SAMI ĆEMO DA NAPLAĆUJEMO NAŠE KARTE: Šapić najavljuje raskid sa "Kentkartom" i brzo osnivanje gradskog preduzeća

S. VIDAČKOVIĆ

08. 09. 2022. u 08:13

GRAD Beograd raskinuće ugovor s turskom kompanijom "Kentkart" u čijem je vlasništvu "Bus plus sistem", te će osnovati svoje preduzeće koje će se baviti naplatom karata za javni prevoz - najavio je prvi čovek prestonice Aleksandar Šapić.

САМИ ЋЕМО ДА НАПЛАЋУЈЕМО НАШЕ КАРТЕ: Шапић најављује раскид са Кенткартом и брзо оснивање градског предузећа

Foto: N. Fifić

On smatra da će Beograđani, ukoliko budu imali dobar i kvalitetan javni prevoz, plaćati karte bez ikakve represije, pritiska i sličnih mera.

U toku su razgovori sa firmom "Kenkart", a Šapić kaže da je gotovo izvesno da će Grad preuzeti tu delatnost, za šta je i turska kompanija pokazala razumevanje.

- Želimo da imamo potpunu kontrolu naplate karata, kao i potpunu kontrolu podizanja usluge - rekao je gradonačelnik. - Ne postoji GSP, privatnici, već javni beogradski prevoz i građane ne interesuje ko naplaćuje karte, već kvalitetan prevoz. Mi moramo da pokažemo dobru volju i sposobnost da podignemo gradski sistem, što niko nije uspeo u poslednjih 30 godina.

Prema njegovim rečima, mora se formirati novo preduzeće koje će biti zaduženo za markice i koje će raditi u sistemu prestoničkog javnog prevoza.

- Neće više niko da uzima procenat na našim kartama, nego ćemo mi da uložimo u naš javni prevoz. Mi ćemo da naplaćujemo, ljudi će da znaju gde ide novac i mi ćemo za njega da odgovaramo. Taj ugovor će biti raskinut, oni su pokazali razumevanje jer su videli našu odlučnost. Očekujem da će se to brzo rešiti. Oni imaju neke informacione sisteme i tehnologiju koje ćemo moći da iskoristimo.

Rekao je da će biti penala zbog raskida ugovora, koji je prošle godine produžen do 2034, te da će Grad izmiriti sve obaveze koje su, kako tvrdi, beznačajna cifra.

- Izračunali smo da su penali koje budemo platili samo kap u moru ukoliko uspemo da podignemo kvalitet usluge, a onda i naplatu. Jer, kad samo 15 do 20 odsto ljudi kupuje markicu i kad imate firmu koja ništa ne čini, a veliko je pitanje i koliko su mogli da čine kad su bili potpuno izuzeti iz sistema. Teško je sistemski bez podrške grada, države, teško je raditi, da ne bude da sve svaljujem na njih. Ali, ti penali biće beznačajna cifra u odnosu na ono koliko planiramo da prihodujemo i podignemo naplatu. Samo neka podignemo na 35-40 odsto. Sad je na najnižem mogućem nivou - zaključio je gradonačelnik.

"KENTKART": SVE PO UGOVORU

U "Kentkartu" su nam nedavno rekli da smatraju da bi mnogo veći broj ljudi trebalo da plaća kartu, odnosno uslugu javnog prevoza. Istakli su da je na smanjenu prodaju markica uticala i pandemija virusa korona, ali da oni svoje obaveze prema Gradu izmiruju na vreme.

- Od uvođenja sistema do danas naplata funkcioniše besprekorno - objašnjavaju, za naš list, iz "Kentkarta". - Tačnije, sredstva od svake prodate karte uvek su uredno prebačena na račun Grada i to na nedeljnom nivou bez ijednog dana kašnjenja i do poslednjeg dinara.

RADIĆE SE NOĆU I VIKENDOM

DO kraja godine počeće radovi na više lokacija u gradu, što će podrazumevati "presvlačenje" velikog broja beogradskih saobraćajnica, a takvi poslovi ubuduće će se raditi noću i vikendom, kako bi se što manje ometao svakodnevni život građana, najavio je Aleksandar Šapić.

- Naši putari, "Beograd put" i svi podizvođači od sad će raditi noću i vikendima kad je manji broj ljudi na ulicama. Naš zadatak je da nađemo način kako da ljudima olakšamo. Ne može da se radi u špicevima kada je najveća gužva. Naravno, biće situacija kada će morati da se radi i u špicevima, ali ćemo gledati da o tome maksimalno povedemo računa, da Beograđanima ne bismo stvarali dodatne probleme u saobraćaju ako ne moramo - precizirao je gradonačelnik.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna