BURA U AUTO-ŠKOLAMA: Instruktori prete blokadom?

P. Ž.

30. 05. 2019. u 22:00

Opet bura u auto-školama širom Srbije zbog nerešavanja problema sa manjkom ispitivača. Najveći problem nakon završene obuke je veliko čekanje kandidata na polaganje vozačkog ispita

БУРА У АУТО-ШКОЛАМА: Инструктори прете блокадом?

Foto P. Milošević

MI nemamo više mnogo izbora. Ili će se uvažiti i naš glas ili ćemo obustaviti rad i ponovo izaći na ulice, kažu u Privrednoj komori auto-škola Srbije, posle sastanka na kome je učestvovalo 60 vlasnika auto-škola članica Privredne komore AŠ Srbije i Udruženja auto-škola Beograda.

Višemesečno čekanje kandidata na polaganje, loša obuka pa čak i nepotrebna obuka za neke kategorije, neopravdana zatvaranja auto-škola, oduzimanje prava na rad instruktorima i ispitivačima su razlozi za novo "dizanje glasa" auto-škola, koje su, da podsetimo, prethodnih godina nekoliko puta protestima na ulicama najvećih gradova Srbije pokušavali da se izbore za svoje ciljeve.

- Nama je stvarno dogorelo do nokata. Mi moramo da pokrenemo rad auto-škola i da vratimo obuku u normalne vode bez straha da ćemo ostati bez posla. Važno je i da skratimo vreme čekanja kandidata kao i da poboljšamo kvalitet obuke - kaže, za "Novosti", Mladen Rašeta ispred Privredne komore auto-škola Srbije.

On tvrdi da su problemi brojni, ali lako rešivi kad bi bilo sluha kod nadležnih. Zato su, kažu u ovoj komori, odlučili i da upute dopis ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović i da zatraže hitan prijem.

- Jedina je mogućnost da nas neko ozbiljno shvati i pristane da se izmeni postojeći zakon o saobraćaju Srbije - objašnjava Rašeta. - Ali tu nastaje problem jer su naši predstavnici izbačeni iz radne grupe koja radi na novom ZOBS. Umesto studioznog rada opet ćemo dobiti zbrda-zdola skrpljen ZOBS koji će biti pun nelogičnosti.

Foto P. Milošević

Rašeta kaže da sa dobro pripremljenim ZOBS ne bi samo rešili položaj i regulisali rad auto-škola u Srbiji već bi se otklonile i greške u definisanju pravila saobraćaja, u definisanju kategorija vozila, greške zbog kojih mnogi vlasnici ne mogu da voze svoje mopede i slično.

- Mi svakako ne želimo da prekidamo rad i protestujemo na ulicama, ali sve ide u tom pravcu. LJudi su ogorčeni, uplašeni za svoju egzistenciju i trenutno ne vide izlaz. Zato je vrlo moguće da ćemo se uskoro ponovo naći na ulicama Beograda - kaže Rašeta.

MNOGO SPORNIH ODREDABA

U postojećem ZOBS, 48 članova odnosi se na auto-škole.

- Problemi nastaju zbog velikog broja loših odredaba. Tako, na primer, član 307 dozvoljava da se auto-škole zatvaraju i zbog grešaka na koje odgovorna lica nisu mogla da utiču, ili te greške nisu nikoga oštetile što je neverovatan nonsens - objašnjava Rašeta.

Problematične su i odredbe po kojima instruktor koji van radnog vremena načini saobraćajni prekršaj dobije zabranu rada u AŠ dve godine, ali i odredbe o ispitivačima koje su i dovele do toga da se na polaganje ispita čeka i po nekoliko meseci.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Radasin

30.05.2019. 23:42

Polako strpljenja malo, ne moze nas predsednik sve da resi , postoje i vaznije stvari od auto skola.Problem Kosova je na prvom mestu pa ne mozete ocekivati sad sve odjednom.

I tako u krug

31.05.2019. 00:23

A sada ide i novi krug zatvaranja tehničkih pregleda po Srbiji, za najmanje sitnice...

Micha

31.05.2019. 05:50

Srbija zemlja kartela. Auto škole - manjak ispitivača, urbanizam- manjak referenata, tehnicki pregledi zatvaranja, Kadići - protivpožarna policija i oduzimanje bašti, privatni vrtici - umanjenje subvencija, javne nabavke- samo jedan dobavljač. U bilo kojoj oblasti gde postoji nešto novca prave se karteli putem administrativnih prepreka i raznih uskih grla.

Petar

31.05.2019. 06:03

radio sam u auto skoli kao instruktor i po starom( do 2012) i po novom zakonu, i mogu reci da je plata bedna zato sam i napustio a koliko ima nelogicnosti u zakonu o tome necu ni da pricam

Borsa

31.05.2019. 06:21

@ - Pa Supermen trenutno rešava KiM ,sredjuje neke zle Srbe tamo ,kriminal i to koji ugrožavaju poštene šiptare itd ,ne može on sve da postigne,a srediće i vas ne brinite..

Ivan bg

31.05.2019. 06:58

Najbolje vam je da sredite neko drzavljanstvo neke od zemalja u okruzenju. Nakon toga zivite kao dvojni drzavkjanin i obidjete sve budalastine jednostavnim resavanjem problema u toj drzavi. Vozite auto bez ukucavanja broja motora ili suvisnih atesta, polazete za voznju normalno, studirate jeftinije ili besplatno, kupujete jeftinije auto, a i u slucaju sikaniranja od strane izvrsitelja, lokalnih mocnika, policije - tu je ambasador koji resava stvari ili bar pomaze.

Sasa

31.05.2019. 07:32

i treba tako jer srbe samo kaznama i udarcem po dzep samo mozete dovesti u red! pa pojedini tehnicki pregledi bre u kucnim garazama sklepani, zakon donesen odavna ko hoce neka se informise samo treba da se primenjuje lepo!! a za polaganja da se autoskole zapitaju zasto misle da su strucnije od profesora saobracajnog fakulteta i strucnjaka koji to pisu kad su pojedini instruktori zavrsili samo kurs a sad se bune...

Balkanac

31.05.2019. 07:51

Jeste problem Kosova veliki, ali, zar trebamo da prestanemo da disemo zbog toga?! Da li je realno da za sve mora Vučić da se čeka i pita? Stavite vise tacku na Kosovo, dok se gamad šiptarska ne urazumi i pocnite da sredjujete stanje u drzavi. Uprostite obicnim ljudima zivot. Neka se raduju jednostavnim stvarima u zivotu, kada vec nesto jednostavno, ne moze da bude normalno!

Deda

31.05.2019. 09:41

Instruktor sam bio svih kategorija 43 godine. Odrekao sam se svega, zbog ne sposobnih predlagača zakona. Koji su stalno menjali i dopunjavali zakon iz ličnih interesa a ne drištvenih.

JJJ

31.05.2019. 14:23

Ljudi cekaju na prakticno polaganje po 4 meseca, ovo nije normalno...oko 100.000 dinara je u proseku obuka za vozaca. I sve vise raste.

M

31.05.2019. 15:50

Najveća nelogičnost za buduće vozače autobusa koji polažu test kao da nikada nisu imali vozačku dozvolu. Za njih je obuka vožnje samo 10 časova i to im je potrebnije nego propisi jer oni po zakonu moraju da imaju dozvolu C kategorije dve godine da bi imali pravo na polaganje D kategorije. Znači oni najmanje dve godine voze kao da nemaju dozvolu. Koliko njih voze teretnjake po 10 i više godina i niko im ne priznaje poznavanje saobraćajnih propisa kad se odluče za D kategoriju.