Kombi vozi na caku
01. 03. 2017. u 20:00
Mnogo je nejasnoća oko budućnosti prevoza od vrata do vrata na međunarodnim i lokalnim linijama. Rešenje pronađeno u Zakonu o turizmu iz 2009. godine
Kombi vozila sada mogu da voze po zakonu
KOMBI prevoznici su pre nekoliko dana objavili da su sa resornim ministarstvom postigli dogovor i da će moći nesmetano i dalje da prevoze putnike. U Ministarstvu građevinarstva, međutim, tvrde da oni više neće moći da se bave ovom delatnošću na način kako su i oni i njihovi korisnici navikli. Prevoz od vrata do vrata ipak neće biti dozvoljen. Vlasnici će kombi vozila moći da iznajmljuju turistima, glumcima, muzičarima u organizovanim turama. To im omogućava Zakon o turizmu iz 2009. godine, ali je potrebno da se preregistruju.
Dakle, oni koji se bave rentiranjem vozila i vozača moći će da nastave po starom, a oni koji su prevozili putnike od vrata do vrata i "sakupljali" ih po gradu, kako tvrde nadležni, neće više moći to da rade. Neće smeti ni da se reklamiraju da voze do određenih destinacija, svakog dana u određeno vreme.
U Zakonu o javnom prevozu putnika, koji se primenjuje od polovine februara, stoji da se javnim prevozom putnika ne mogu baviti vlasnici vozila sa manje od deset sedišta i nadležni tvrde da od toga nema odstupanja. Kombi prevoznici se ipak nadaju da će uspeti da održe staru formu poslovanja, tako što će i sa putnicima na međunarodnim linijama potpisivati ugovor o iznajmljivanju vozila.
- Ne očekujemo da će biti značajnijih izmena u radu u odnosu na dosadašnju praksu - kaže Igor Nestorović, iz Udruženja kombi prevoznika. - Putnici će moći da se dogovore i da ih sve povezemo sa lokacija na kojima žive ili sa jedne dogovorene adrese.
Da bi im to moglo biti omogućeno naslućuje se i iz odgovora Ministarstva građevinarstva na pitanje "Novosti" da li će kombi prevoznici moći i dalje da se bave prevozom putnika u inostranstvo, na primer, do aerodroma u Budimpešti ili do Beča.
- Oblik njihovog angažovanja definiše se ugovorom između naručioca i pružaoca korisnika usluge - odgovorili su nam u Ministarstvu građevinarstva. - Ukoliko matični zakon ne predviđa takva ograničenja, stranke su slobodne ugovorom o iznajmljivanju definisati obim usluge. Ministarstvo trgovine i turizma je nadležno za tumačenje i sprovođenje svog Zakona. Sa aspekta države, bitno je da ne bude pružanja usluge od strane neregistrovanih, neevidentiranih fizičkih i pravnih lica, bitno je da se plaćaju porezi i doprinosi kako za zaposlene, tako i na evidentirani i ostvareni promet.
IZNAJMLjIVANjE BEZBEDNO
NA pitanje kako su kombi vozila preko noći postala bezbedna i šta je sa svim njihovim nedostacima na koje su ukazivali, poput nepostojanja tahografa, reda vožnje i nedovoljnog broja sedišta, u Ministarstvu građevinarstva odgovaraju:
- Aspekt bezbednosti spominjali smo iz ugla obavljanja javnog linijskog i vanlinijskog međunarodnog prevoza koji podrazumeva održavanje registrovanih linija, praćenje radnog vremena vozača koji voze svakog dana, kao i predviđeni odmor. Kod iznajmljivanja vozila sa vozačem nema stajanja na stanicama ni svakodnevno registrovanih linija i polazaka, nema izmene putnika u vozilu zbog izlazaka na stajalištima. Nismo dozvolili niti ćemo dozvoliti mogućnost obavljanja javnog linijskog međunarodnog prevoza putnika kombijima.
Vani
01.03.2017. 20:50
meni je bilo baš prijatno proslo leto kad sam putovao sa tera travelom (ako smem da ih pomenem a da nije reklama) jer su došli ispred stana pokupili me, vozač ubacio stvari i odvezli me opet na kućnu adresu u Austriji, ne misliš, ne lutaš, ne presedaš. A sad država forsira monopol
Strašno da ljudi hvale ovde i po drugim sajtovima te kombi prevoze! Ne plaćaju poreze državi, vozači i putnici nisu dodatno osigurani, vozači nisu zaštićeni i nisu prijavljeni često. Toliko smo kratkovidini u želji da samo bude jeftino,udobno i brzo a nedaj bože da se nešto desi pa dolazi do velikih problema. Naravno da posle krivimo državu koja sve to dopušta. A kad država kreće da uređuje nekako ovaj problem, korisnici štite nelegalan prevoz. U zbiru i na duge staze kombi prevoz nije potreban.
@Miki - Mnogo sam putovao po svetu i SVUDA gde sam išao video sam kombi prevoz, i linijski i vanlinijski. Na mnogim mestima on je najpovoljniji, najudobniji i najbrži način transporta. Koristi se masovno u zapadnoj Evropi, u SAD, na istoku... Poštovani Miki, možete li da mi objasnite po čemu smo mi toliko posebni i zbog čega jedino u našoj zemlji "kombi prevoz nije potreban"? Da to nema slučajno veze sa monopolom autobuskih prevoznika?
@Miki - ja sam putovala onima koji placaju porez i registrovani su. imali su na desetine kombija. meni je to prakticno. zasto da idem na stanicu kad mogu da dodju po mene? samo me maltretira ova drzava! gde vi zivite, usluge moraju da se razvijaju i na korist gradjana!
opet se jasno vidi da ovde mnogo nije u redu: primer: turisticka agencija iz nekog grada prodaje 7 avionskih karti za negde sa prevozom do aerodroma: iznajmi vozilo i vozaca , pokupi ljude od vrata do vrata, odveze ih i gotovo. kod nas na zapadu normalno u srbiji ne ide. ili: izlet 6 ljudi iz nekog starackog doma: ista prica. ili izlet bilo koje vrste. ili zabacena sela sa malo putnika: srpska logika bolje nema prevoza nego da saobraca jedno takvo vozilo. izvinite ali to je namerno. pozdrav.
Komentari (9)