Kombi zakonom uvesti u javni prevoz
23. 07. 2015. u 17:12
Ekonomisti i saobraćajni stručnjaci tvrde da ne treba gasiti nijedan vid komercijalnog transporta. Potrebno je odrediti pravila igre i spremiti oštre kazne - kaže prof. Milan Vujanić
Od kombi prevoza mogu se ubirati porezi i doprinosi
DRŽAVA treba da omogući rad kombi prevoznicima, da ih jasnim pravilima uvede u legalne tokove, da od njih naplaćuje poreze i doprinose, a da one koji se ogreše o zakon drakonski kažnjava. Jedino će tako u drumskom saobraćaju biti uveden red. Ovo je ocena ekonomskih i saobraćajnih stručnjaka povodom najave da će kombi prevoznici biti "izbrisani" sa tržišta.
U Ministarstvu saobraćaja kažu za "Novosti" da zakonski okvir za obavljanje međunarodnog i unutrašnjeg prevoza putnika postoji i predviđa da javni prevoz može da se obavlja isključivo autobusom:
- Podsećamo da kombi kao kategorija ne postoji, već je u pitanju putničko vozilo, kapaciteta između šest i devet mesta kojim, pre svega iz razloga bezbednosti, ne može da se obavlja javni prevoz. U Hrvatskoj, koja je članica EU, dozvoljava se šatl-prevoz, ali samo od aerodroma do centra grada ili hotela. Naš zakon dozvoljava mogućnost da se međunarodni i domaći linijski i vanlinijski prevoz obavljaju i takozvanim mini-autobusima sa više od devet sedišta, tako da nema razloga da se ova mogućnost ne koristi. Umesto toga, za prevoz se koriste putnička vozila, kojima se prevoz obavlja nelegalno, što predstavlja problem pre svega sa stanovišta bezbednosti saobraćaja.
Profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, podržava kombi prevoz, ali, kako kaže, moraju da postoje jasna pravila igre:
- Na šest mesta na auto-putu postave se kontrole, pa ko nema dozvolu oduzima se vozilo i kraj priče. Oni ne mogu da rade dok se ta kategorija vozila do devet sedišta ne uvede zakonom u javni prevoz putnika i dok se ne utvrde svi uslovi koje prevoznik mora da ispunjava. A mora da ispunjava pre svega sve bezbednosne kriterijume. Naravno, pokazalo se da je kombi prevoz potreban, treba ga urediti zakonom, a ko se i nakon toga uhvati bez dozvole, prvo 20.000 evra kazna, a drugi put doživotna zabrana da se bavi privatnim biznisom.
Prema rečima profesora Ljubodraga Savića, sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu, država mora da ima u vidu dve stvari:
- Živimo u periodu tržišne privrede kada je svaka inicijativa ljudi koji bi želeli da se bave nekim biznisom dobrodošla. Država od toga ima korist kroz zapošljavanje i kroz naplatu poreza i doprinosa. Druga stvar je da država mora da vodi računa pre svega o bezbednosti putnika. Uopšte ne treba da se obazire na to šta misle autobuski prevoznici, koji kombi vozila vide kao konkurenciju. Država mora da omogući legalan rad tim ljudima, koji imaju inicijativu.
VELIKI PODRŽAVAJU MINISTARSTVO
U Udruženju autobuskih prevoznika "Srbijatransport" podržavaju stav Ministarstva saobraćaja. Zakon, kaže Goran Aleksić, direktor Udruženja, mora da se poštuje. Javnim prevozom mogu da se bave putnička vozila do pet sedišta, ali samo za taksi prevoz, dok se vozila do devet sedišta koriste samo za prevoz za sopstvene potrebe.
Nikolae
23.07.2015. 18:14
Pa zašto uopšte bilo ko proizvodi kombije sa devet sedišta! Za sopstvene potrebe? Pa potreba je i prevoz ljudi... zarada, posao... Koja glupa vlast u ovoj usr... zemlji!!! Ko će da kupi kombi 'za sopstvene potrebe'? Onaj što ima sedmoro, osmoro dece? Zar vlast misli da se kombi proizvode samo za takve...?! Sine, jbt.! Koji mozgovi!
A sta kazu strucnjaci, kada ce uvesti crkvene usluge u sistem naplate poreza? Ako se uvodi red u fiskalnu politiku, neka se krene od velikih sistema a to Crkva i razna verska udruzenja sigurno jesu.
Apsolutno podrzavam Profesora ! Osim toga zasto je uvek sporan prevoz putnika samo? Pa robu tera ko god stigne i cime god.Puni oglasi
@Joca felna - 'ajte, molim vas... ko da vise...
samo treba da vidite svinjac po rusiji i po africi od tog kombi javnog prevoza. od njega profitiraju samo vlasnici kombija...nikako putnici. da ne pominjem kakav haos prave po saobracaju...
Komentari (13)