MANJAK VITAMINA D ČEST KOD OBOLELIH OD RAKA DOJKE: Značajni rezultati istraživanja
RAK dojke jedan je od najčešćih tipova raka u svetu. Prema pregledu iz 2022. objavljenom u časopisu The Breast, rak dojke predstavlja jednu od osam dijagnoza raka i rezultirao je s ukupno 2,3 miliona novih slučajeva u 2020. godini.
Foto Shutterstock
Koliko god da je ovaj razorni rak uobičajen, vrlo se malo pažnje posvećuje njegovoj povezanosti sa statusom vitamina D. Pa ipak, do 96 odsto populacije obolele od raka dojke takođe ima manjak vitamina D, prema pregledu iz 2017. objavljenom u Breast Cancer.
Stručnjaci kažu da nisu šokirani da je vitamin D od velike pomoći u očuvanju zdravlja dojki s obzirom na njegove ogromne i uticajne zdravstvene prednosti, i zbog toga su sproveli istraživanje, posebno imajući u vidu da nedostatak vitamina D pogađa 29 odsto odraslih u SAD-u.
U sistematskom pregledu i meta-analizi Tumor Biology iz 2017. godine, otkriveno je da polimorfizmi VDR gena povećavaju rizik od raka dojke. Istraživači veruju da veza između vitamina D i rizika od raka dojke ima veze sa genima receptora za vitamin D (VDR) 4 i njihovom funkcijom u mlečnim žlezdama - što uključuje regulaciju transporta kalcijuma tokom laktacije i proizvodnje mleka.
Dok su istraživanja o tačnim mehanizmima i putevima uticaja sunčevog vitamina na rak dojke u toku, dokazi konzistentno pokazuju jasnu povezanost između cirkulišućeg vitamina D i rizika od raka dojke.
U studiji o kontroli slučajeva iz 2015. koju je sprovela kompanija Breast Cancer Research and Treatment, žene s nedostatkom vitamina D imale su 27 odsto veći rizik od raka dojke nego žene s dovoljno vitamina D.
Međutim, dok se klinička dovoljnost vitamina D definiše kao nivo 25(OH)D iznad 30 ng/ml, druga istraživanja pokazuju da viši nivoi pružaju veću zaštitu od rizika od raka dojke.
U jednoj objedinjenoj analizi Anticancer Research-a, utvrđeno je da nivo 25(OH)D u serumu od 47 ng/ml smanjuje rizik od raka dojke za 50 odsto.
Preporučujemo
NIJE SAMO POSPANOST: Ovi neobični znakovi ukazuju na nedostatak sna
07. 06. 2026. u 16:25
DA NE STREPITE OD GUBITKA PAMĆENjA: Pet načina da vežbate moždane vijuge
06. 06. 2026. u 07:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
RASPADA SE PARTNERSTVO SA PUTINOM: Ukrajina dobila ključnog saveznika u NATO-u
PRE otprilike deset godina, rat u Siriji pomogao je da se stvori neočekivano partnerstvo na Bliskom istoku između Turske i Rusije. Međutim, ono se sada raspada, tvrdi Njujork tajms. Naime, Turska snažno pomaže Ukrajini da stvori uporište u delu sveta gde je ruski predsednik Vladimir Putin ranije uživao značajan uticaj.
08. 06. 2026. u 09:25
"AKO KORISTIŠ MEGAFON, ONDA TO NEMOJ NAZIVATI PISMOM" Peskov oštro o Zelenskom: Da je zaista želeo da ga preda Putinu, mogao je to da učini
DA je Vladimir Zelenski zaista želeo da preda pismo ruskom predsedniku Vladimiru Putinu, mogao je to jednostavno da učini, bez javnog objavljivanja, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov.
07. 06. 2026. u 13:37
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)