Instruktori blokiraju Beograd?

P. ŽIVKOVIĆ

20. 12. 2017. u 17:03

Auto-škole u Srbiji najavljuju nastavak borbe za promenu propisa zakona o bezbednosti saobraćaja. U 11 časova 27. decembra dolaze svojim vozilom pred Vladu Srbije u Nemanjinoj ulici

Инструктори блокирају Београд?

VOZILA auto-škola Srbije staće 27. decembra u 11 časova, a većina njih biće parkirana u centralnim beogradskim ulicama Nemanjinoj i Kneza Miloša!

Zaposleni u auto-školama na ovaj način žele da izraze protest zbog spornih odredaba Zakona o bezbednosti saobraćaja i to jednog propisa koji je u primeni i jednog koji treba da se uskoro usvoji u Skupštini Srbije.

Revolt instruktora, predavača, ispitivača i vlasnika auto-škola izazvala je odredba o ponovnom polaganju ispita iako su licence stekli već ranije i odredba o visini cene obuke. Posle nedavne vožnje upozorenja i slanja peticije sa oko 3.000 potpisa nadležnima u državi, zaposleni u auto-školama su rešili da "odlučnije zatraže pravdu".

- Ne želimo da blokiramo saobraćaj u Beogradu, pa ćemo vozila parkirati u krajnjim trakama ulica - kaže za "Novosti" Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda. - Okupićemo se i peške otići pred zgradu Vlade Srbije, Skupštine. Odlučni smo da ne prekinemo protest sve dok nas neko od nadležnih ne primi i ne obeća ispunjenje naših zahteva, ali ukoliko se nađe rešenje do tada, naravno da ćemo odustati od protesta.

PROČITAJTE I: Auto-škole složno

Todorović objašnjava i da su auto-škole, nedavno, posle upućivanja peticije koju je potpisalo oko 3.000 zaposlenih u auto-školama na brojne adrese nadležnih ministarstava, Skupštine, premijerke i predsednika države, organizovale u svim gradovima Srbije jednosatnu protestnu vožnju, ali pošto nije bilo nikakvih reakcija, zaposleni u AŠ su odlučili da radikalizuju protest.

PRESKUPI ISPITI MILAN Todorović tvrdi da je nelogično da instruktori, ispitivači i predavači, koji imaju najmanje peti stepen stručne spreme, neki i tridesetogodišnje iskustvo, ponovo polažu ispit iz osam oblasti, od kojih mnoge čak nemaju nikakve veze sa vozačkom obukom. - Zar nije nonsens da instruktora vožnje propituju o Pitagorinoj teoremi ili o Kulonovom zakonu? Pritom, svake godine instruktori pohađaju seminare koje organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja i za to plaćaju 10.000 dinara. Dodajte i cenu ispita od 5.000 dinara i sve to pomnožite sa oko 4.000 instruktora u Srbiji, pa će vam sve postati jasnije - kaže Todorović

Šta zapravo traže zaposleni u auto-školama Srbije?

- Od 1. januara bi svi naši instruktori, predavači i ispitivači morali ponovo da polažu za licence koje su već jednom dobili da bi obavljali svoj posao - objašnjava Todorović. - To nijednom zaposlenom u Srbiji niko ne traži, samo nama. I prema predlogu novog Zakona o saobraćaju, Vlada Srbije bi određivala najvišu a ne najnižu cenu obuke.

Šta je tu sporno?

- Ukuliko bi Vlada određivala najvišu cenu obuke, ponovo bi sve išlo u smeru snižavanja kvaliteta obuke i ponovo bi, kao pre nekoliko godina, nesavesni vlasnici auto-škola štancovali nove, ali slabo obučene vozače. Mi smo oštro protv toga i u našem dopisu nadležnima smo pojasnili kakve posledice bi ta odluka, ako se usvoji, donela.

Todorović kaže i da su jedinu reakciju na svoje dosadašnje zahteve dobili od Ministarstva prosvete.

- Rekli su nam da smo mi doduše, pod njihovom ingerencijom, ali da oni ne odlučuju oko novog zakona o bezbednosti. I iz Ministarstva su nam potvrdili da samo mi moramo da ponovo polažemo za već dobijenu licencu. Ostali se nisu oglašavali, a verujte, na mnoga smo vrata, pa čak i poslaničkom klubu SNS, koji je najbrojniji u Skupštini, dostavili peticiju i obrazloženje zahteva - kaže Todorović.

Početak protesta je zakazan za 11 časova, a očekuje se da će sve auto-škole, a ima ih oko 400, poslati bar po dva vozila.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

milan

20.12.2017. 19:49

@Jovan - Blokada Beograda nesmeta samo lencugama koje danju spavaju a nocu ko zna cime se bave.

ja

20.12.2017. 17:55

Neka rade šta hoće. Neka protestuju pred Vladom Srbije koliko hoće, kao što drugi protestuju zbog potapanja Valjevske Gračanice. Samo da ne ometaju saobraćaj. Policija je dužna da obezbedi, svim sredstvima koja budu u tom cilju neophodna, normalno odvijanje saobraćaja.

Milan

20.12.2017. 18:46

@ja - Mozes pomoci svomcilju tako sto principijelno neces piti vodu iz vodovoda niti se tusirati vodom iz tog jezera, vec ces sakupljati kisnicu,kuvati je i piti ili balonima donositi vodu za pranje kupanje i pice.I tako dok god postoji to jezero za vodosnabdevanje. E to je principijelnost za koju ces imati moj respekt,a ne da se ne gradi rezervoar,da se ne pregradjuje Dunav koji potopi Donji Milanovac i neke crkve i tamo, a onda seda za kompjuter da pise protestne komentare troseci struju iz Djerdapa

goran

20.12.2017. 18:01

Agencija za bezbednost saobraćaja ,da bi dala sebi na značaju i oteka što više novca, zakomplikovala je sve do ludila

Немања

20.12.2017. 18:08

Нормална држава то разбије жандармеијом,похапси и осуди коловође.Шта је поента,да плаћамо 600 евра полагање???Зашто за све важи тржишна утакмица,само за њих не???Држава одређује цене цигарета и горива,за остале важе услови конкурентности.

Vladimir

20.12.2017. 18:10

Džabe vam je trud.Sve dok su stručnjaci tipa Okanovica,Alvirovica i njima sličnih ti koji loše prepisuju strane zakone i tematiku iz saobracaja i bezbednosti u njemu, nema pomaka na bolje u ovoj oblasti.

pazi sad

20.12.2017. 18:58

Trebalo bi se pobuniti za jos mnogo toga vezano za vozacku obuku. Evo, samo jedan primer - imas obavezne casove voznje nocu, a onda ti zabrane dve godine da vozis nocu (probna dozvola). Zbogom pameti.

SASA

20.12.2017. 19:31

I Njutnov zakon je bitan, ako auto zgazi u baru (a ima ih), koliko ce vode da idtisne a koliko da ostane. Pri brzini od 50kmh koliko kubnih metara vazduha udje za 1 min ako je prozor otvoren. Deru na sve strane.

Jovica Ristic

21.12.2017. 01:26

Da, u savremenom svetu, obnavljanje licencija je normalna stvar. Stogasmatram da i vozaci instruktori, predavaci i svi drugi u procesu obukevozaca, potrebno da obnavljaju stecena znanja. Ali, kao sto u svemu stose radi na ovim prostorima do izrazaja dolazi srpski mentalitet, nistanije iskljuceno.

Deda

21.12.2017. 10:28

Problem kod nas u Srbiji je taj, što na čelne funkcije dolaze malo obrazovani ili visoko obrazovani a ne sposobni. Saobraćajni inženjeri i pravnici, koji pišu predloge zakona o saobraćaju. Kada žele da postanu vozači dolaze kod instruktora da ih obuči. Mnogi i nemaju vozačku dozvolu, a predlažu zakon.