BURA U AUTO-ŠKOLAMA: Instruktori prete blokadom?

P. Ž.

četvrtak, 30. 05. 2019. u 22:00

БУРА У АУТО-ШКОЛАМА: Инструктори прете блокадом?

Foto P. Milošević

Opet bura u auto-školama širom Srbije zbog nerešavanja problema sa manjkom ispitivača. Najveći problem nakon završene obuke je veliko čekanje kandidata na polaganje vozačkog ispita

MI nemamo više mnogo izbora. Ili će se uvažiti i naš glas ili ćemo obustaviti rad i ponovo izaći na ulice, kažu u Privrednoj komori auto-škola Srbije, posle sastanka na kome je učestvovalo 60 vlasnika auto-škola članica Privredne komore AŠ Srbije i Udruženja auto-škola Beograda.

Višemesečno čekanje kandidata na polaganje, loša obuka pa čak i nepotrebna obuka za neke kategorije, neopravdana zatvaranja auto-škola, oduzimanje prava na rad instruktorima i ispitivačima su razlozi za novo "dizanje glasa" auto-škola, koje su, da podsetimo, prethodnih godina nekoliko puta protestima na ulicama najvećih gradova Srbije pokušavali da se izbore za svoje ciljeve.

- Nama je stvarno dogorelo do nokata. Mi moramo da pokrenemo rad auto-škola i da vratimo obuku u normalne vode bez straha da ćemo ostati bez posla. Važno je i da skratimo vreme čekanja kandidata kao i da poboljšamo kvalitet obuke - kaže, za "Novosti", Mladen Rašeta ispred Privredne komore auto-škola Srbije.

On tvrdi da su problemi brojni, ali lako rešivi kad bi bilo sluha kod nadležnih. Zato su, kažu u ovoj komori, odlučili i da upute dopis ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović i da zatraže hitan prijem.

Pročitajte još - AUTO-ŠKOLE PODIGLE CENE: Čas vožnje skuplji za 400 dinara

- Jedina je mogućnost da nas neko ozbiljno shvati i pristane da se izmeni postojeći zakon o saobraćaju Srbije - objašnjava Rašeta. - Ali tu nastaje problem jer su naši predstavnici izbačeni iz radne grupe koja radi na novom ZOBS. Umesto studioznog rada opet ćemo dobiti zbrda-zdola skrpljen ZOBS koji će biti pun nelogičnosti.

Foto P. Milošević

Rašeta kaže da sa dobro pripremljenim ZOBS ne bi samo rešili položaj i regulisali rad auto-škola u Srbiji već bi se otklonile i greške u definisanju pravila saobraćaja, u definisanju kategorija vozila, greške zbog kojih mnogi vlasnici ne mogu da voze svoje mopede i slično.

- Mi svakako ne želimo da prekidamo rad i protestujemo na ulicama, ali sve ide u tom pravcu. Ljudi su ogorčeni, uplašeni za svoju egzistenciju i trenutno ne vide izlaz. Zato je vrlo moguće da ćemo se uskoro ponovo naći na ulicama Beograda - kaže Rašeta.

Pročitajte još - Auto-škole ostaju bez instruktora?

MNOGO SPORNIH ODREDABA

U postojećem ZOBS, 48 članova odnosi se na auto-škole.

- Problemi nastaju zbog velikog broja loših odredaba. Tako, na primer, član 307 dozvoljava da se auto-škole zatvaraju i zbog grešaka na koje odgovorna lica nisu mogla da utiču, ili te greške nisu nikoga oštetile što je neverovatan nonsens - objašnjava Rašeta.

Problematične su i odredbe po kojima instruktor koji van radnog vremena načini saobraćajni prekršaj dobije zabranu rada u AŠ dve godine, ali i odredbe o ispitivačima koje su i dovele do toga da se na polaganje ispita čeka i po nekoliko meseci.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Radasin

30.05.2019. 23:42

Polako strpljenja malo, ne moze nas predsednik sve da resi , postoje i vaznije stvari od auto skola.Problem Kosova je na prvom mestu pa ne mozete ocekivati sad sve odjednom.

I tako u krug

31.05.2019. 00:23

A sada ide i novi krug zatvaranja tehničkih pregleda po Srbiji, za najmanje sitnice...

Micha

31.05.2019. 05:50

Srbija zemlja kartela. Auto škole - manjak ispitivača, urbanizam- manjak referenata, tehnicki pregledi zatvaranja, Kadići - protivpožarna policija i oduzimanje bašti, privatni vrtici - umanjenje subvencija, javne nabavke- samo jedan dobavljač. U bilo kojoj oblasti gde postoji nešto novca prave se karteli putem administrativnih prepreka i raznih uskih grla.

Petar

31.05.2019. 06:03

radio sam u auto skoli kao instruktor i po starom( do 2012) i po novom zakonu, i mogu reci da je plata bedna zato sam i napustio a koliko ima nelogicnosti u zakonu o tome necu ni da pricam

Borsa

31.05.2019. 06:21

@ - Pa Supermen trenutno rešava KiM ,sredjuje neke zle Srbe tamo ,kriminal i to koji ugrožavaju poštene šiptare itd ,ne može on sve da postigne,a srediće i vas ne brinite..

Ivan bg

31.05.2019. 06:58

Najbolje vam je da sredite neko drzavljanstvo neke od zemalja u okruzenju. Nakon toga zivite kao dvojni drzavkjanin i obidjete sve budalastine jednostavnim resavanjem problema u toj drzavi. Vozite auto bez ukucavanja broja motora ili suvisnih atesta, polazete za voznju normalno, studirate jeftinije ili besplatno, kupujete jeftinije auto, a i u slucaju sikaniranja od strane izvrsitelja, lokalnih mocnika, policije - tu je ambasador koji resava stvari ili bar pomaze.

Sasa

31.05.2019. 07:32

i treba tako jer srbe samo kaznama i udarcem po dzep samo mozete dovesti u red! pa pojedini tehnicki pregledi bre u kucnim garazama sklepani, zakon donesen odavna ko hoce neka se informise samo treba da se primenjuje lepo!! a za polaganja da se autoskole zapitaju zasto misle da su strucnije od profesora saobracajnog fakulteta i strucnjaka koji to pisu kad su pojedini instruktori zavrsili samo kurs a sad se bune...

Balkanac

31.05.2019. 07:51

Jeste problem Kosova veliki, ali, zar trebamo da prestanemo da disemo zbog toga?! Da li je realno da za sve mora Vučić da se čeka i pita? Stavite vise tacku na Kosovo, dok se gamad šiptarska ne urazumi i pocnite da sredjujete stanje u drzavi. Uprostite obicnim ljudima zivot. Neka se raduju jednostavnim stvarima u zivotu, kada vec nesto jednostavno, ne moze da bude normalno!

Deda

31.05.2019. 09:41

Instruktor sam bio svih kategorija 43 godine. Odrekao sam se svega, zbog ne sposobnih predlagača zakona. Koji su stalno menjali i dopunjavali zakon iz ličnih interesa a ne drištvenih.

JJJ

31.05.2019. 14:23

Ljudi cekaju na prakticno polaganje po 4 meseca, ovo nije normalno...oko 100.000 dinara je u proseku obuka za vozaca. I sve vise raste.

M

31.05.2019. 15:50

Najveća nelogičnost za buduće vozače autobusa koji polažu test kao da nikada nisu imali vozačku dozvolu. Za njih je obuka vožnje samo 10 časova i to im je potrebnije nego propisi jer oni po zakonu moraju da imaju dozvolu C kategorije dve godine da bi imali pravo na polaganje D kategorije. Znači oni najmanje dve godine voze kao da nemaju dozvolu. Koliko njih voze teretnjake po 10 i više godina i niko im ne priznaje poznavanje saobraćajnih propisa kad se odluče za D kategoriju.