JEFTINA STOČNA HRANA: Prah od listova duda može biti izvor proteina za svinje
KINESKI istraživači sproveli su testiranja o tome da li lišće duda može predstavljati izvor protena i zaključili da se ono može efikasno koristiti u ishrani tovljenika.
Foto: Narin Eungsuwat / Alamy / Profimedia
Naučnici, koji su povezani sa nekoliko istraživačkih instituta u gradu Čangšu, objavili su svoju studiju u časopisu „Animal Nutrition“ u kome kažu da se u svetlu rastuće potražnje za jeftinom stočnom hranom razmatra nekoliko nekonvencionalnih izvora hrane kako bi se delimično zamenile žitarice.
Drveće duda je, kako kažu, potencijalni izvor proteina za biljojede, a lišće duda je mogući dodatak fermentabilne energije i proteina za ovce. Takođe, rađena su istraživanja za merenje efekta na kokoši nesilice.
Kako su kineski istraživači sproveli istraživanja na svinjama?
Istraživački tim je ubrao sveže lišće duda koje su nakon toga sušili 4 dana u sušari na temperaturi od 60 stepeni. Potom su ih usitnili i procenili njihov nutritivni sastav.
On je glasio: 23,5 posto suve materije, 22,66 posto sirovih proteina, 4,93 posto ektrakta etra, 12,06 posto sirovih vlakana, 9,60 posto sirovog pepela i 15,27 megadžula po kilogramu svarljive energije.
Istraživanje je sprovedeno na 180 crnih svinja kineske lokalne rase Xiangcun sa prosečnom početnom telesnom težinom od 72 kilograma.
Nasumično su ih podelili u pet grupa. Jedna grupa je dobijala ishranu sastavljenu od kukuruza, sojinog brašna i pšeničnih mekinja, a u ostalim grupama ove komponente su zamenjene sa 3, 6, 9 ili 12 posto praha od lista duda u obliku paleta i to 50 dana.
Rezultati su pokazali da nema uticaja na rast svinja, već se čak poboljšala oksidaciona stabilnost kod ovih životinja.
Takođe ova ishrana je uticala na ekspresiju gena koji su usključeni u lipidni metabolizam i odvajanje mitohondrija u svinjskim skeletnim mišićima. Ove promene mogu efikasno da regulišu svinjske masne kiseline i spreče oksidaciju lipida što pozitivno utiče na zdravlje potrošača.
(All About Feed)
Preporučujemo
DODATNA SREDSTVA: Vlada odredila još 2,5 milijardi dinara za poljoprivredu
11. 06. 2026. u 16:45
MNOGI PROIZVOĐAČI GREŠE: Evo kada i kako skidati listove i zaperke na paradajzu
11. 06. 2026. u 15:52
DRŽAVA POMAŽE SELA: Ovo je najviši iznos podsticaja po korisniku - Velika pomoć!
10. 06. 2026. u 17:16
NEOBIČNO, A DELUJE: Uništite krompirovu zlaticu - krompirovom zlaticom
07. 06. 2026. u 14:20
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
VATRENO NA KRIMU: Ukrajina "odsekla" poluostrvo, mostovi sravnjeni - eksplozije i požari na vojnim i infrastrukturnim lokacijama
U NOĆNOM napadu dronovima izbio je požar u rafineriji nafte Afipski u ruskom Krasnodarskom kraju, strateškom energetskom pogonu koji je od početka rata česta meta napada.
11. 06. 2026. u 15:25
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
POTRES! Hrvatska izbačena sa Svetskog prvenstva
POGLED celog sveta uperena je u Ameriku, Kanadu i Meksiko, a dok traje Svetsko prvenstvo u fudbalu stižu neočekivane vesti.
12. 06. 2026. u 16:15
Komentari (0)