Matjaž Vodopivec: U bolji smoki uložili smo dva miliona evra

V. N.

01. 06. 2019. u 15:02

Matjaž Vodopivec, generalni direktor strateškog poslovnog područja slatko i slano Atlantic grupe. Lane oboren istorijski rekord i prodaja veća od 29.000 tona proizvoda

Матјаж Водопивец: У бољи смоки уложили смо два милиона евра

PONOSAN Matjaž Vodopivec

"SOKO ŠTARK" je nedavno otvorio novu osavremenjenu R&D laboratoriju, sa željom da svojim potrošačima ubuduće pruži nova iskustva i inspiriše ih uzbudljivim kombinacijama ukusa, tekstura i boja. Naša želja je bila da budemo drugačiji, kreativni, da inspirišemo inovativnost, i da našim brendovima otvorimo nove perspektive. To potvrđuje da pratimo nove zahteve tržišta i trendove koje potrošači pokreću i očekuju, jer su inovacije definitivno osnov našeg daljeg razvoja i konkurentnosti. Prošle godine lansirana su 124 nova artikla, od kojih je čak 17 potpuno novih receptura. Najviše su inovirane kategorije čokolade, flipsa i biskvita.

Ovo, u razgovoru sa "Novosti", ističe Matjaž Vodopivec, generalni direktor Strateškog poslovnog područja slatko i slano, Atlantic Grupe.

* U potpunu automatizaciju pogona "smokija" lane uloženo je dva miliona evra?

- Ove nedelje završili smo modernizaciju linije "smokija", koja je trajala više meseci. Linija je potpuno automatizovana novim pakericama i robotima za formiranje transportnih kutija, uz inovaciju i samog procesa proizvodnje, koji je skraćen izbacivanjem nekadašnjih kontejnera za odležavanje gotovog proizvoda. Fokus nam je razvoj proizvodnje čokoladnih proizvoda, flipsa i inoviranje asortimana naših core brendova.

* Koliko su potrebna i ulaganja u modernizaciju procesa u borbi sa konkurencijom?

- Zahvaljujući investicijama u inoviranje proizvodnih pogona od tri miliona evra samo u prošloj godini ubrzali smo proizvodne procese i doprineli efikasnijem upravljanju, jer želimo da stvorimo dinamično okruženje, koje se brzo prilagođava promenama u poslovnom sistemu, uz maksimalnu optimizaciju svih procesa. Tokom ove godine nastavljamo sa automatizacijom i digitalizacijom proizvodnih procesa, povećavamo kapacitete i energetsku efikasnost, što u krajnjoj liniji doprinosi smanjenju troškova.




* Kako danas posluje "Soko Štark" i koja je njegova pozicija?

- I te kako uspešno se borimo sa konkurencijom, pa je tako "Soko Štark" prošle godine zabeležio istorijski rekord. Ostvarena je prodaja veća od 29.000 tona proizvoda, što predstavlja količinski rast od četiri odsto, kao i finansijski rast od sedam odsto uz prebačaj planova i veću profitabilnost. Sve navedeno potvrđuje finansijsku stabilnost kompanije i Grupe u celini. Sa prošlogodišnjim rezultatima i prihodom od više od 100 miliona evra, "Štark" ostvaruje 13 odsto učešća u ukupnim prihodima Atlantic Grupe i treću poziciju među poslovnim područjima.

foto D.Milovanović

* Gde je konditorska industrija Srbije danas, u odnosu na svet?

Konditorska industrija u Srbiji je jedna od najzdravijih industrijskih grana, koja prati trendove i svakako se može pohvaliti kvalitetom svojih proizvoda, ali i praćenjem novih tehnologija i standarda koje imaju najveći svetski proizvođači. Dakle, kvalitetom sigurno ne zaostajemo u odnosu na evropske i svetske proizvođače, iako u tako oštroj tržišnoj utakmici treba ispuniti kompleksne standarde uz efikasnost i fleksibilnost u proizvodnji, ali i održati poverenje potrošača i ispuniti njihova očekivanja.

* Kojim sve tržištima može da se pohvali "Soko Štark"? Gde se sve mogu naći vaši proizvodi?

- U geografskoj strukturi prodaje "Soko Štarka" dominira i dalje tržište Srbije, dok trećinu prodaje ostvarujemo na ostalim tržištima regiona, pa i šire. Prisutni smo gotovo na svim kontinentima u takozvanim etno-kanalima. Postepeno otvaramo i nova tržišta, na regularnoj polici, poput Rumunije, u kojoj su "Štarkovi" proizvodi prvi put predstavljeni potrošačima u 2017. Međutim, fokus je da u kategorijama u kojima imamo renomirane brendove budemo lideri u regionu, što je dobar osnov dalje internacionalizacije. Primer je "smoki", koji je apsolutni lider u kategoriji flipsa u regionu i predstavlja jedan od glavnih stubova kompanije.

foto D.Milovanović

RUBI ČOKOLADA

* Jedan od prvih noviteta je i "rubi" čokolada. Kakva je to čokolada? Možemo li da očekujemo "Rubi najlepše želje"?

- Jedna od najvećih inovacija u konditorskoj industriji je lansiranje čokolade ružičaste boje. Ono što je interesantno je da se ova čokolada ne pravi od neke nove vrste kakao zrna, već na istom drvetu kakaovca rastu svetlija i tamnija zrna, i kada se razdvoje u kasnijoj preradi, od svetlijih zrna, koja imaju posebne pigmente, dobijamo tu specifičnu ružičastu boju kakao praha. Još uvek nije otkriveno zašto na istom drvetu rastu svetlija i tamnija zrna i kako da se utiče na njihovu srazmeru, tako da uzgajivači kakaovca ne mogu ciljano da gaje samo biljke sa svetlijim zrnima, što "rubi" čokoladi podiže cenu. Od maja ove godine u svim "Soko Štark" maloprodajnim objektima, našim potrošačima su dostupni badem dražeji preliveni ovom specifičnom vrstom čokolade. A šta će biti dalje, za sada ostaje iznenađenje za naše potrošače.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

CVele

01.06.2019. 15:51

Sve je to lepo.Najveći gnev kod potrošača izazivaju pakovanja čokolade od 75 gr.80 gr....ostali vafl proizvodi sa umanjenom gramažom od uobičajne.Takve proizvode ja i moji prijatelji nikada ne kupujemo našoj deci,smatramo da takvim osakaćenim proizvodima učimo našu decu nečasnim poslovima i nas lično potcenjuje i iritrira.

Севера Део

01.06.2019. 17:17

Ако боље погледаш,сва паковања чоколаде су 80 грама.То је одавно урађено,смањена грамажа,да би цена остала конкурентна.Остала кондиторија има различитих паковања,па се лако може наћи величина паковања која ти одговара.

Pera

01.06.2019. 18:47

Proizvodi sa škart sirovinama. Hidrogenizovana mast, puno šećera, palmina mast, invertni sirup, aditiv E476. Tako da je kvalitet proizvoda upitan

Dragan

02.06.2019. 09:57

@Pera - I sa takvim sirovinama pokazao se ukusnijim, boljim i vise trazenim na trzistu od proizvoda koje proizvodi konkurencija.

Maja

26.07.2019. 15:55

Kao neko ko je odrastao na soko starkovim proizvodima,molim Vas,da ne eksperimentisete sa vec proverenom recepturom pojedinih artikala,kao ni da im ne menjate pakovanja,koja su gora od prethodnih.