Kombi zakonom uvesti u javni prevoz

T. S.

23. 07. 2015. u 17:12

Ekonomisti i saobraćajni stručnjaci tvrde da ne treba gasiti nijedan vid komercijalnog transporta. Potrebno je odrediti pravila igre i spremiti oštre kazne - kaže prof. Milan Vujanić

Комби законом увести у јавни превоз

Od kombi prevoza mogu se ubirati porezi i doprinosi

DRŽAVA treba da omogući rad kombi prevoznicima, da ih jasnim pravilima uvede u legalne tokove, da od njih naplaćuje poreze i doprinose, a da one koji se ogreše o zakon drakonski kažnjava. Jedino će tako u drumskom saobraćaju biti uveden red. Ovo je ocena ekonomskih i saobraćajnih stručnjaka povodom najave da će kombi prevoznici biti "izbrisani" sa tržišta.

U Ministarstvu saobraćaja kažu za "Novosti" da zakonski okvir za obavljanje međunarodnog i unutrašnjeg prevoza putnika postoji i predviđa da javni prevoz može da se obavlja isključivo autobusom:

- Podsećamo da kombi kao kategorija ne postoji, već je u pitanju putničko vozilo, kapaciteta između šest i devet mesta kojim, pre svega iz razloga bezbednosti, ne može da se obavlja javni prevoz. U Hrvatskoj, koja je članica EU, dozvoljava se šatl-prevoz, ali samo od aerodroma do centra grada ili hotela. Naš zakon dozvoljava mogućnost da se međunarodni i domaći linijski i vanlinijski prevoz obavljaju i takozvanim mini-autobusima sa više od devet sedišta, tako da nema razloga da se ova mogućnost ne koristi. Umesto toga, za prevoz se koriste putnička vozila, kojima se prevoz obavlja nelegalno, što predstavlja problem pre svega sa stanovišta bezbednosti saobraćaja.

Profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, podržava kombi prevoz, ali, kako kaže, moraju da postoje jasna pravila igre:

- Na šest mesta na auto-putu postave se kontrole, pa ko nema dozvolu oduzima se vozilo i kraj priče. Oni ne mogu da rade dok se ta kategorija vozila do devet sedišta ne uvede zakonom u javni prevoz putnika i dok se ne utvrde svi uslovi koje prevoznik mora da ispunjava. A mora da ispunjava pre svega sve bezbednosne kriterijume. Naravno, pokazalo se da je kombi prevoz potreban, treba ga urediti zakonom, a ko se i nakon toga uhvati bez dozvole, prvo 20.000 evra kazna, a drugi put doživotna zabrana da se bavi privatnim biznisom.

Prema rečima profesora Ljubodraga Savića, sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu, država mora da ima u vidu dve stvari:

- Živimo u periodu tržišne privrede kada je svaka inicijativa ljudi koji bi želeli da se bave nekim biznisom dobrodošla. Država od toga ima korist kroz zapošljavanje i kroz naplatu poreza i doprinosa. Druga stvar je da država mora da vodi računa pre svega o bezbednosti putnika. Uopšte ne treba da se obazire na to šta misle autobuski prevoznici, koji kombi vozila vide kao konkurenciju. Država mora da omogući legalan rad tim ljudima, koji imaju inicijativu.


VELIKI PODRŽAVAJU MINISTARSTVO

U Udruženju autobuskih prevoznika "Srbijatransport" podržavaju stav Ministarstva saobraćaja. Zakon, kaže Goran Aleksić, direktor Udruženja, mora da se poštuje. Javnim prevozom mogu da se bave putnička vozila do pet sedišta, ali samo za taksi prevoz, dok se vozila do devet sedišta koriste samo za prevoz za sopstvene potrebe.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Nikolae

23.07.2015. 18:14

Pa zašto uopšte bilo ko proizvodi kombije sa devet sedišta! Za sopstvene potrebe? Pa potreba je i prevoz ljudi... zarada, posao... Koja glupa vlast u ovoj usr... zemlji!!! Ko će da kupi kombi 'za sopstvene potrebe'? Onaj što ima sedmoro, osmoro dece? Zar vlast misli da se kombi proizvode samo za takve...?! Sine, jbt.! Koji mozgovi!

Momir

23.07.2015. 18:32

A sta kazu strucnjaci, kada ce uvesti crkvene usluge u sistem naplate poreza? Ako se uvodi red u fiskalnu politiku, neka se krene od velikih sistema a to Crkva i razna verska udruzenja sigurno jesu.

Joca felna

23.07.2015. 18:56

Apsolutno podrzavam Profesora ! Osim toga zasto je uvek sporan prevoz putnika samo? Pa robu tera ko god stigne i cime god.Puni oglasi

A on je covek od integriteta

24.07.2015. 06:30

@Joca felna - 'ajte, molim vas... ko da vise...

Zoran

24.07.2015. 06:29

samo treba da vidite svinjac po rusiji i po africi od tog kombi javnog prevoza. od njega profitiraju samo vlasnici kombija...nikako putnici. da ne pominjem kakav haos prave po saobracaju...

radnik AMS Osiguranja

24.07.2015. 11:02

Može li neko da priupita ministarku Zoranu, šta je preduzela po pitanju kriminala u AMSS? Beše onomad pričala nešto na tu temu ...

Miki

24.07.2015. 12:26

zabrani.oduzimaj.zatvaraj.venduj.pleni.konfiskuj.hapsi.privodi.....stvarno su nas turci pravili jer mi nista drugo ne znamo. propast nam je zagarantovana

Dragan963

24.07.2015. 18:10

Zašto da se zabrani kombi prevoz? Ali ne da se kombije voze ljudi do Grčke i. nazad. Kombi prevoz na relacijama gde nema dovoljno putnika ali ne duže od 30 kilometara u jednom pravcu. Jednom prilikom sam iz BGD do KV putovao kombi prevozom - koje je to bilo mučenje za tri sata vožnje. Ovde ne treba praviti razliku između kombi vozila i miniautobusa (20-tak sedišta) jer je u principu to isto. Nije to za daleka putovanja.

Stefan

24.07.2015. 19:14

Kombi prevoz je definitivno ekonomicniji i pristupacniji nego autobuski prevoz. Pustite ljude da rade i da se bore..

ALEKSA

26.07.2015. 11:20

Samo molim vas da nam Vujanic nesoli pamet, valjda treba gledati ekonomsku racunicu, u ovom poslu i dozvoliti da se ljudi uposle sa vozilima za prevoz putnika do devet sedista stim da imaju tehnicke ispravnosti za prevoz putnika pa bilo u unutrasnjem saobracaju ili medjunarodnom svejedno.Pustite vi ove senilne i neprijatrljski raspolozene glave kooji zive u 19 veku.U celoj evropi se koristi tkzv.kombi prevoz i takva vozila se i proizvode i mercedes,i citroen i opel,i peugeot.Nije Vujaniic sve.

Jadna nam je drzava

14.05.2016. 23:45

@ALEKSA - Alo ljudi uzmem kombi sa 8 sedista u cemu je problem strpam drustvo i na more, izadje nas putovanje 4 puta manje, ako je kombi ispravan potpuno ko bi meni zabranio da mi pise "prevoz za sopstvene potrebe", sto jel moram i taksu da placam sto koristim kombi-putnicko vozilo sa 8 sedista, izmedju ostalog nije autobus nego putnicko i vozi se sa dozvolom B kategorije, zasto sam kupovao kombi nego u tu svrhu, a i sto je ilegalno da prijatelje prevezem donekle pa caste 1000 din? Pa nemate koristi PDVa.

Fandja Cuprija

04.02.2017. 02:55

Proputovao sam celu evropu ali nemogu da verujem da u nasoj drzavi nemoze nista da funkcionise kako treba.U nekim zemljama kombi se koristi i za taxi prevoz i na tim vozilima stoji krovna oznaka TAXI! 8 putnika nije isplativo voziti mini busom sa 15 i vise sedista a autobuse da ne spominjemo. Moze se voziti ali nije rentabilno i za pevoznike i za putnike. Treba se uvesti neki red OK, registrovati ta vozila kad vec ima potrebe za taj vid prevoza, placati poreze, regulisati to ali ukidanje NIKAKO