Kako funkcionišu poštanske usluge u vreme vanrednog stanja zbog korone: Pošiljke stižu, ali se duže čekaju

E. B. TALIJAN

14. 04. 2020. u 14:00

Distribucija u gradskim područjima najmanje dvaput nedeljno

Како функционишу поштанске услуге у време ванредног стања због короне: Пошиљке стижу, али се дуже чекају
POŠTANSKI operateri u Srbiji rade, obavljaju sve usluge, ali u uslovima koje diktira vanredno stanje. Načine prijema i uručenja pošiljaka prilagodili su preventivnim merama za suzbijanje virusa kovid 19. Rukovodilac službe za poštansku regulativu u Ratelu Nikola Trubint u razgovoru za "Novosti" ističe da sve radi, ali ne redovno, i da je najbolje da se korisnici o izmenama informišu na internet strancima operatera ili na portalu ove regulatorne agencije. Građani su prinuđeni da sve više vremena provode u svojim domovima, što je dovelo do porasta potražnje za uslugom dostave na kućnu adresu. Zato privatni operateri beleže povećanje broja tih zahteva.

Trubint objašnjava da sada postoje tehnološka ograničenja koja se odnose na način prijema, prenosa i dostave pošiljaka, kao i kadrovska, u smislu izolacije i samoizolacije radnika.

- Radno vreme šaltera je prilagođeno restrikcijama u kretanju građana i merama socijalnog distanciranja - ističe Trubint. - Kada su u pitanju prijem i dostava, velika većina operatera je preko nadležnih institucija pribavila odgovarajuće dozvole za kretanje tokom policijskog časa. Oni se trude da u najvećoj mogućoj meri ispune sve zahteve i obezbede kvalitetnu uslugu.

Distribucija u gradskim područjima ide najmanje dva puta, a u ruralnim jednom nedeljno. Službenici će, uvek kada je to moguće, dostavu obaviti bez kontakta sa korisnikom, ubacivanjem u kućno sanduče, osim kada su u pitanju pošiljka sa označenom vrednošću i isplata novca. Takođe, direktno će korisniku uručiti i paket koji nije moguće ubaciti u sandučić zbog većih dimenzija, a čiji prijem obavezno mora da se potvrdi. U takvim situacijama poštuju se propisane mere bezbednosti.

- Događa se da prenos pošiljaka u određenim slučajevima ne može da se obavi u predviđenim rokovima jer je većina zemalja u Evropi i svetu izmenila režim poslovanja zbog ograničenja koja su uvedena kao mera zaštite od širenja zaraze virusom kovid 19 - kaže naš sagovornik. - U međunarodnom poštanskom saobraćaju ka 186 destinacija privremeno je prekinuta otprema svih pošiljaka, a spisak odredišta gde se ta usluga i dalje obavlja nalazi se na sajtu javnog preduzeća "Pošta Srbije".
Govoreći o trenutnom stanju na tržištu, Trubint ističe da većina preduzeća ne radi, a oni su najveći korisnici poštanskih usluga.

Operateri su povećali komunikaciju, posebno sa poslovnim klijentima koji su organizovali rad od kuće, jer je zbog toga izmenjena i konačna destinacija za uručunje pošiljaka.

- Ratel je u prethodnom periodu primio uobičajen broj reklamacija na rad poštanskih operatera - kaže naš sagovornik. - One su se odnosile na zahteve za isplatu štete zbog prekoračenja roka prenosa i oštećenja, a u ređim slučajevima radi gubitka pošiljke

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

kalimero

14.04.2020. 14:47

U bloku 45 poštar nije sigurno dolazio od početka aprila. Ni jedan račun nismo dobili iako su u drugim delovima grada već isporučeni.

MrGood

14.04.2020. 19:32

@kalimero - Takođe. I mene zanima šta je razlog tome, mimo ovog opštepoznatog.

Aleksandar

14.04.2020. 15:28

Post expres uredno naplati svoju uslugu, isporuku od danas za sutra, na kucnu adresu, a pri tom to niti bude sutra, niti bude na kucnu adresu, nego u red pa cekaj paket ispred poste....

Branko

14.04.2020. 21:42

Pošiljka iz Kine preko Litvanije i Turske stigne U srbiju za 10 dana i onda dva ipo do tri meseca putuje po Srbiji do krajnjeg odredišta, govorim o vremenu pre uvođenja vanrednog stanja. Znam da nećete objaviti komentar, neka vam je na čast, ako ste ikad čuli za tu reč