kilometara na sat, a na delu pruge od Rume do Šida od 30 do 50, od Šida - državna granica - (Tovarnik) od 80 do 100 kilometara po desnom koloseku. Na relaciji (Tovarnik) - državna granica - Šid - Ruma - Stara Pazova - Beograd centar, brzina je od 100 do 120 kilometara po levom koloseku.

PREDNOST

- MOĆ železnice je u ekonomičnosti i ekologiji. O tome najbolje govori da se već sada više od 20 odsto saobraćaja u Nemačkoj odvija železnicom, a da je evropski plan da se do 2050. godine, to poveća na 55 odsto ukupnog saobraćaja - kaže profesor Bojović. - U vrlo skorom periodu očekujemo veliki skok železničkog saobraćaja, odmah po završetku pruge Beograd - Budimpešta. A to je samo početak.

VEĆ U REDU VOŽNJE

- U POSTOJEĆEM evropskom redu vožnje već postoji trasa, samo je treba aktivirati - kaže prof. Bojović. - Svakog drugog vikenda u decembru se pravi novi evropski red vožnje. Postoji vreme koje je zauzeto za kretanje voza od Beograda do LJubljane.

Na ovoj relaciji je, u doba SFRJ saobraćalo po pet vozova dnevno.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

VLADA SRBIJE POMAŽE GRAĐANIMA: Evo ko će imati pravo na manje račune za struju