SLUČAJ AUTO-ŠKOLE: Licence ipak neophodne

P. Ž.

30. 12. 2017. u 16:01

Agencija za bezbednost saobraćaja ne odustaje od namere da se proverava znanje instruktora. Na ispitima pojedini nisu znali ni koliko časova traje obuka, šta je preticanje...

СЛУЧАЈ АУТО-ШКОЛЕ: Лиценце ипак неопходне

LICENCE za instruktore, predavače i ispitivače u auto-školama Srbije podeljene su po automatizmu 2013. godine bez provere znanja i polaganja ispita. Iz tog razloga Agencija za bezbednost saobraćaja nije htela da podnese inicijativu za promenu propisa po kojoj se posle pet godina polaže ispit za ponovno dobijanje licenci.

Kako je "Novostima" rečeno, u toku seminara i polaganja ispita se ustanovilo da neki instruktori koji imaju važeće licence nisu na ispitima znali da odgovore na najjednostavnija pitanja poput toga koliko časova traje praktična obuka za B kategoriju, koliko traje sat praktične obuke, šta je preticanje, kao i da odgovore na pitanje koja je razlika između parkiranja i zaustavljanja.

Isti izvor iz Nemanjine 11 kaže da direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja nije htela da prisustvuje sastanku sa auto-školama jer su iscrpljene sve mogućnosti za dogovor i saradnju posle višemesečnih pregovora i sporazuma koje su auto-škole prekršile.

Stav je i da se ne radi o velikom broju auto-škola koje učestvuju u protestu već o manjoj grupi, a dokaz je i činjenica da u protestu učestvuje samo jedno od tri reprezentativna udruženja bez učešća Aosocijacije auto-škola i Privredne komore auto-škola.

Poslednjih nedelja zaposleni u auto-školama Srbije su potpisivali peticiju po kojoj su tražili da se onima koji imaju licence omogući njihovo produženje bez polaganja ispita.


Usledili su i protesti. Prvo jednosatne vožnje upozorenja u gradovima širom Srbije, da bi u sredu, 27. decembra, predstavnici auto-škola Srbije organizovali protest u Beogradu ispred Vlade Srbije. Tom prilikom tražili su da ih primi ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović koja im se obratila saopštenjem u kojem je istaknuto da je prava adresa za razgovor Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije.

Tada su predstavnici auto-škola tražili sastanak sa premijerkom, ali im je ubrzo ponuđeno da ih, dan kasnije, primi ministar MUP Nebojša Stefanović.

Nakon tok razgovora predstavnici auto-škola Srbije su izjavili da su zadovoljni dogovorom po kom će ih ministar Stefanović podržati i da je dogovoren, za 4. januar, sastanak sa Agencijom za bezbednost saobraćaja na kom će još jednom biti govora oko spornih pitanja.

SAOPŠTENjE MUP

POTPREDSEDNIK Vlade Srbije i ministar unutrašnjih poslova dr Nebojša Stefanović i direktor policije Vladimir Rebić sastali su se u četvrtak sa predstavnicima instruktora, ispitivača i predavača auto- škola, nakon njihovog protesta održanog dan ranije.

Na sastanku je dogovoreno da će MUP inicirati izmenu Pravilnika kojim se uređuje polaganje ispita provere znanja, koji su uslov za produženje licenci za instruktore.

Stefanović, Rebić i predstavnici instruktora, ispitivača i predavača auto-škola razgovarali su i o predstojećim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja i razmatrali opravdanost izmene propisa koji instruktore obavezuje da prilikom obnove licence polažu ispit provere znanja.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

SASA

30.12.2017. 16:43

Auto je potreba nije luksuz kao pre 50g. Evo ja zivim u selu gde ima kao i svuda raznih kategorija ljudi ali svi nesto voze pa prema mogucnostima. Po meni treba uvesti u usnovnim i srednjim skolama kao obavezan predmet poznavanje saobracajnih propisa i zakona o saobracaju. Kad deca stasaju, voznja je najmanji problem jer svi i onako voze samo treba usavrsiti.

tako to ide

30.12.2017. 16:55

Od jednostavne stvari napravljena je komplikovana, naravno da bi se uzimale pare. Mnogo je vaznije teoretski znati napisati sta je preticanje nego sesti u kola i uciti kako se to bezbedno radi. Najbolje da otvorimo i Agenciju za preticanje, da se zasluzni drugovi i drugarice imaju gde uhlebiti.

Раша

30.12.2017. 17:00

А требају ли да имају ови у агенцији неку лиценцу? Да ли треба луценца и у Скупштини и у Влади? Све су лиценцирали и професоре, докторе, обезбеђење, ауто школе, управнике зграда ... а њима нека лиценца? За политичара ти не треба лиценца па и ако си дунстер и водиш државу, град, општину није ти потребна чак ни диплома факултета.

Vladimir

30.12.2017. 17:55

Osveta nestrucnih kadrova na funkcijama.Sve dok "strucnjaci", Okanovici,Alvirovici i slicni kolo vode,od bezbednisti u saobracaju nema nista.

Najpre treba zatvoriti Saobraćajni fakultet

01.01.2018. 19:07

@Vladimir - koji proizvodi te kadrove...

Bezbedan

30.12.2017. 18:07

Poštovana redakcijo, predavači su pošteno polagali za svoju licencu a takođe i ispitivači i nisu je dobili po nikakvom automatizmu, jer nije ni postojala do 2013 godine, Predavači su morali da odslušaju pripremnu nastavu i da polože određene ispite i za sve to debelo da plate.....npr, samo ispit je bio 15000,00 dinara a pripremna nastava gospodo 30000,00 dinara

Instruktor/Ispitivač

30.12.2017. 18:09

Nije tačno da su ispitivači i predavači dobili licence po automatizmu. Polagali smo ispit kod agencije za bezbednost saobraćaja, (sedam ispita teoretski i jedan praktično), gde je cena svakog ispitnog roka bila 15000 dinara i izrada licence još 5000, a da bismo stekli pravo na produženje licence, moramo kod iste agencije pohađati pet seminara u roku od pet godina, (svaki seminar košta 10000 dinara), i pored svega toga, sada traže da polažemo sve ponovo. Ovo je suština, ukoliko nekoga već zanima.

VASA

30.12.2017. 19:20

Taj "izvor iz Nemanjine 11" je izgleda tu zalutao, a ako mu je stvarno to prenela direktorka Agencije, onda je i ona zalutala. Od Agencije niko ništa nije dobio na poklon, licence instruktora su zamenile "instruktorske dozvole" koje je MUP izdavao (duplo jeftinije od licence) na osnovu odgovarajućih diploma ovlašćenih stručnih škola za zanimanje "vozač-instruktor". Za predavače i ispitivače se polagalo 2013., zašto sad ponovo???

Predrag

30.12.2017. 19:46

Pozdravljam ono što je rekao Raša -koliko su stručni ispitivači i predavači, ili se priča svodi na uzimanje para za obavezne kurseve. Neka Ministarstvo objavi ko je držao kurseve i koliko je tim osobama plaćeno za to...Sve mi ovo liči na obavezne kurseve za nastavno osoblje - moraju da slušaju, a kursevi nemaju veze sa životom, al se na njima odlično zarađuje...

Dan Van

30.12.2017. 21:52

99 posto udesa u saobraćaju se dešavaju iz nepostovanja propisa a ne zbog neznanja

Horus

31.12.2017. 16:48

U cemu je problem da se periodicno proverava znanje onih koji uce vozace? Neznanje je ozbiljan problem ovog drustva!

Zeljko

31.12.2017. 18:13

@Horus - A proverava li tebe neko u tvom poslu na svakih pet godina?! U kojim profesijama se testira na svakih pet godina i pored seminara svake godine?! Agencija uzima ogromne pare a da pri tome na svojim seminarima ne ponude nista.

Deda

01.01.2018. 12:54

Interes mnogih u Srbiji je da se, zakukulji što je moguće više. Posle toga će moći lakše, da u okviru zakona pelješe i budzet Srbije i građane.

Dragan Popović

01.01.2018. 13:25

Kako je moguće da za mnogo ozbiljnije profesije kao što su sudije, hirurzi, ostali lekari, stomatolozi, bolničari i zubni tehničari, tužioci, oficiri VS, advokati, inženjeri, univerzitetiski profesori, prosvetni radnici, developeri i ostali informatičari, menadžeri, ekonomisti, ministri, piloti, zaposleni u kulturi, itd.itd. ird. nije zakonom propisana obavezna periodična provera znanja a predviđena je za instruktore vožnje? U čemu su to oni specifični u odnosu na ostale profesije?

Zeljko

01.01.2018. 15:33

@Dragan Popović - Postovani Dragane, kod tih profesija koje ste naveli Agencija za bezbednost saobracaja nema dodirnih tacaka. Moraju na trzistu da opstanu na neki nacin.

NaSlovoF

01.01.2018. 14:16

Kad vidim onu prevarantsku školu sa prve slike poželim da im uvedu ne kontrole instruktora nego pre svega gazde i gazdarice. Da tako nešto usvoje, testove bi polagali u zatvoru

JK

01.01.2018. 16:42

Svakako da su licence potrebne, samo te licence treba država da finansira, i problem rešen. Instruktori nisu protiv licenci, oni su protiv NEZAKONITOG HARAČA koji im nameću neki dokoni partijski funkcioneri. Udesa će biti uvek, a smanjit će se samo kad bahata vožnje,vožnja pod dejstvom alkohola bude tretirana pred zakonom kao POKUŠAJ UBISTVA... Ako pijani vozač ubije a sudija mu traži olakšavajuće okolnosti i odreže mu 12 meseci, ni jedan instruktor to ne može sprečiti