Pad prometa u prehrambenim radnjama

D. MARINKOVIĆ

19. 08. 2013. u 09:30

Pad prometa u radnjama zvanično deset odsto, ali realno manji je i za trećinu. Kupovine veće jedino u dane kada najstariji dobiju svoja primanja

KUĆNI budžeti za kupovinu hrane u Srbiji sve su „tanji“. To potvrđuje i drastičan pad prometa u prehrambenim trgovinama, koji je i zvanično 10 odsto, dok trgovci ukazuju da su im kase i za trećinu praznije.

Koliko je alarmantna slika našeg standard, najbolje ilustruje podatak, da se prodavci obraduju, tek kada najstariji sugrađani dobiju svoja primanja. Tada, kako ukazuju, poraste i prodaja mesa, ulja, prerade, sokova, brašna... To je posebno primetno u dane kada na račune „legne“ drugi deo penzija.

Već oko desetog u mesecu nije tako sjajna situacija, jer su tada prioritet komunalije, plaćaju se računi za stanarine, struju, telefon, pa šta pretekne - ide za hranu. Tada su i pazari manji u supermarketima.

- Penzioneri su najveća potrošačka grupa u Srbiji. Istina je da su penzije niske, ali su redovne i predstavljaju izvor za preživljavanje skoro polovine stanovništva, jer je nezaposlenost neodrživo visoka, primanja znatnog dela zaposlenih neredovna - kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača. Tačno je i da su penzioneri najveći kupci hrane, sredstava za higijenu, platiše komunalnih proizvoda i usluga, pa i odeće i obuće, ali za nezaposlenu decu i unuke, studente, učenike... Penzije su u Srbiji osnovni izvor potrošnje, koja se fizički smanjuje, i stalno se prilagođava nižem nivou kvaliteta.

Ove sezone, prometnici se žale na jako slab promet vode, sokova, piva, sladoleda, jer im vreme u prva dva meseca ovog leta nije išlo naruku. Manje se pazari i sveže meso, pršute, mleko, pavlaka, sirevi...

- Nismo uspeli da ostvarimo ni prošlogodišnji promet sa artiklima za osveženje, iako je i on bio drastično manji nego ranijih godina - kažu u trgovinskim lancima.

BEZ ZARADE NA OSVEŽENJU


PREMA prvim procenama, ovog leta manja je prodaja sokova, mineralne vode, piva, voćnih i gaziranih sokova, ledenih poslastica za oko 20 odsto. To nije samo slučaj u trgovinama, već i na kupalištima, bazenima, kafićima, gde je zbog većih cenovnika u odnosu na prošlu sezonu još strmoglaviji pad prodaje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Kole

19.08.2013. 19:29

@Bojan - Pa ne moze, skoro sva hrana je uvozna. "Zlatiborac" prepakuje argentinsko meso, Frikom je hrvatska firma, Delez (bivsi Maxi) su belgijanci, Merkator i Idea hrvati. Sve smo dobili, kako smo hteli.

Fido

19.08.2013. 21:08

@Bojan - Kole je objasnio zašto manje kupujem, a ako kupujem, samo sa oznakom "proizvedeno u Srbiji". Moja odluka je kome ću moje pare da dam - seljacima, nakupcima, trgovcima... Ovo me je naučio čovek iz EU. Obratite pažnju ako idete u Grčku - na njihovim proizvodima stoji grčka zastava, tako da znate kog proizvođača finansirate kupovinom.

Toma

19.08.2013. 13:28

@ - Kako i da prodaju kad su im cene navece u svetu u crnoj gori u marketu njeguški pršut 5 evra a kod nas 20

neša car

19.08.2013. 13:37

Meso je vrlo skupo. Mleko, takođe. Sir preskup. Jedino je riba jeftina, rečna ili morska, i lubenice. Sve ostalo zaobilazim, ili čekam akcije.