Krševima nije mesto na putevima

P. ŽIVKOVIĆ

04. 10. 2014. u 21:27

Novosti istraužuju: Zašto se ne primenjuju propisi iz 2009. godine o ispravnosti vozila? Nemaština ne sme biti opravdanje za propuste i ugrožavanje ljudskih života

RAZLOG zašto se u Srbiji još primenjuju odredbe starog Zakona o saobraćaju iz 1982. godine u oblasti tehničkih pregleda, iako je „novi“ Zakon o saobraćaju stupio na snagu još 2009. godine, po mnogima je namera države da sačuva socijalni mir jer naši vozači ionako, kroz razne poreze, akcize, kojekakve namete i dažbine već duboko zavlače ruku u sve plići džep! Novi automobili su za ogromnu većinu samo san.

Stručnjaci ukazuju da nemaština ne može biti opravdanje da se neispravna vozila uključuju u saobraćaj.

- Socijalni mir se ne čuva tako što automobil „iz nepoznatih razloga“, iznenada pređe na levu stranu i pobije celu porodicu - kaže dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. - Pukla osovina, balans štangla jer je auto dotrajao, pušten na drum neispravan, bez popravke.

Problem nije samo u tome što oblast tehničkih pregleda nije uređena pa i dalje možete da registrujete automobil i bez odlaska na kontrolnu liniju TP, objašnjava za „Novosti“ Petrović, ni kod uvoza polovnih vozila stvari nisu dovedene u red kakav bi trebalo.

- Niko normalan nije protiv uvoza polovnih automobila, jer nažalost malo ljudi u Srbiji može sebi da priušti novo vozilo, ali reda bi moralo da bude - kaže prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika automobila.

Naime, od 1. januara 2014. za uvoz novih autobusa, kamiona, automobila traži se „evro 6“ norma a za uvoz polovnih je ostala „evro 3“ regulativa. Svuda u svetu je razlika između ova dva standarda samo jedan stepen.

Jasno je da kada na tržištu ima vozila sa „evro 4“ stadardom starih više od 10 godina da će na se na naše drumove sliti sav mogući evropski krš. I dalje je moguće kupiti u Evropi vozila za par hiljada evra, ali pitanje je koliko su takvi automobili bezbedni.

Prošle godine je prodato manje od 20.000 novih, a uvezeno je oko 120.000 polovnih vozila. I ove godine se očekuje sličan „odnos snaga“, iako je država uvela nešto strožu kontrolu uvoza polovnih vozila.

- Radi se čisto o papirološkoj kontroli, a ne o tehničkoj ispravnosti - objašnjava Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. - Ipak je bitno da se razmišlja u tom pravcu i verujem da će ubrzo i ova oblast biti bolje uređena.


VIDEO-NADZOR

UdruŽenja TP Srbije su u više dopisa upućenih na adrese nadležnih ministarstava, ali i MUP Srbije tražila da se pod hitno uvede snimanje vozila na linijama TP i video-nadzor, ali za sada nema nikakvog odgovora nadležnih.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (44)

joeseljanovo

04.10.2014. 21:42

ovi tekstovi su prebacivanje odgovornosti sa države na vozače,kao da oni iz razonode voze stara auta,da bolje žive kupili bi bolja auta,toje jasno kao dan! ovakvo pisanje ide na ruku samo tehnič.pregledima i autodelovima!!!

Dragan Sweden

05.10.2014. 10:22

@joeseljanovo - Kakve gluposti ovde iznose pa to je uzasno.Uvezeni automobili sa zapada nisu krsevi niti su pretnja za bezbednost saobracaja vec su to zastavina vozila koja su zaista krsevi i koji ugrozavaju sigurnost ucesnika u saobracaju.Volvo 740 ili 940 koji su proizvedeni izmedju osamdesetih i devedesetih godina su daleko sigurniji od novog fijata koji se proizvodi u Srbiji. Fiat, dacija, lada, kakva su to kola? nemaju ni hidraulicne upravljace a kamoli neku tehnicku sigurnost.

Milos

04.10.2014. 22:08

Srbija raj evropskih krseva. Zaista treba da se donese zakon koj bi uredio ovu oblast. Uvozom polovnih automobilima najvecu stetu trpe ovlasceni dileri. Krsevima posle 2000 treba poseban sertifikat da bi bili na ulicama i ograniciti im max brzinu.

sta Milos vozi

05.10.2014. 08:42

@Milos - a Milos vozi JUGO ili Zastavu 128 jer nece u evropske krseve tipa audi golf opel... jel tako Milose.Drzava treba prvo da skloni s puta sve domace krseve pa onda da vidi da li ima krseva koji su uvezeni.Takodje srpska administrativna gologuzija se mora pomiriti stim da ce slobodan uvoz automobila i mnogo jos sta neminovno doci.

Krševima nije mesto na putevima

04.10.2014. 22:11

I lopovima je mesto u zatvoru ali u ovoj drzavi to nije slucaj.

jolle

04.10.2014. 22:14

OK, ajde da rezimiramo. Ako uzmemo sve cinjenice u obzir i sva desavanja u zadnjih recimo 10 god , navise saobracajnih nesreca i onih koji ih izazovu vozi automobile ogromne kubikaze ,relativno nove i automobile koji se nikako ne mogu nazvati krsevima. Znaci problem po bezbednost u saobracaju ne cine "krsevi" vec vozaci. Slobodno se moze reci da je procentualno izrazeno da 85-90% automobila koji ucestvuju u nesrecama spada u novije i po godistu i po modelu a nekome zapao za oko neki krs.

Sale

04.10.2014. 22:19

Svim vozilim koja su proizvedene pre 1.1.2000. godine uvesti obavezan tehnicki pregled na 6 meseci. Na tehnickom osim opste ispravnosti mora da se proveri i da li vozilo osim osnovnih ima i druge ispravne podsklopove (stanje limarija, vesanje...) ko ne ispuni te uslove ne moze u saobracaj. Beda ne sme i ne moze biti opravdanje da se ugrozavaju tudji zivoti, ko ne moze da si obezbedi auto ili da ga odrzava neka koriste javni prevoz!

Orvel

05.10.2014. 09:22

@Sale - Za tvoju informaciju u najvecem broju tragicnih udesa vinovnici su bili u novijim kolima,velike kubikaze a sa vozacima bez iskustva i do 25 godina.Bahati,arogantni,neobuceni vozaci kojima su tatice kupile besne limuzine ili su ih mutnim radnjama "zaradili" su glavni krivci katastrofa na drumovima.

SMOKI

05.10.2014. 10:02

@Sale - Kako si ti Sale pametan. Mora da skolujes troje dece i imas bedu od primanja i to dva tri puta godisnje. Mora da radis najmanje 18 sati dnevno i ne vidis san i uz to nisi u nekom velikom gradu pa imas javni prevoz. Nemas ni tatu penzionera da te finansira kada zapne. E moj Sale svi bi mi voleli mladja i bolja auta al ne moze brale. Ja bih bio najsretniji da mi auto uopste ne treba.Da sam u velegradu gde mi je sve na 100m od stana, da radim 10 sati dnevno i od toga zivim normalno.

Sale

05.10.2014. 10:19

@Sale - Navedi odakle ti ti podaci, po recenicam bih rekao da nisi ni srednju skolu zavrsio. Sigurno si jedan od onih vlasnika krseva koji preko veze registujes auto jer ide uz pomos stapa i kanapa.

SMOKI

06.10.2014. 10:01

@Sale - Sale nisam imao nameru da se sa tobom prepirem.Medjutim moram ti reci da opet nisi u pravu. JA imam sigurno bolji auto od tebe, jer je MOJ, JA sam ga sam kupio nije mi ga tata kupio.Drugo mnogo sam skolovaniji od tebe jer ti jednostavno nisi bio u stanju da SHVATIS moj dobronamerni komentar.Trece tamo gde ja zivim ljudi ne "POBESNE" ako su malo bogatiji od drugih.Bas me zanima gde TI to zivis i od cijeg rada?Kako mozes da ne vidis muku drugih koji nisu imali srece kao TI????

Aleksandar

04.10.2014. 22:19

Lopovima takodje nije mesto niti u politici, niti u policiji i ostalim drzavnim strukturama, ali ih ima! Zbog tih lopova i tog lopovluka, narod u srbiji nemoze da zivi od svog rada! I sada vi, gospodo novinari nazivate ono sto je taj narod, ta sirotinja jedva skupila od crkavice koja joj je ostala, krsom ?

Dragan

04.10.2014. 22:25

Ti krsevi svakodnevno uticu na zagadjenje ove planete na povecanje kancerogenih oboljenja i naravno u saobracajnim udesima koji odnose zivote...

N!

04.10.2014. 22:44

Ovaj covek je platio registraciju. Vlasti treba da se pozabave pitanjima kako i kod koga je prosao tehnicki pregled. A sta cemo sa Romima i motokultivatorima?

boki

04.10.2014. 23:05

Cini mi se da najvise ginu mladi, neiskusni vozaci u brzim i skupim limuzinama kao i obesni tatini sinovi puni testosteona, alkohola i droge pa jure 200 na sat i prolaze na crveno... A vozaci starih krseva voze oprezno jer su svesni sta voze. Neka me neko demantuje ako nisam u pravu !

Laki

04.10.2014. 23:55

@boki - boki,U pravu si 100%,svaka ti je na mestu .Ljudi koji voze krseve prave najmanje nesreca na putevima,svesni su sta voze i ponasaju se po propisu jer su uvek u strahu ,narocito od ludaka sa jakim novim masinama i Policije koja samo njih moze da zaustavi i kazni.Ovim tatinim sinovima Policija zapise tablice jedino kad se nesto dogodi.Nazalost to je to!

Zarko

04.10.2014. 23:07

ako se dragi expert, experrrrrtttt, osvrne na danasnje novine u koji je clanak da se desio sudar na n.b, gde najnoviji motocikl honda udara u parkirani najnoviji c3 u zaustavnoj traci na auto putu kroz bg, ma dajte bre ljudi opet se kroz razne clanke podrzavaju razliciti lobiji, a to sto se slikaju razni krsevi je samo trend 21 veka

srki

04.10.2014. 23:28

zasto mora da se tera 1 godinu star auto na tehnicki pregled ? osim zbog nepotrebne administracije

Aleksandar

05.10.2014. 01:29

@srki - Drugar, kakvi su nam putevi, i tenkovi da se voze godinu dana po njima, raspali bi se... Ova gospoda, stručnjaci, neka nauče putare kako se pravilno radi, a ne da se jedan put krpi 10 puta i izadje duplo skuplje nego da se u startu uradio kako treba...

mitar mali

05.10.2014. 10:27

@srki - SRKI. mora da se nekada ide i češće- pojedini "vozači" neznaju ni ulje u kočionom sistemu da doliji, da ne kažem nešto drugo. cepao sam , gume po 2o-tak godišnje sa autom starim 25 godina bez udesa, znaš li koliko je to predjenih kilometara. ko garantuje da vozilo u toku godine nije prešlo 1oo.ooo km. znaš li kako tada izgledaju krajevi spona na upravljaču. koliko puta su promenjeni delovi kočionog sistema, lamela. motor sme da se ugasi ali kočnice i upravljački mehanizam nesme da otkaže.

Zoran

04.10.2014. 23:55

Trgovački lobi opet potpaljuje vatru. Ako oni misle da ću ja da kupim nov auto umesto ovoga koga sad vozim, 23 godine starog, onda su se zeznuli. Jedini gubitnici će biti država i osiguravajuće kuće. Najveći broj nesreća, po zvaničnim statistikama MUP-a, izazivaju velika brzina, droga, alkohol i nepoštovanje osnovnih propisa i pravila saobraćaja. Tek oko 3% je uzrok tehnička neispravnost, a i tada je pitanje da li je nastupila posle udesa. Znači, ne talasajte da ne bi radile mot(i)ke!

zoran

05.10.2014. 00:17

Jos malo pa ni nezaposlenima i nama sa minimalcem nece biti mesta ni u autobusu a ni na ulici.Mozemo da cekamo samo hleb od 3 dinara.

Pavlović

05.10.2014. 00:41

U trenutku kada su glavni vinovnici najtežih saobraćajnih nesreća bahati , neiskusni , drogirani ili pijani tatini sinovi u brzim i moćnim limuzinama , često stečenim na nezakonit način , apsolutno je apsurdno baviti se problemom "starosti" voznog parka u Srbiji . Svima je jasno da su glavna meta ove teme vlasnici preostalih Zastavinih vozila koje izgleda treba naterati da napune džepove dilera uvoznih automobila .

<*)))>{

05.10.2014. 01:13

Vi bi ste da se pravite pametni? Pa, svi mi znamo da je bolje voziti novi auto. Mislite da ovaj sa slike ima averziju prema novim automobilima, pa zato vozi to sto vozi? Evo ovako. Da se skupe svi tajkuni i politicati i da od svojih para kupe svakoj porodici novi auto. Problem resen. To su ionako nase pare!

seljačina

05.10.2014. 10:33

@<*)))>{ - 2} ovaj sa slike vozi da zardi deci leba. kupio je ladu za siću. izvoza je koji dan na staru registraciju. zaradi koji dinar skupljajući otpad a onda i lada ide na otpad, kupi drugi krš da zameni stari i tako u krug. nikad nije ni imao auto jer prima socijalnu pomoć, a stalno voza i krševe i državu.

miša

05.10.2014. 11:06

@Milan - ti što traže nova i mlada kola,imaju mogućnosti.......njima su i žene mlade,ajd omogućite mi mladu ženu a za auto ću lako,kupiću nov euro 6....ali da žena bude bar euro 5.........ne ide stara žena i nova kola,jel tako?!

miša

05.10.2014. 08:04

kada putevi i sve ostalo bude po standardu euro 6,onda možete to tražiti i od prevoznih sredstava.......dok god mogu romi da voze one krševe,ja mogu u euro 3....to je premija za ovaj standard

rozmir

05.10.2014. 14:57

@miša - bravo za komentar,oni traze eu standarde a ne pridrzavaju se istih.samo kad njim odgovara onda se hvataju za eu standarde.

Dule

05.10.2014. 08:43

Nazalost, nisu samo automobili na tapetu. Predlozene mere za sprovodjenje privredne reforme jasno ukazuju da u ovu grupu (krsevi) ulaze i penzioneri. Svi ovi, koji su dusom i telom za privredne reforme, na noz docekase moj predlog da se raspise obavezan narodni zajam za spas Srbije. Izgleda da danak treba da plati ona generacija koja je mukotrpno gradila Srbiju. Ovo moze da vam sada prodje, ali vam istorija nece zaboraviti. Manite se automobila-okrenite se opstanku zivota i buducnosti Srbije.

Vozac

05.10.2014. 09:41

E pa onda nam omogucite da kupimo nove automobile, povecajte plate (standard), omogucite kredite sa povoljnim kamatama kao u EU pa onda trazite i zahtevajte zakone po EU standardima. Pre nedelju dana kupim auto cije su tablice iz drugog grada, uradim ugovor u Bg a oni mi kazu moras da platis porez u gradu odakle je auto a to je 300km od Bg. Ja kazem pa valjda mogu i ovde da uplatim na ziro racun te opstine samo mi vi overite da je placeno, valjda imate povezan sistem(pitam) a salterista drsko NE

tosa

05.10.2014. 10:07

gospodo svako auto koje prodje TP je ispravno,koje je osigurano je sigurnost da cete naplatiti stetu, ima svu vazecu dokumentaciju, pa kakva je filozofija sta je krs a sta novo vozilo u smislu bezbednosti na putu kad se saobracajke desavaju zbog brze voznje,alkohola, umornih sofera ,droge,vozaca bez vozacke dozvole,tatinih sinova jacih od zakona,novih limuzina kupljenih za 18-ti rodjendan,dzipova radi prestiza,pretovarenih kamiona,traktora bez signalizacije , i t d .

mitrovic d ilija

05.10.2014. 10:18

LI:NO ISKUSTVO. stojadinom starim četvrt veka za 2. godine prešao sam 2oo.ooo km. pre toga limarija sredjena. i redovno odravanje. u praksi naišao sam samo na jednog radnika na teh. pregledu da se suprotstavi policiji i kaže ovde je sve u redu. posle predjenih samo 1oo. km od indjije do ade konstatovali su u plavoj tački da nevalja ručna kočnica. U indjiji pre toga zamenjeni vešanje i svi delovi kočionog sistema, lično sam kontrolisao posao. postoji sprega teh. pregleda i policajaca.

Deda

05.10.2014. 12:36

Kvazi stručnjaci kažu da stara vozila su opasnost u saobraćaju. Pogledajte koja vozila izazivaju tragedije na našim putevima.

miraculix

05.10.2014. 14:51

krsheve i pijanice trajno odstraniti iz prometa, stroge kontrole i kazne, pa cete da vidite koliko manje poginulih ce da bude! s tim receptom je nemacka drasticno smanjila broj mrtvih u saobracaju! to shto neki nemaju razumevanja da bi se time spasili zivoti je dovoljan pokazatelj ko sve sedi za volanom!

Dule trubica

05.10.2014. 18:03

Neznam zasto zakon i drzava nevidi motokultivatore i traktore usred Beograda, da negovorimo o konjima. Znate li kakva je ovo losa slika jedne prestonice za strane posetioce Srbije. Mislim da polovna auta u Srbiji iz uvoza su u vecini slucajeva skroz OK ovo drugo treba regulisati zna se gde je mesto konjima i motokultivatorima kamoli traktorima.......

Sramota

05.10.2014. 21:15

Dali vas nije sramota da radite ovo? Neko radi 14h dnevno svaki dan u nedelji i nemoze ni golf 2 da vozi ....