POSLEDNJI POZIV ZA PROMENE: Taksi preduzetnicima predstavljena studija o prevozu u prestonici

S. B. MILOŠEVIĆ

16. 01. 2021. u 17:28

ПОСЛЕДЊИ ПОЗИВ ЗА ПРОМЕНЕ: Такси предузетницима представљена студија о превозу у престоници

Foto Privatna arhiva

STUDIJA "Planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza putnika u Beogradu" predstavljena je na Saobraćajnom fakultetu predstavnicima taksi preduzetnika, taksi udruženja i taksi centara, uz prisustvo pomoćnika ministra saobraćaja Milana Petrovića i sekretara Sekretarijata za javni prevoz Jovice Vasiljevića.

Taksisti su prvi put imali priliku da se upoznaju sa rezultatima studije, ali i da daju svoje komentare. Najveća zamerka bila je što su za rezultate čuli iz medija, pa su saglasni da će argumentovano moći da raspravljaju tek kada iščitaju celu studiju na više od 700 strana.

Vasiljević je kazao da je Sekretarijat prihvatio studiju, ali da će razmotriti hoće li usvojiti jedan, sve ili nijedan predlog. Napominje da studija daje osnovu za buduće razgovore sa taksistima.

RASPRAVA Detalj sa jučerašnjeg skupa, Foto N. Skenderija

Tim koji je predvodio profesor Saobraćajnog fakulteta dr Slaven Tica, šef katedre da drumski i gradski transport, podsetio je prisutne da taksi sistem pruža celodnevnu uslugu i da je to vid javnog prevoza.

- Grad je doneo odluku da, kao vlasnik tržišta, traži rešenja za sistem, vodeći računa o održivosti postojećih prevoznika. Zato budite zahvalni Gradu. Problema je mnogo, ali su rešivi. Imamo naredne četiri godine da uredimo sistem, a Saobraćajni fakultet i ovaj tim biće uz vas u tom procesu. Taksi sistem sad ima šansu da kroz reinženjering postane održiv, ali bez skokovitih promena. Morate shvatiti da je došlo vreme kad je korisnik u fokusu - poručio je taksistima profesor.

BROJ SLOBODNIH DANA

ČULE su se i primedbe na broj od 305 predviđenih radnih dana za taksiste, uz 60 dana odsustva. Taksisti kažu da je prosečna starost oko 55 godina, i da je taj broj radnih dana, pogotovo tokom pandemije virusa korona, nerealan.

Stručnjaci su naveli da je organizacija na nivou operatera odlična, ali da je nema na nivou grada. Tako Sekretarijat za javni prevoz ne zna koliko je tasista na ulicama u svakom trenutku. I pošto Zakon o prevozu putnika definiše pristup delatnosti, a ne tržištu, Studija zagovara i postojanje pravnog dokumenta kojim bi se sklopio ugovor između Sekretarijata i taksi preduzetnika. Ovaj predlog, većina taksista je pozdravila.

Kažu da će 2021. biti uveden sistem za monitoring od kog trenutka će sve biti transparentno (znaće se ko radi, kada i koliko), a tokom 2022. će se meriti indeks zadovoljstva korisnika, preračunavati potrebni resursi (broj izvršioca na ulicama), kako bi u 2023. tasisti ušli stabilni.

Na zamerke taksista da nije tačno da ima 30 odsto neusluženih zahteva, stručnjaci kažu da u studiju nisu ni uzimali u obzir broj zahteva koje opsluži CarGo, već samo verne mušterije taksista.

Branko Vitorović iz sindikata "Nezavisnost" kazao je da je trebalo da budu konsultovani tokom izrade studije, da je trebalo organizovati tematske susrete na kojima bi davali primere iz prakse, da budu saslušani.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)