FIZIČKA AKTIVNOST PROTIV BOLA: Vežbama ublažite diskus herniju

V. N.

16. 05. 2022. u 09:50

DISKUS hernija može da se javi na svakom delu kičmenog stuba, ali je ubedljivo najčešća u donjem delu leđa. Ova patologija kičmenog stuba praćena jakim bolom remeti osnovno funkcionisanje, a u akutnoj fazi može osobu da učini sasvim nepokretnom.

ФИЗИЧКА АКТИВНОСТ ПРОТИВ БОЛА: Вежбама ублажите дискус хернију

Foto Shutterstock

Ipak, postoje vežbe koje, kada nema bola, mogu da pomognu da se osećate bolje i koje će da spreče dalje napredovanje bolesti.

Prema rečima stručnjaka, kod diskus hernije važno je da se radi na istezanju mišića zadnje strane bedara, kao i da se jačaju trbušni i leđni mišići, koji će onda da pružaju dobru podršku kičmenom stubu.

Osobama sa diskus hernijom preporučuje se i plivanje kao način rekreacije.

Kada je o vežbama reč njih bi trebalo praktikovati svkodnevno dva do tri puta. Samo tako, upornim radom mogu da se postignu zadovoljavajući rezultati, odnosno da se izbegne dalje pogoršanje bolesti i odlazak pod nož.

Sve vežbe radite po 10 ponavljanja.

ČELO NA KOLENO

Lezite na leđa, savijte noge u kolenima. Obuhvatite koleno rukama, zategnite stopalo, privucite koleno ka grudima dok ga čelom ne dodirnete. Zadržite nekoliko sekundi, pa najpre spustite glavu, a onda i stopalo na pod. Vežbu radite naizmenično podizanjem levog i desnog kolena.

ČETVORONOŽNI POLOŽAJ

Zauzmite četvoronožni položaj. Istovremeno podižite ruku i suprotnu nogu. Vežbu radite naizmenično.

PODIZANJE RUKU

Lezite na leđa, savijte noge u kolenima. Donji deo leđa čvrsto priljubite uz podlogu. Podižite ruke pored kolena i lagano ih spuštajte.

PODIZANJE OPRUŽENE NOGE

Lezite na leđa sa opruženim nogama. Podižite jednu nogu, dok su leđa čvrsto oslonjena na podlogu. Zadržite ovaj položaj u nekoliko sekundi, pa spustite. Vežbu radite naizmenično.

KOLENO PORED KOLENA

Lezite na leđa, savijte noge u kolenima. Opružite desnu nogu, zategnite u kolenu i stopalu. Opruženu nogu pomerajte ka grudima. Vratite koleno pored kolena, savijte nogu i spustite stopalo na podlogu. Vežbu radite naizmenično levom i desnom nogom.

BONUS VIDEO - Jednostavne vežbe za jutarnje razgibavanje: Malo vremena za lep početak dana

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)