NAŠI vozači koje su u noći između srede i četvrtka pretukle ukrajinske kolege na prelazu Đakovo - Halmeu, iz Ukrajine u Rumuniju, u subotu bi konačno trebalo da stignu u Srbiju. Kako su nam rekli u preduzeću "Stanišić komerc" iz Požege, jedan od napadnutih prevoznika Radojko Kovačević je, posle petodnevnog čekanja na granici, u petak prešao u Rumuniju, a očekuje se da će i Dragan Jovanović iz Čačka i Milan Rujević iz Novog Sada takođe stići.

Incident na ovom graničnom prelazu, na kom je nekoliko ukrajinskih kamiondžija pretuklo šestoricu srpskih vozača, od kojih su trojica zadobila teže povrede, otvorio je škakljivu temu o dugogodišnjem problemu i drami naših prevoznika na granici Ukrajine sa susednim zemljama. Batine koje su oni, ni krivi ni dužni dobili, čekajući danima u kilometarskoj koloni, samo je kap u čaši maltretiranja koje, kako kažu godinama trpe od ukrajinskih vozača i policije.

Kako su nam naši prevoznici ispričali, Ukrajinci, očigledno pod dejstvom alkohola, uleteli su u kabine i počeli da ih batinaju. Policija je samo konstatovala šta se dogodilo, a tek 12 sati kasnije došla je medicinska pomoć.


PROČITAJTE JOŠ: Izgubio život zbog izgubljenog prtljaga: Napadnuti vozač autobusa preminuo u bolnici


- Kolima Hitne pomoći odvezli su trojicu srpskih vozača sa ozbiljnim povredama, Radojka Kovačevića iz Požege i Dragana Jovanovića i Milana Rujevića iz Novog Sada - kaže, za naš list, Goran, vozač iz Bajine Bašte, koji, srećom, nije izudaran, ali je bio svedok scene. - Kovačevića, dobrog, mirnog čoveka, pred penzijom, jedva sam smirio posle napada. Nije mogao da progovori satima. Bio je van sebe od šoka. Draganu iz Čačka batinaši su slomili nos.

Kako naš sagovornik kaže, napad ukrajinskih vozača šlepera samo je dodatak na već nepodnošljivu situaciju na graničnim prelazima iz Ukrajine u Rumuniju.


- Poslednjih pet godina vozim na ovoj ruti i svedok sam konstantnog neprofesionalnog ponašanja i maltretiranja zakavkaskih policajaca prema našim vozačima - nastavlja naš sagovornik, koji prezime krije iz straha od ukrajinskih carinika. - U kilometarskim kolonama, nema nijedne ukrajinske tablice, već su to isključivo srpske, ruske i beloruske. Zato što Ukrajinci prelaze preko reda.


Ukrajinski vozači idu preko reda

Uz to, kako naš sagovornik tvrdi, a potvrđuju i drugi vozači, koruptivna policija ih kažnjava za svaku sitnicu, uzima mito od nekoliko stotina evra zbog navodnog nepoštovanja propisa...

- Posle devet sati vožnje, obavezno je devet sati odmora, a nama se dešava da smo na njihovoj granici po pet dana, i naravno da ne možemo da ispoštujemo to saobraćajno pravilo - priča prevoznik Rade Nikolić, koji je napravio fejsbuk-grupu koja se bavi baš problemima prevoznika. - Osim na prelazu Đakovo - Halmeu, ništa nije bolja situacija ni na granici sa Mađarskom, kao ni sa Poljskom, ali tu ima najmanje naših vozača.


Radojko Kovačević

PREPUŠTENI SAMI SEBI

POSLE pregleda lekara, u ordinaciji udaljenoj oko 30 kilometara od granice, ekipa Hitne pomoći je, u četvrtak, trojicu isprebijanih naših vozača ostavila da se sami snađu za povratak do granice. Sa konstatovanim povredama, modricama, prelomom nosa i savetom da se jave lekarima, čim stignu u domovinu. Na sreću, Srbi su ustopirali naše kamiondžije, koji su ih dovezle do granice.

Dragan Jovanović

MOLBA ŠOFERA AMBASADI

POUZDANO znam da je barem 100 molbi vozača stiglo našoj ambasadi u Kijevu za pomoć zbog problema sa ukrajinskim carinicima, vozačima i vlastima - tvrde prevoznici Goran i Rade za "Novosti". - Odgovori koje smo dobijali svode se na to da biramo druge trase, da idemo preko Poljske, umesto preko Ukrajine...