PROBLEM SA OBUĆOM SAMO NA SUDU: Postupak ostvarivanja prava toliko komplikovan da potrošači najčešće odustaju, ne postoji sistem zaštite
VEĆ godinama se potrošači najviše žale na loš kvalitet obuće. Najveći problem je što oni ne mogu na lak i jednostavan način da dokažu da je trgovac neosnovano odbio reklamaciju.
To je apsurdna situacija, da pored tolikog broja pritužbi potrošači nemaju efikasan mehanizam da se zaštite. Ovako muke kupaca sa prodavcima objašnjava Nikica Jovanović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), ističući da to mora da se promeni.
- Poslednjih godinu dana laboratorije, koje su ranije analizirale obuću i davale mišljenje da li je reklamacija objektivna, odbijaju da to rade i kupci nemaju od koga da obezbede stručno mišljenje - ističe Jovanovićeva. - Mi smo ranije, kao udruženje slali potrošače u laboratoriju i nakon toga smo njihovu procenu dostavljali trgovcima. Sada to više ne možemo da radimo i kada se obratimo prodavcima i uputimo im opomenu pred tužbu, oni na to ne reaguju, jer nema stručnog mišljenja iz laboratorije.
Zato, kako navodi, sada kupci imaju mogućnost samo da idu u sudski postupak, a krajnje je apsurdno da se toliki broj prijava rešava tim putem. Mladen Alfirović iz NOPS-a, ističe da ne postoji nijedna država na svetu gde se problemi sa obućom rešavaju na sudu. On ukazuje da pojedine od tih ustanova koje daju stručno mišljenje sarađuju sa trgovcima.
- One kontrolišu svu obuću koje određena kompanija uvozi i daju ocenu da li je u skladu standardima - objašnjava Alfirović. - Zatim, ponovo prilikom reklamacije rade analizu tih istih proizvoda. Kako očekivati da će tada dati suprotno mišljenje za nešto što su prethodno odobrili?
On naglašava da mišljenje laboratorije uopšte nije obavezujuće za trgovca kada donosi odluku o reklamaciji, a služi im da obrazlože svoju negativnu odluku. Postupak dokazivanja je toliko komplikovan da kupci, kako navodi, uglavnom odustaju od borbe za svoja prava.
Dve zvezde – jedno spektakularno veče! Da zagreje i preokrene budućnost
Reflektori srpske prestonice sinoć su bili upereni u dve zvezde - legendarnog Zdravka Čolića i zaista jedinstvenu, potpuno novu zvezdu među uređajima za zagrevanje duvana - Ploom! U prepunoj hali 5 Beogradskog sajma, pred više od 1.500 ljudi i uz dobro poznate hitove kao što su "Ti si mi u krvi", "Čija je ono zvezda“ i "Tebe čuvam za kraj", JTI, prva i jedna od najvećih japanskih investicija i cigaretna kopanija broj jedan u Srbiji, lansirala je Ploom X Advanced - najsavremeniji uređaj za zagrevanje duvana sa inovativnom i jedinstvenom HeatFlow tehnologijom usavršenom u Japanu.
10. 05. 2024. u 16:45
VEĆ OD 380 EVRA: Evo kako da posetite ovu egzotičnu destinaciju za malo para i to na 8, 11 ili 12 dana avionom
MESTO gde pustinjski pejzaži oživljavaju avanturistički duh, a Sredozemno more poziva na potpuno opuštanje.
13. 05. 2024. u 11:46
AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNjIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!
Spremite se za putovanje kroz tamni podzemni svet za koji do sada niste znali.
09. 05. 2024. u 11:33
Komentari (2)