NIJE DOVOLJNO DA UZIMATE SUPLEMENTE: Crevna flora utiče na nivo vitamina D
NEDOSTATAK vitamina D povezan je sa pojavom raka, kardiovaskularnih bolesti i osteoporoze, ali klinička ispitivanja dodataka vitamina D dala su raznolike rezultate.
Foto Shutterstock
Razloge za to moguće je, otkrila je nova studija. Naime, istraživači su pronašli vezu između aktivnog oblika vitamina D i crevnih bakterija. Naučnici sa Univerziteta Kalifornija u San Dijegu otkrili su da crevne bakterije mogu da igraju vitalnu ulogu u pretvaranju neaktivnog vitamina D u njegov aktivni oblik, koji je važan za zdravlje čoveka.
Kada zdravstveni radnici i istraživači iz oblasti medicine žele da utvrde pojedinačni status vitamina D kod pacijenta, oni mere nivoe neaktivnog prekursora u serumu, jer to odražava koliko vitamina D telo skladišti. Međutim, presudni faktor može da bude način na koji se vitamin razlaže, a ne koliko se skladišti. Prilikom merenja količine aktivnog vitamina D starijih muškaraca u krvi, istraživači iz San Dijega otkrili su da su njegovi nivoi u međusobnoj vezi sa raznolikošću zajednice bakterija koje žive u njihovim crevima ili mikrobiomu creva. Nivoi aktivnog vitamina D takođe su u vezi sa brojem "prijateljskih" bakterija u crevima. Suprotno tome, nije postojala jaka povezanost između neaktivnog oblika vitamina i bakterijske raznolikosti ili prijateljskih bakterija.
- Iznenadili smo se kada smo otkrili da je raznolikost mikrobioma, raznolikost vrsta bakterija u crevima čoveka, usko povezana sa aktivnim vitaminom D, ali ne i sa prekursorskom formom. Smatra se da je veća raznolikost mikrobioma u crevima povezana sa boljim zdravljem uopšte - rekla je autorka studije dr Debora Kado, direktorka Klinike za osteoporozu u Univerzitetu Kalifornija u San Dijegu.
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
SARAJEVSKI MEDIJI BRUJE - VUČIĆ NAS JE SPASIO U ZADNjI ČAS: Omogućio nam da gledamo Svetsko prvenstvo, dok Konaković "bljuje vatru"
SARAJEVSKI Dnevni avaz objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
12. 06. 2026. u 17:33
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
MACA NAPUSTIO PORODIČNI DOM: "Ne mogu više! Rekao sam da je volim i izašao iz stana"
DRAGAN Marinković Maca je nedavno govorio o teškim životnim trenucima tokom rata u Sarajevu kada je trebalo da napusti porodični dom.
12. 06. 2026. u 13:09
Komentari (0)