Jusufspahić: Isus i Muhamed su bili komunisti

NovostiOnline

05. 01. 2016. u 11:49

Muftija Muhamed Jusufspahić, pred odlazak u Saudijsku Arabiju, o situaciji na Bliskom istoku, posredovanju predsednika Nikolića između Rusije i Turske i o tome kako Rusi Srbima mogu da budu uzoru u svemu

Јусуфспахић: Исус и Мухамед су били комунисти

Muftija Muhamed Jusufspahić

Beograđanin, muftija, sada i diplomata Muhamed Jusufspahić, pred odlazak u Saudijsku Arabiju, govori za Sputnjik o situaciji na Bliskom istoku, posredovanju predsednika Nikolića između Rusije i Turske i o tome kako Rusi Srbima mogu da budu uzoru u svemu.


Kritikovali ste ovdašnje političare da se mešaju u verska pitanja, nazvali ih ste maharadžama, a sada ste, u neku ruku, u prilici da budete političar. Kako ste razumeli poziv Vlade da budete ambasador u Saudijskoj Arabiji?
— To je površno gledanje. U javnom životu nisu samo političari, tu su i razni stručnjaci. Suštinski gledano, političar je svako ko se uljudno ponaša, jer je politika od „tu bi polajt“. Politika je i drugovanje, udruživanje, povezivanje. Ja idem u zemlju u kojoj su muslimani, i vrlo je smisleno da tamo ide musliman, neko ko je obavljao dužnost hodže, imama, muftije.
Kada budem otišao, neću više biti muftija, biće to neko drugi, ali ja neću prestati da budem onaj koji poziva ka bogu. Čak i u svakom najobičnijem razgovoru, jer kad pijete vodu, vi se napajate, a kad pijete koka-kolu, bilo šta od naših izuma, vi se ne napajate. Kad popijete vodu, vidite da više niste žedni. Biću povezan sa bogom i kao ambasador. Ambasador znači predstavnik, ja sam uvek kada sam išao tamo predstavljao boga, a to nije na nekorist Srbiji, već na njenu korist. Uvek na korist Srbije.

U Saudijskoj Arabiji, sa kojom naša zemlja nije imala intenzivan kontakt. Šta se od Vas očekuje, da li možemo očekivati ekonomsku saradnju, možda pomoć te izuzetno bogate zemlje?

— Jedan od prinčeva, sin kralja Saudijske Arabije, nedavno je bio ovde, ime mu je Sultan, to inače znači moć, pa bih ga preveo kao „omoćeni“ ili „opunomoćeni“. Domaćin mu je bio ministar Rasim Ljajić. Tu zaista postoji dobra volja, lično njegova, da se neke stvari pokrenu, posebno u domenu turizma. Turizam bi trebalo da bude prva vest o nama tamo. To je dobra vest i za muslimane ovde. Prema Kabi u Meki se okreću svi muslimani, pa i muslimani Srbije, i tamo odlazimo na hodočašće, na hadž, tako da i naša zajednica može da očekuje korist od ove saradnje.

Ima i onih koji smatraju da je na delu svojevrsna arabizacija Srbije. Ujedinjeni Arapski Emirati će uložiti novac u Beogradu, već su uložili značajna sredstva u Novi Pazar. Međutim, zatraženo je da škola koja je već dobila ime po Svetom Savi nosi ime nekoga iz Emirata. Šta mislite o tom iznenađenju koje otvara brojna pitanja?


— Kod bogoljuba ništa ne može da se zove bilo kojim, sem božjim imenom. Uče nas da Mars zove Marsom, a možda Mars treba da se zove Bogojevo. Verujem da Sava niti bi sebe svetio, jer je to božiji posao, to ne radi žiri ljudi, niti bi po sebi nazvao školu, jer to nije ni Isus, njegov i moj učitelj, radio. On nas je učio skromnosti i da se jedino bog slavi. Ako je bilo i trunke dobročiniteljskog pogona u tome, mi smo to uprljali, kao kada mnoge džamije dobijaju imena onih koji su u njih uložili nešto para, što im je bog omogućio. Desio se zaborav. Ni Muhamed, ni Isus, ni Sava, ni moj otac Hamdija, na tragu bogoljublja ništa po sebi nazvali ne bi, tu ima i ona pesma, „po meni se ništa neće zvati“, samo bog toliko vredi. To treba da znaju i ovi Arapi i ovdašnji Srbi i tamošnji Bošnjaci.

Šta mislite o koaliciji za borbu protiv DAEŠ-a koju je formirala Saudijska Arabija, koliko ona može da bude efikasna, posebno ako u njoj nema Irana?

— To je samo prividno koalicija Saudijske Arabije. Tamo su dva bloka koji vode rat, a imamo i dva bloka među muslimanima. U jednom su Rusija, Iran i sirijski režim, a u drugom su taj, nazovimo ga opozicionim pokretom u odnosu na Asada, ostale arapske zemlje, prvenstveno zemlje Zaliva i SAD. Tako da, ista meta, isto odstojanje. Da li će doći do nekog zbližavanja ta dva bloka… Da sam stanovnik Sirije, uvek bi se pitao kad će ovo da se završi, jer je mir najpreči, najbitniji, da nam se deca obrazuju, da nam deca normalno žive. Sirijci su sada obespravljeni i ne bih tu proglašavao nikoga manje krivim ili krivljim. Da nema bilo koje od tih strana, tamo bi bio kakav-takav mir. Može li se iko povući? Ko se povuče iz raspravljanja, bliži je bogu. Tako gledamo mi bogoljubi, a kada smo raspravljači, onda nismo ispravljači koji se upravljamo ka samome bogu.

Nedavno je u zvaničnoj poseti Srbiji boravio premijer Turske Ahmet Davutoglu, koji je od predsednika Nikolića i zatražio da ruskim zvaničnicima prenese želju Turske za ponovnim uspostavljanjem odnosa sa Rusijom. Šta mislite o tom zahtevu?

— Dan pre toga sam mu rekao da smo mi kao muslimani, kao bogoljubi zainteresovani da budemo u miru i dobrim odnosima sa svim hrišćanima, a izuzetno sa istočnim. I zato nam je vrlo drago što su odnosi pretežno muslimanske Turske sa pretežno hrišćanskom Srbijom, u kojoj mi živimo kao muslimani, sve bolji i bolji. Vrlo nam je bitno da odnosi između Turske i Rusije budu što bolji. Treba učiniti sve da se bog ne izda, da se taj odnos izmiri. Mi smo za to zainteresovani, to sam kazao Davutogluu, a ovo što je on sutradan rekao Nikoliću, ide ka našim željama. Znači da smo počeli da krčimo tunel. Duga važna stvar koju ne smeju da zaborave ni jedni ni drugi, u Rusiji živi 20 miliona muslimana, to ne smeju da zaborave ni hrišćani, a posebno muslimani, gde god da žive. Ono što je Putin rekao, da sa 20 miliona muslimana on može da bude, ne posmatrač u Organizaciji islamske konferencije, već član, u pravu je. U pitanju je 20 miliona ljudi, neke zemlje imaju po četiri-pet, ovo je šest puta više. To što je Putin rekao je istina i na tom tragu treba ostati.

Podelili ste nedavno na društvenim mrežama snimak RT na kome su iz vazduha snimljeni vernici koji idu na prvu službe u jednu od najvećih džamija na svetu. Šta ste hteli da poručite tom veličanstvenom slikom?

— Rusi Srbima mogu da budu uzor u svemu, pa i u tome. Tim pre što su zajedno prošli iskušenje ateizma. Moramo da se trudimo da reči komunizam, socijalizam, očistimo od ateizma, jer je đavolja rabota da kapitalizmu pripišemo teizam, a komunizmu ateizam. Isus i Muhamed nisu bili kapitalisti nego komunisti, socijalisti, voleli su i radili za jednakost među ljudima u svakom pogledu. Istorijska je činjenica da smo zajedno prošli, i oni tamo u SSSR-u i mi ovde u Jugoslaviji, kroz taj ateizam.

Duga činjenica je da su obe zemlje posvećene istočnom hrišćanstvu, i u tom pogledu ti odnosi, taj život koji imaju muslimani po svim gradovima u Rusiji, treba da bude primer nama koji živimo ovde u Srbiji. Da ovde zaživimo zajedno i da ne damo jedni na druge. Sećam se primera iz Bosne, zaturenog u istorijskim knjigama, kad su okupatori, Nemci krenuli na Srbe u Doboju, muftija Kurt je izveo muslimane iz džamije, poređao ih na put da tenkovi ne mogu da prođu. Uspeo je, podignut mu je spomen u Sabornoj crkvi u Sarajevu.

Zajednica muslimana Srbije mnogo je učinila za migrante koji su prošli kroz našu zemlju. Govorite njihov jezik, šta su Vam rekli, da li svi beže ili ima i planskog raseljavanja Bliskog istoka?
— U toku je raseljavanje tog prostora. Uključeni u tu pomoć, saznavali smo neke stvari koje možda nije trebalo da saznamo, jer sve što saznamo postaje obavezujuće. Postoji plan, i on je na delu, to je možda Veliki Izrael, sve što može da bude u kontekstu nečega što je biblijsko, ali je vrlo loše shvaćeno. Nije u pitanju nacionalna priča, već pitanje ima li boga. Boga ima, ali je u tim srcima zavladalo rodoljublje, klerikalizam, islamizam kao veroljublje, to su bolesti kojima smo svi ophrvani.

Da li mislite da je Turska sama odlučila da obori ruski avion iznad Sirije?

— Mislim da nije. Turska je članica NATO-a. Ne znam odakle stižu ta naređenja. Stvari su logične, stvari će se menjati kada se bilo ko sa obe strane prvi seti boga.


Izvor: sputniknews

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (31)

Žika

05.01.2016. 12:29

Veoma mi je drago vaše imenovanje za konzula Srbije u Saudijskoj Arabiji. Želim vam da posao obavite na najbolji mogući način u šta ne sumnjam. Kada je u pitanju ovaj novinski članak, bez obzira što se ja u svemu saglašavam sa vašim ubeđenjima, ali mislim da mu sada nije bilo vreme za objavljivanje. Pozdravljam vas i čestitam na imenovanju. Želim vama i vašoj porodici srećnu budućnost kao i ostalim srpskim i drugim porodicama.

Duško

05.01.2016. 12:42

Muftija ,svaka ti je reč odmerena, i ništa se tu nemože dodati niti oduzeti. Slažem se sa naslovnom rečenicom u potpunosti

Pitagora

05.01.2016. 12:45

Vrlo slab intervju, na momente da čovek ne poveruje, ali posebno mučan utisak ostavlja ono pitanje, hoće li i za nas biti koristi od Arabije, nekih ulaganja, investicija, šta li - ČEMU TO? Zar je moguće da smo toliko posrnuli, izgubili obraz, lično i kolektivno dostojanstvo, sve kriterijume - da očekujemo pomoć OD KOGA?!

Mk 4:22

05.01.2016. 12:46

davno rečeno i jasno - jedini čovekov put, vreme je da većina svesno prihvati .. biće još puno sličnog jer sve govori da čovečanstvo nikada nije bilo udaljenije od istina, konflikt je gotovo neizbežan. KOMUNA JE NAJ NAPREDNIJE UREĐENJE - IDEJA SVAKE ISTINSKE AVANGARDE ne i forma upakovana u servirani proizvod koji zovemo 'komunizam'. Slično do neprepoznatljivosti izvitoperenim pojmovima 'hrišćanstva' 'demokratije' .. 'barka' i 'porodice' ako hoćete i drugim konceptima vrhunske ludske spoznaje

Jovan

05.01.2016. 12:55

Onaj muftija u Novom Pazaru (Zukorlić) mogao bi mnogo da nauci od ovog beogradskog muftije Jusfspahića i da kao takv mnogo vise pomogne narodu u Pazaru i uci ih suzivotu a ne podelama jer Srbija je drzava svih muslimana koji zive u njoj kao i Nemacka srba koji su tamo rodjeni i tamo zive.

у основи идеје и јесу

05.01.2016. 12:55

Па идеја и јесте заснована на томе да су сви људи једнаки, али је друга прича зашто то није успело и како је то спроведено овде и у свету. Иначе, мислим да је Јусуфспахић, уз Зилкића, више потребан овде, да сузбијају негативан утицај Зукорлића и, од скоро, Угљанина.

kole

05.01.2016. 14:07

@у основи идеје и јесу - U islamskoj drzavi hriscani i jevreji su gradjani drugog reda koji imaju mnogo manje prava, moraju da placaju poseban porez (dzizja) i uopste moraju stalno da pokazuju svoju inferiornost prema islamu i muslimanima. Ateisti i homoseksualci moraju biti ubijeni. Dakle komunisti moraju biti ubijeni. Dakle ne samo sto komunizam eksplicitno negira postojanje Boga, vec islam takodje negira bilo kakvu jednakost medju ljudima. Odredjana svest o jednakosti postoji SAMO medju muslimanima.

Mk 4:22 (2)

05.01.2016. 13:03

btw, još nešto ako smo do istine - POLITIKA JE PITANJE (SPROVOĐENJA) INTERESA .. ima veze sa „tu bi polajt“ isko koliko 'hrišćanstvo' sa Hristom ili 'demokratija' sa vladavinom naroda .. svako dobro

Josko

05.01.2016. 13:03

Bas tako - samo im je trebao Mujo iz Bosne - Mujo, Muhamede, odi u Tursku ili Siriju pa se tamo isprsi!

Vladimir

05.01.2016. 13:26

Slava Bratu Muhamedu! Matic Svako dobro Vam zelimo i puno uspeha i srece u daljem radu! Sigurni smo da cete Srbiju dostojno predstavljati! Pozdrav od porodice

Jovan Popić

05.01.2016. 13:35

Pametnog li čoveka, Bože podari mu zdravlje i sreću i molim ti se da ga pratiš na njegovom putu razuma.

Дубоко Фрустриран

05.01.2016. 13:38

Скандалозна одлука да поставе Јусуфспахића као амбасадора! Овај наслов нећу ни коментарисати. Дакле, катастрофална држава показује све веће знаке самоуништавања.

sasa

05.01.2016. 15:00

ti Jusufspahicu da se manes te providne zezancije i da ne stavljas na isti nivi Isusa i tvoga Muhameda !!!

djordje petrovic

05.01.2016. 15:24

Ko kritikuje Jusufspahica, verovatno nikad nije cuo neke druge predstavnike musimanskog kokusa u Srbiji.

V.Petrovic

05.01.2016. 15:32

Muhamed sigurno jeste posto je kasnio citavih 650 godina i komunizam je primio od Vatikana a za Isusa Hrista neznam odkud ti tolika sloboda da tako kazes kad sigurno znas ko je Isus Hristos.Jos si izabrao da ovo kazes uoci rodjenja naseg Gospoda Isusa Hrista,sta ti nas Gospod smeta nesreco.

Francesco

05.01.2016. 15:57

Pa u pravu je čovek, i jedan i drugi su bili za bratstvo i jedinstvo. Sad što su i muslimani i hrišćani obe svoje vere iskvarili do krajnjih granica pa od drveta šumu ne vide to je njihov problem.

Петар

05.01.2016. 19:58

@Francesco - Г. Јусуфспахић је вероватно мислио на нешто друго и то није везано са личношћу већ са вером. Наиме основано се мисли да је комунизам најближи хришћанству јер су први хришћани, фактички били комунисти. Данашњи комунизам, када би се из њега избацио марксизам, био би Хришћанство, оно изворно!

Zoran1

05.01.2016. 20:13

@Francesco - Isis je Lucio ljude "voli svoga komsiju kao samoga sebe" Muhamed je ucio svoje sledbenike "Islam se mora siriti sabljom". Muhamed je dozvoljavao svojim muhadjadinima da pljackaju i drze robove dok Isus nikada nije to podrzavao. Islam je vera ratnika a Hriscanstvo vera mira. Istina je da rimoklatolicka "crkva" ima vise slicnosti sa Islamom nego sa Hriscanstvom ali to je druga prica. Mogao bi nastaviti ali i ovo je dovoljno.

sima k

05.01.2016. 20:59

@Francesco - Kako mozes da izbacis marksizam iz komunizma? To je kao da izbacis Isusa iz Hriscanstva. Komunizam je ideologija 100% zasnovana na marksizmu. Komunizam se temelji na ateizmu. A da ne govorimo da Isus nije bio poliicar i nije imao nista protiv tadasnjeg robovlasnickog sistema.

Zoran1

05.01.2016. 20:17

Zaista je zalosno citati ove commentare onih sto pojma nemaju sta je Islam a sta Hriscanstvo pa stavlju Isusa na isti nivo sa Muhamedom. SRBOJO PLACI.

mladjar

05.01.2016. 22:00

Potpisujem u glavnom sve a posebno to da je Isus zagovarao jednakost medju ljudima, a to je komunizam zagovarao pre svih na ovim prostorima. Da vas potsetim, dok je u nekim tehnoloski najrazvijenijim drzavama sveta vladao aperthejd, Jugoslavija se bratimila sa Afrikancima, Azijatima, Arapima...

mladjar

05.01.2016. 23:41

@mladjar - Jos nesto, Isus je bio protiv velike klasne ralike, neumerenosti, megalomanije. Komunizam upravo to zagovaraju. Isus bi se postideo kad bi saznao koliki biznisi se prave na Bozicu, Uskrsu, koliko se nenormalno trosi, zdere i pije na ta dva praznika. To je poslednje sto bi Isus zeleo da vidi.

KOMUNIO = zajednička ispaša i prodaja

06.01.2016. 18:32

Isus nema veze za suštinom komunizma (diktatura pojedinca sa zajedničkom imovinom), jer koren reči komunizam, tj. KOMUNIO zanči ZAJEDNIČKA ISPAŠA ovaca na zajedničkim pašnjacima, koje posle ispaše, izabrani pastir sa svojim pomoćnicima PRODAJE stado u celini u gradovima, a dobijeni novac (po odbitku troškova) deli ravnopravno prema broju ovaca..

Jova

06.01.2016. 22:34

@KOMUNIO = zajednička ispaša i prodaja - Odakle Vam ideja da komunizam znači diktatura pojedinca sa zajedničkom imovinom?