Tužili nas radi Er Srbije a pomažu propalu Adriju

Jurica Kerbler

05. 10. 2019. u 22:02

Тужили нас ради Ер Србије а помажу пропалу Адрију

Foto Tanjug

Slovenija sprema zakon za finansiranje avio-prevoznika u stečaju

SLOVENAČKI "Adrija ervejz" odlazi u istoriju, a Slovenija nakon kraha nacionalne avio-kompanije razmišlja da li da pokrene novu kompaniju ili ceo vazdušni saobraćaj da prepusti drugima. I dok je vlada, za razliku od hrvatske, bila kategorična da neće finansirati gubitke nacionalne kompanije koja je već dugo u problemima, u proceduru je pušten zakon koji državi omogućuje da uspostavi javnu službu za pomoć vazdušnim linijama za koje je država zainteresovana.

I dok su se Slovenci grčevito protivili zbog toga što su državne subvencije dobijali "Er Srbija" i "Kroacija erlajns", slovenačka ministarka saobraćaja Alenka Bratušek objasnila je predlog zakona time da strane kompanije možda neće biti zainteresovane za neke linije koje su u Sloveniji prioritet. Kako je "Adrija" otišla u stečaj, vlada smatra da je takav zakon dobra podloga da se sačuvaju strateški interesi u vazdušnom prevozu. Inače, pre propasti "Adrija" je tužila "Er Srbiju" evropskim institucijama zbog državne pomoći.

Pročitajte još - Adria Ervejz kažnjena zbog nepoštene trgovačke prakse

Ostaje i scenario prema kojem bi se pristupilo osnivanju nove kompanije, ali je iz slovenačke vlade već poručeno da su male šanse za to. Sada se kalkuliše kako bi se videlo koja je varijanta povoljnija za Sloveniju. Preostaje, naravno, da se čuje i stav EU hoće li dozvoliti državnu intervenciju, bez obzira na slovenačke prioritete.

Pročitajte još - Nedostatak novca prizemljio avione "Adria Ervejz"

Slovenci tvrde da problema ne bi smelo da bude, jer je i hrvatska kompanija "Kroacija erlajns" dobila državnu pomoć dok se ne nađe rešenje o privatizaciji. Hrvatska vlada je tako odobrila 90 miliona kuna, koje će "Kroacija" odmah da dobije, a u naredne dve godine još 160 miliona. Da se to nije dogodilo, hrvatska kompanija bi otišla u stečaj za tri meseca.

VARAJU BRISEL?

OBAVEZNA javna služba, kako sada žele Slovenci da regulišu i finansiraju nerentabilne linije, model je za koji Ljubljana veruje da će da prođe i u Briselu. Slovenci kao Slovenci, kada je trebalo prigovarati "Er Srbiji" bili su glasni, a sada pravdaju mnogo direktnije finansiranje i državnu intervenciju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Шатор

05.10.2019. 22:52

Кад није ваљао ЈАТ сад ће да ваља Ер Србија. Ако, ако, доста сте ви нама сисали крв, срећом па одоште својим путем. Али сада ће цијене да буду праве...

dragan

05.10.2019. 23:11

Dug Slovenije 44 milijarde dolara,Hrvatske 43 milijarde dolara,Srbije23milijarde dolara.Sve ce to biti Er Srbija.Nema vise dogovorne ekonomije.

РОБИА

06.10.2019. 03:07

Slovenija e Slovenija. Da idemo nazad u Jugoslaviju. Da opet parazitski uzimate pare i govorite kako ste pametni. Dosta prodavanja panetti...vreme proshlo......proshlo ! Nema Juge Dobiste shto ste trazili.....

Poskok

06.10.2019. 14:30

Mozete da pljujete Air Serbia koliko hocete, ali ta kompanija je gigant za sve kompanije u Ex Ju. Da nam nije Air Serbia bili bi odseceni od sveta, nacionalna avio kompanija je drzavni interes i prioritet od kog zavisi turizam, ekonomija i migracije gradjana. Koliko god ih pomogli taj novac se drzavi vrati.

Rade Bg

06.10.2019. 18:21

Kome god od ovih bivsih YU republika (pobegulja) krene lose odmah dizu ruku i uperuju prst u Srbiju. Hajde vi "evropljani" gledajte u Paris,Berlin,Rim... I manite se vise Srbije i Beograda! Mi nismo EU kao vi. Zaobidjite nas vise. Mi smo selo i istok za vasu " civilizaciju"!