TRI srpske kompanije, lideri u proizvodnji pločastog nameštaja, "Forma ideale", "Jela Jagodina" i "Matis grupa" samostalno nastupaju na prestižnom Međunarodnom sajmu nameštaja IMM u Kelnu, koji je počeo u utorak i trajaće do kraja nedelje. To je rezultat uspeha ove grane naše industrije, koja je za deset meseci 2019. zabeležila ukupan izvoz od 225 miliona dolara, a u istom periodu uvoz je vredeo 62 miliona dolara.

Statistika pokazuje i da je prodaja nameštaja od drveta na inostranom tržištu povećana za 8,8 odsto, a uvoz je smanjen za 2,4 procenta. U sektoru proizvodnje nameštaja je angažovano 12.600 ljudi, što je 57 odsto zaposlenih u domaćoj drvnoj industriji.

Sekretar Udruženja za šumarstvo, preradu drveta i industriju nameštaja Privredne komore Srbije Nataša Govedarica kaže za "Novosti" da je odlazak u Keln, na jedan od najuticajnijih i najpoznatijih sajmova nameštaja, veliki uspeh:

- Srbija je lider u proizvodnji pločastog nameštaja, a ovo su naše najbolje kompanije u tom sektoru koje zapošljavaju oko 3.000 radnika. One idu u korak sa svetskim firmama.

Naša sagovornica ocenjuje da svojim redovnim učešćem poslednjih godina na ovoj manifestaciji pokazuju svoju snagu i da ih kupci prepoznaju kao ozbiljne proizvođače. Da bi firme bile prisutne na inostranom tržištu, kako ističe, moraju da budu inovativne i moderne. Dodaje da ove domaće kompanije ulažu mnogo u nove tehnologije, inovacije, poboljšanje procesa proizvodnje i edukaciju.

"Forma ideale" na svetsko tržište plasira više od 80 odsto proizvoda i najveći je izvoznik pločastog nameštaja iz Srbije. Njihovi kupci se nalaze u 51 zemlji na četiri kontinenta. Ove godine peti put nastupaju na toj manifestaciji.

- Veliki deo naših očekivanja vezan je za rezultate koje ostvarujemo na sajmu, a prošle godine smo uspostavili saradnju sa oko 100 novih kupaca - objašnjava, za "Novosti". Nikola Ružičić, pi-ar menadžer "Forme ideale"


PROČITAJTE JOŠ - Česi i Nemci vole srpski nameštaj

Dodaje da im to omogućava kontakt sa globalnim "igračima" koji su, kako ističe, veoma zainteresovani za dobavljače iz Srbije i regiona zbog komparativnih prednosti. Zahvaljujući manifestacijama ovog tipa upoznaju se sa novim trendovima, brže razvijaju posao i nalaze distributere širom sveta. Ružičić zaključuje da su rezultati koje ostvaruje srpska industrija nameštaja značajni za ukupnu ekonomiju naše zemlje.

Firma "Jela" iz Jagodine, koja izvozi 60 odsto svojih proizvoda, četvrti put učestvuje na prestižnom događaju u Kelnu.


PROČITAJTE JOŠ - Domaći nameštaj udoban i jeftin: Od naših proizvođača sve više kupujemo, u porastu i izvoz

- Ovaj sajam je značajan za našu kompaniju, ali omogućava i dalje širenje srpske industrije nameštaja i zauzimanje značajnih pozicija na evrpskom i svetskom tržištu - naglašava za naš list generalni direktor i vlasnik "Jele" Miroljub Radovanović.

On veruje da će im učešće na ovoj manifestaciji doneti izlazak na nova tržišta i znatno povećanje izvoza.

Direktor maloprodaje "Matis grupe" Vesna Kodžopeljić kaže da njena kompanija očekuje da se što više partnera iz inostranstva uveri u njihove komparativne prednosti. Oni, kako tvrdi, jedini na Balkanu proizvode sve artikle za kompletno opremanje doma:

- U Kelnu predstavljamo samo jedan deo našeg programa, koji obuhvata više od 1.200 proizvoda. Posedujemo četiri predstavništva, a gotovo 50 odsto svojih proizvoda prodajemo u više od 15 evropskih zemalja.

POSTAVLjA NOVE TRENDOVE

MEĐUNARODNI sajam u Kelnu postavlja nove trendove u proizvodnji nameštaja i enterijera. Značajan je i po inovacijama koje se prvi put predstavljaju na toj manifestaciji, ukazujući na smer kojim će se industrija kretati u narednim godinama.

Okuplja 1.160 izlagača iz celog sveta, od kojih je 80 odsto iz inostranstva. Za sedam dana poseti ga 150.000 ljudi iz 145 zemalja. Održava se na 247.000 kvadratnih metara.