Veliki majstor: Moramo da povratimo stari sjaj masona

Marko Lopušina

17. 06. 2014. u 21:31

Dragoslav Pavlović, veliki majstor Velike nacionalne lože Srbije: Humanitarna smo organizacija koja funkcioniše na diskretan način. Radimo na afirmaciji dobrih strana Srbije u svetu

U našoj zemlji danas vlada veliko interesovanje za učlanjenje u masonske lože. Veoma često dobijam pitanja preko i-mejla kako se može postati mason? Mi rastemo brzo, pozicija nam je sve bolja, mada je mnogo bolja i važnija u međunarodnim odnosima u svetu, nego u našoj zemlji. Međutim, nikud ne žurimo. Masonska ideja, njen značaj i uticaj u društvu je nešto što polako pristiže. Potrebne su decenije da se povrati stari sjaj masona u Srbiji.

Ovako govori veliki majstor Dragoslav Pavlović iz Velike nacionalne lože Srbije (VNLS), koji je posle iznenadne smrti velikog majstora Branka Medojevića početkom juna ponovo izabran za starešinu ove obedijencije. Ovaj veliki majstor je ekonomista iz Niša. Radio je kao direktor u EI „Niš“, bio je predsednik Skupštine opštine Niš i devedesetih delegat Savezne skupštine. U Bratstvo slobodnih zidara Pavlović je primljen početkom 21. veka, kada je bio aktivan u loži „Pobratim“, a kasnije u loži „Nemanja“. Jedan je od zagovornika omasovljavanja Bratstva slobodnih zidara u Srbiji i sve većeg otvaranja masona prema javnosti.

- Inicijacija, odnosno prijem novih članova je stalna aktivnost svih naših loža. Interesovanje je zaista vrlo veliko, tako da se na pojedinim radovima prima i po više od pet kandidata. Sve više ljudi prolazi kroz „gušće sito“, jer je, iako je naša obedijencija veoma mnogo narasla, kriterijumi su oštri i u VNLS se primaju najbolji i dokazani dobri ljudi na dobrom glasu - otkriva nam Pavlović.

U prošloj godini je u VNLS osnovano nekoliko novih venčića i loža. Kako se to masonskim rečnikom kaže, „probuđena je loža ‘Sveti Sava’ na Orijentu Beograd“ i „osnovana je nova loža „Knjaz Mihailo“ na Orijentu Kragujevac, u kojoj rade i masoni iz Kraljeva, Čačka, Jagodine, Paraćina, Kragujevca. Ovih dana je osnovan još jedan masonski venčić u Beogradu pod imenom „Mihajlo Pupin“.

ČLANOVI VNLS Članovi VNLS su, na primer, i arhitekta Dragiša Blagojević, turizmolog Goran Obradović, obojica iz Niša, i Dragan Đurić, istoričar iz Pariza, koji ima titulu velikog komandira Crvene lože. Ujedno je Đurić i član Vrhovnog saveta VNLS. Njen starešina bio je veliki majstor Dragan Martinović, slikar koji živi u Sremskoj Mitrovici. Zatim Milan Lajhner, nekadašnji veliki majstor, osnivač Templarskog reda u Srbiji.

- Poznato je da svaka naša radionica mora da obavi najmanje dva ritualna rada u toku meseca. Pored tih obaveznih radova, koji su posvećeni „traganjem za istinom“, duhovnim i filozofskim obogaćivanjem, inicijacijama, uzdizanjima i drugim aktivnostima, bilo je specifičnih, kao na primer „Masonska svadba“. Prošle jeseni, naš brat J. K., član lože „Nemanja“, iz Niša, poželeo je masonsko venčanje. Braća svih niških loža i lože „Timakum“, iz Knjaževca, organizovali su masonsku svadbu u veličanstvenom ambijentu našeg hrama Torlaci kod Knjaževca - otkriva nam Pavlović.

Priznaje da je Velika nacionalna loža Srbije i danas mnogo priznatija u inostranstvu nego u Srbiji. I zato VNLS ima jako dobru međunarodnu saradnju s masonima iz čitavog sveta.

- VNLS je zajedno s Velikom ložom Francuske i Velikom simboličkom ložom „Opera“ iz Francuske 18. juna 2000. godine u Parizu potpisala sporazum o osnivanju Konfederacije ujedinjenih velikih loža Evrope. Kasnije se to udruženje preimenovalo u Ujedinjene velike lože Evrope (GLUDE), da bi prošle godine prerasla u Internacionalnu ujedinjenu veliku ložu koja okuplja Velike lože iz čitavog sveta. Mi smo zajedno s Vrhovnim savetom Srbije pomogli formiranju Vrhovnog saveta Rumunije, instalirali Vrhovni savet Bugarske i dobili podršku da u ime GLUDE instaliramo Veliku ložu u Sloveniji - objašnjava Dragoslav Pavlović.

Na naše pitanje šta su to konkretno masoni učinili dobro za narod i državu, a šta sada čine, on kaže:

- Radimo na afirmaciji dobrih strana Srbije u svetu. Pokušavamo da od dobrih ljudi načinimo još bolje, da dobri ljudi šire dobrotu, toleranciju, ljubav, razumevanje, zajedništvo, rad i mnogo toga drugog. Svestan sam da je to nedovoljno vidljivo i za ljude oštra oka, a još manje za one koji ne vide dobro. A, nekima naše stvari nisu jasne.

ČAROBNjAK I LAV Jedna od loža VNLS nosi ime slavnog slikara Dragana Maleševića Tapija. Bio je čarobnjak i veliki propagator srpske masonerije. Umro je u policijskoj stanici pre desetak godina, ali je iza sebe ostavio nekoliko značajnih nastavljača svog rada. Tapi je kao veliki majstor u masonsku ložu primio i Lava Geršmana, čuvenog Belog maga iz Rusije.

Dodaje i sledeće:

- Ko želi da sazna detalje o tome šta su to masoni učinili za dobrobit naroda i države treba da konsultuje istoriju. Ako su veliki stvaraoci bili masoni: Vuk Karadžić, Nikola Tesla, Mihajlo Pupin, Dositej Obradović, Đorđe Vajfert, Kralj Petar Karađorđević i mnogi drugi, jasno je da su svi ti ljudi radili za dobrobit Srbije. Ako kažemo da su masoni stvorili Jugoslaviju, onda će veliki broj ljudi reći da su nas time upropastili, što je veom kratkovido mišljenje. O tome treba da sudi istorija.

Veliki majstor VNLS otkriva nam da slobodni zidari ove obedijencije neprestano obavljaju razne humanitarne aktivnosti.

- Osnovali smo svoj Humanitarni fond iz koga prvenstveno pomažemo našu braću, stipendiramo decu naše braće koja su otišla na „večni istok“ tj. preminula. Veliki broj naših članova učestvovao je u spasavanju i odbrani od poplava, posebno braće iz Banjaluke i Bijeljine, kao i braće iz Obrenovca i Šapca - objašnjava veliki majstor Dragoslav Pavlović potrebu da se i masoni još više uključe u oporavak i razvoj Srbije. - Sakupljamo finansijsku pomoć, a velike količine hrane i odeće predali smo Crvenom krstu u Beogradu, Nišu, Kragujevcu i Knjaževcu. Koliko god da radimo, a mnogo radimo, za Srbiju je to malo...


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (78)

dragan

18.06.2014. 02:52

@mali majstor - Dosta su ih pendrekali Njemacki nacisti i Titovi komunisti, nemoras bas i ti...

Sredoje

18.06.2014. 14:19

@mali majstor - Dragane, raspitaj se koliko je masona stradalo od nemackih nacista. Iznenadices se.

CNN

17.06.2014. 21:51

Da su masoni stvaranjem Jugoslavije upropastili Srbiju, zemlju pobednicu u dva svetska rata, istorija je najbolje presudila 1941. i 1991.

Sredoje

18.06.2014. 14:18

@CNN - Srbiju su upropastili jos 1903. ubistvom srpske dinastije i dovodjenjem jugoslovenske dinastije. Najbolji primer: uporedite vojni kadar kralja Milana u oba Balkanska i Prvom svetskom ratu i vojni kadar jugoslovenske dinstije u Drugom svetskom ratu.

Lazar

18.06.2014. 22:54

@CNN - Tako je Sredoje. To i ja svima kazem. Zivoin Misic i sve vojvode i generali iz balkanskih ratova su skola Kralja Milana koji ih je skolovao u Austriji. Kralj Milan Obrenovic je izvrsio reformu vojske gde je ukinuo narodnu vojsku i počeo da stvara redovnu vojsku zbog cega je izbila Timocka buna zbog cega su ga svi ocrnili, cak su i film (Timocka buna) o tome snimili. Jedino ga je u Ivkovoj slavi pozitino prikazao Šotra a glumio ga je Voja Brajovic. Istorijski pogresno vrednujemo vladare. Pozdrav

Sredoje

19.06.2014. 00:07

@CNN - Lazare, hvala na pozdravu i evo necega sto je potisnuto iz srpskog jezika. Kao dete cesto sam, u prilikama kada bi neko nekog u necemu nadmasio, slusao recenicu "Za tebe sam, bre, kralj Milan!" Ja to tvrdoglavo i danas ponavljam kada nadjem nekoga koji je u sahu jos slabiji nego ja. (U tablicu sam bolje srece).

Lazar

19.06.2014. 11:15

@CNN - Nisam imao priliku to da cujem. Istoriju su od 1903 god. falsifikovali Karadjordjevici, a kasnije su nastavili komunisti sa svojim istorijskim udzbenicima. Karadjordjevice nisu jer su oni stvorili Jugoslaviju na kojoj je pocivao komunizam. Blacenju kralja Milana i Obrenovica je doprineo i Nusic sa svojim delima i ako je zahvaljujuci kralju Milanu postao konzul u Makedoniji i zivot mu posle toga nije bio los. Rano je umro u 47 godini i nije mi jasno sto se povukao sa vlasti u 38 godini. Pozdrav

Хуманитарне организације

17.06.2014. 22:24

НАТО делује на директан начин, а масони на дискретан.

Marko Milosevic

17.06.2014. 22:31

Ko bre vise finansira ovu ociglednu propagandu masona? Ovo je cetvrti-peti clanak u poslednjih mesec dana, a pre toga nista o njima nije pisalo. Tako je uocljivo da su ovo sve placeni tekstovi, zamolio bih redakciju novosti da pokaze da joj je stalo do srba I srbije I prestane sa propagandom jedne grupe umisljenih ljudi koje bih ja u najmanju ruku nazvao bar sektom. Verujem da moje misljene dele mnogi ozbiljni citaoci ovih dnevnih novina.

Браво за Новости

17.06.2014. 22:35

Право је време! Србија је зрела и презрела! Млади су спремни, отворени за утицаје разних секти, тајних братстава и мистичних организација. Не треба много пропаганде, "Новости" већ претераше у томе! Заборавили и на геј покрет!

mi smo već povratili

17.06.2014. 22:40

нек господин са пола везеног стоњљака око врата и мудрим погледом жабе не брине..многи су вечерас повратили.

Neznalica

17.06.2014. 22:42

Mene zanima sta ovi ljudi konkretno rade i jedan egzaktan primer njihovog doprinosa bilo kome ili bilo cemu. Stalno citam o njima, ali sve su to uopstene price, u vazduhu i zaista ne razumem... Zasto se uopste odlazi u masone? Hvala

zivorad

18.06.2014. 02:49

@Neznalica - Ako razumes zasto se Dositej vratio u Srbiju, na dobrom si putu. Ili za dalje, procitaj Lucu Mikrokozmu od Njegosa. Pomaze u google.com ako znas Engleski. Potrazi nesto o doprinosu Mihajla Pupina nauca, a posebno drzavnosti Srbije. A Tesla je bio i ostao Tesla, nedokuciv....

Sredoje

18.06.2014. 14:12

@Neznalica - Dositej se nije vratio u Srbiju, njega su poslali u Srbiju Eno mu sada kosti prekoputa Vukovih pred ulazom u Sabornu crkvu u Beogradu. Ta crkva inace tone u zemlju, a u njen krst je "u sred zime kad mu vreme nije" udario grom dok su sluzbu sluzili patrijarh Pavle i vaseljenski patrijarh Vartolomej. Ovo su proverljive cinjenice, nikakvo nagadjanje, nikakva pretpostavka, nikakav osecaj, nikakvo smatranje, nikakva izmisljotina, nikakvo neznanje. Istina je kao i Sveti Plamen o Velikoj Suboti.

S

17.06.2014. 22:50

većina vas koji komentarišete tekst,ne znate o čemu govorite Pišete o nečemu što ste načuli, ne poznavajući suštinu.Otac mi je bio mason, suprug takodje.Na "belim večerama" upoznajete druge masone i njihove porodice,širite tako bratstvo, pomažući jedno drugome kreirajući bolji svet.Nije mi samo jasno zašto pojedine obedijencije toliko žele da otkriju i da se pohvale ko su njihovi članovi.Oduvek je to bilo "tajno" društvo,od kojih bi svi trebalo nešto da nauče, kako bismo bili bolji ljudi!!!

U_PROLAZU

18.06.2014. 05:43

@S - Izvinite,misam bas upucen u masoneriju..Idete li vi(masoni) u SPC I ljubite li nas krst pravoslavni?

Radojko

18.06.2014. 09:13

@S - Отац и супруг су ти били масони. Значи, више нису, Богу хвала...Море бити да ми који коментаришемо нисмо "зидари", али имамо очи и видимо како се ћошак зида укриво... Кад је Круна Уједињеног Краљевства перјаница, кожа ми се јежи... Сатанизму никад краја. Они "Ушати Душко" изјави да му Путин личи на Хићу... Само је заборавио да му је Хићо "uncle", по родбинској линији... Море бити да сам нешто научио; г....о увек исплива на површину и прати "донатора". Препознајем, па и небио бољи...

Spartak

18.06.2014. 12:17

@S - "Kazes kreiraju bolji svet u tajnosti", to me i zabrinjava.Zasto je za dobrotu ili boljitak potrebna tajnovitost? Pre ce biti da zlo trazi tu odoru!

Sredoje

18.06.2014. 14:03

@S - Da nisi ti malo presisala znanje, dobrotu, snagu i lepotu masona? U istoj recenici kazes da su tajno drustvo od kojih bi sve trebalo nesto da nauce da bi bili bolji ljudi?! Ako se ja krijem sa svalerkom sta moze moja zena tu da nauci? (Znam, evo prilike za duhovite opske). Kako i sta da naucis nesto od onih koji se kriju? Jedino da se i sam krijes. Izgleda da nisi bas uspesna u samooplemenjivanju? A muz? Hoce li bar od njega postati kubni kamen?

Lazar

17.06.2014. 23:01

Masoni se u svi civilizovanom zemljama kotiraju kao sekta. Imaju svoje hramove kako nazivaju svoje odaje gde se okupljaju i svoje rituale. Vecina strucnih ljudi koji izucavaju tu tematiku isticu da su oni satanisti. Naravno posto masonerija ima 33 stepena na kojima se napreduje, vrbovani saznaju za to kada je vec kasno. Postoje i tajni snimci iz Turske koji pokazuju njihove satanisticke rituale. Pogledajte na YouTube snimak: ,, (English) Hidden Camera Masonic Ritual Satan Worship Exposed".

djordje petrovic

18.06.2014. 09:02

@Lazar - Zanimljivo je da je nas najpoznatiji kompozitor Mokranjac koji je napisao muziku za Liturgiju koja je izvrsna i dan danas se izvodi pri Bogosluzenjima takodje bio mason. Ima masona i masona. Sto si veci stepen znas vise. Iznad 33. stepena postoji jos jedna kategorizacija, al cak ni nizi masoni to ne znaju. Pretpostavljam da od 33. stepena imaju direktan kontakt sa visim entitetima. Tesko je reci sta je agenda jer i oni imaju suprostavljene frakcije. Covek je nepouzdana roba...

Lazar

18.06.2014. 11:51

@Lazar - Kazu da je Zivojin Misic bio mason i da kada je stigao do odredjenog stepena saznavsi za njihovo pravo verovanje u djavola i satanu, nije mogao vise da izadje. Na nulom stepenu vrbuju hriscane, ugledne i pametne ljude, profesore, politicare, drzavnike kako bi preko njih ostvarili svoj uticaj u drustvu. Naravno na pocetku im serviraju jednu pricu, posle kada se sazna istina bude kasno.

Sredoje

18.06.2014. 13:28

@Lazar - Njihova "suprottavljenost" odgovara suprotstavljenosti cekica, testere, srafcigera, papagajki itd. u alatu. Koji je "pravi" alat? Onaj koji ti upravo treba.

mile

17.06.2014. 23:03

Meni je dovoljno sto je Aleksandar Karadjordjevic, covek koji je upropastio Srbiju megalomanskim projektom Jugoslavije bio mason. To mi dovoljno govori kakva su organizacija i koliko su i sta uradili za Srbiju.

Mali bata

17.06.2014. 23:33

Pogresno je prihvatiti misljenje coveka cije misljenje oslanja se na nepouzdane fenomene istorije, zbog materijalnog interesa.

Dara

18.06.2014. 04:30

@Mali bata - Tajnost je odlika satanizma - oni iz mraka vec vekovima kuju sudbine na pokvaren nacin, skrivajuci se. varajuci...

djordje petrovic

17.06.2014. 23:35

Jednom sam pricao sa jednim masonom. Mislim da je regularac, nikakav znacajniji. Primetio sam da o istoriji prica sa stanovista gotove agende, a narod tretira kao bezoblicnu masu kojoj treba kralj - u ezoterijskom smislu duhovni vodja koji ima komunikaciju sa visim sferama. Sta god mislili o tome, ako simplifikujemo stvari, narod i jeste bezoblicna masa dok svaki pojedinac zasebe ne izbori integritet i osvescenje. Dal nam treba masonsko tutorstvo zavisi od nas samih. Meni ne treba.

LJuba NS

17.06.2014. 23:46

P a dasi vredeo EI Niš bi danas bio gigant a u kakvom je stanju i sami vidimo.Kao drugo masoni su najkrivlji štosu 1918 napravili Jugoslaviju kada su ih hrvati preveli žedne preko vode a SRBIJA i danas grca zbog tih idiota koji su dali SRPSTVO za neku lažnu bratsku Jugoslaviju....Trebaih ZABRANITI....

Zika

18.06.2014. 00:39

@LJuba NS - Pozvavajuci cud i dlaku Masona prosto verujem da su Masoni imali prste u bombardovanju Srbije. George Washington je bio masoncina. U Aleksandriji, blizu Vasintona je goemi Masonski hram sta su masoni Konetikata podigli u slavu Dzordza. "Hram"je visociji od Ajfelove kule. Ko gugla, videce.

pater f

17.06.2014. 23:53

Molim Marka Lopušinu,poznavaoca masonskih loža,da nam objasni koja je i dal ima razlike među ložama RVLS i VNLS?Dal je to još jedna srpska podela i želja za vlašću ili je ?

Философ

18.06.2014. 00:16

То су обични сатанисти, који довршавају посао који су започели, а то је потпуно духовно разарање Србије, а затим следи и физичко. Рецепт је прост-опустошите један народ, заведете га глупостима, и када народ много греши као ми (абортуси, псовке, прељубе, непоштовање родитеља, итд.) онда нас ни благодат Божија не штити, јер је делима одгонимо од себе, и тек тада нас могу којекакви магови и секташи мучити. Не би се тај шепурио, да смо ми сложни,да идемо на Литургије. Не би ђаво то могао да поднесе.

Viktor

18.06.2014. 02:08

@Философ - Bolje i oni nego vi verski fanatici!!! A sta radi crkva nego zavodi narod glupostima i praznoverjem!!! O kakvom ti duhovnom razaranju Srbije pricas? Pa razarate je vi koji u svemu samo potencirate religiju.... Stvarno previse filozofiras, a nemas pojma o zivotu... Ispran ti je mozak to je ocigledno....

Zoran1

18.06.2014. 02:35

@Философ - Filosof bravo, Malo ko je u danasnjoj Srbiji u stanju da vidi tu absolutnu istinu i upravo zbog toga Srbija dozivljava sva ova zla. Da se Srpski narod okrene Bogu iskreno i pokaje brzo bi svi problemi Srbije bili resene bez sataniziranog bratstva i njihovih lazi i obmana. Izbor je zaista tako jednostavan Bog ili djavo.

Viktor

19.06.2014. 01:06

@Философ - Zorane pre ce biti apsolutno, ali nema veze, verovatno vi vernici niste ucili pravopis jer ne bi me cudilo da se i to kosi sa vasim nakaradnim verovanjem... Ja imam bolji izbor ni jedan ni drugi, tj, ni Saki ni Boza!!!

Sredoje

18.06.2014. 00:23

Custe li ga? Hoce da povrati "stari sjaj masona"! Covece,o kavom sjaju pricas kad ste u narodu uvek bili na zlom glasu? Ako ste imali pa izgubili neki sjaj po tim vasim obedijencijma, sto nas davis tvojom namerom da ga vratis?! Kakve veze mi imamo sa tim tvojim "sjajem"? Nego, nesto drugo: Postoje izvesni protokoli, falsifikat koji je bio preteca svog originala. Po njemu, predvidjeni ste da odete niz vodu. Je li je to istina? Je li je sada doslo to vreme? Mozda zbog toga ova bezanija u javnost?

Nezaboravak

18.06.2014. 00:42

Interesantni komentari nepoznavaoca masonerije. Prvo, masonerija nije sekta nego organizacija. Drugo masoni nisu satanisti vec vernici u Boga. Slovo G izmedju sestara i uglomera znaci GODNES ili poboznost. Predlozio bi nekima neukim da skoknu u Sr. Karlovce u pravoslavnu crkvu i pogledaju sta se nalazi iznad raspeca.

Spartak

18.06.2014. 11:57

@Nezaboravak - G- potice od Geometry, jedne od fundamentalnih naucnih disciplina do koje je masonerija u proslosti drzala! Dezinformises narod.

gianni

18.06.2014. 01:17

Nisam upućen u rad masona i što oni to hoće, jer to je uvijek bilo daleko od mene, ali nešto razmišljam: ko nakupi dosta "putera", neka ide u zaštićene svjedoke, masone, prikloni se nekoj "službi" i problema nema...A, ko će ostati?! Možda niko, jer svi će se zaposliti, pa evo nam nova radna mjesta...

Sredoje

18.06.2014. 01:37

Hoce li meni neko da vrati titulu velikog ucitelja ( Grand master title) , koja mi je nepravedno oduzeta pre tri godine?

Sredoje

18.06.2014. 13:18

@Sredoje - Imenjace. za titulu ne znam, ali da ce tebe kad-tad vratiti tamo gde treba, u to sam siguran.

Sredoje

18.06.2014. 01:45

Nisu svi masoni pokvareni, bilo je nekada i velikih dobrotvora kao sto su Mihajlo Pupin, Djordje Vajfert, Dositej Obradovic, Mihajlo Obrenovic...

Sredoje

18.06.2014. 13:21

@Sredoje - Imenjace, ima dobrotvora koje uvuku u masoneriju, ali nema masona koga uvuku u dobrocinstvo.

Vujacic

18.06.2014. 02:50

Ne daj Boze nikada, sve vas treba ukinuti i zabraniti jer niste uzeli lopate u ruke nego bi da sprovodite neku moc kroz kvazi i naddrzavne institucije. Sto dalje od Srbije. Od koje elite ste konkretna gospodo nastali? Ovoj koja nas unakazava zadnjih 25 godina. Sve je to projekat da se sto bolje ukorenite i ustolicite a da vlast ne bira narod nego da se izabira boranija koju ste vi prethodno izabrali.

Aljosa

18.06.2014. 03:02

Zasto stalno pisete o njima?? Ko iz novosti toliko zeli da se uclani kod njih? Znate ako se zovete vijernik onda ne smijetete vijerovati u dva majstora i klanjati se vasim idolama (znakovima i simbolima).. Jedan je majstor - Bog!

Žali bože

18.06.2014. 03:23

Ne verujem da će Godo vratiti ,a ikad bi se vratio naš narod bi mu reko gde si matori .Treba njima čipove dati da sednu na svoje mesto .

Милутин

18.06.2014. 05:42

Ја се, баш, много не разумем у масонерију али су мени рекли да се они окупљају у Rotary клубовима а ја ту не залазим. Једино шта могу приметити је да се све више зграда тих клубова продаје а ротаријанци су све више на уличним тезгама продају употребљавану робу. Економска криза нагриза и њих, исто као и остали народ. Дали они имају какав утицај, појма немам, а чини ми се да само појединци, били чланови или не, сами себи пробијају пут, иначе би ти, велики били нешто у друштву!

Zoran1

18.06.2014. 05:44

Lucifer je davno izgubio svoj sjaj a i oni sto ga slede. Nemaju masoni sta da traze u Srbiji.

nwo

18.06.2014. 06:17

S 17. jun 2014. 22:50=> ".Oduvek je to bilo "tajno" društvo,od kojih bi svi trebalo nešto da nauče, kako bismo bili bolji ljudi!!!" ~ Koji apsurd!! Sta se to moze nauciti od ljudi koji se sastaju u tajnosti , i kako nam to moze pomoci da budemo bolji ljudi???

Prason 34. reda

18.06.2014. 06:48

Srbija je na prosjačkom kolonijalnom štapu, narod nikad gore i nebezbednije nije živeo, a šatro kao neke tajne organizacije pomažu, nepotrebno zaluđivanje raje

Zoran

18.06.2014. 08:15

Taj kralj mason nije hteo da salje fudbalsku reprezentaciju u Montevideo jer u njoj nema Hrvata. Otisli tamo kao slepci, pare nije hteo da da. Vala sposbni ste da upropastite Srbiju ne mogu da vam opisem.

МА

18.06.2014. 08:18

Масони да се отворе, одрекну се дискриминације, имплементирају инклузију,...

Draken

18.06.2014. 08:21

"Humanitarna smo organizacija"? - A jel?A mi smo svi pali sa Marsa pa ne znamo ko ste?

I ja sam slobodni zidar jer nemam sta da radim Crnotravac

18.06.2014. 09:27

Otkrivam malu tajnu velikih majstora slobodnih zidara. Te temelje lazi mora se u prvom redu osloboditi onaj ko razmislja o covecanstvu proslosti, sadasnjosti i buducnosti, jer znamo da njihova istorija je elasticna, sadasnjost nije realna a bucnost je neizvesna. Oni menjaju sve, ali ne ono sto nevalja a kriju se iza teme o kojoj govore, da bi stitili svoj ekonomski i materijalni interes.

mante se

18.06.2014. 09:29

Degenerici koji vole da se oblace u nekakve kostime i izigravaju mocnike. U nekim drugim drzavama oni mozda to i jesu. Ali ovi nasi su beskorisni i ocigledno bez ikakvog uticaja bilo gde. Da su ga imali, ne bi bilo bombardovanja, otimanja Kosmeta, itd, itd....katanac na ovaj maskenbal, ili tacnije koga je briga i nije mi jasno zasto im posvecujete paznju sa grandioznim naslovima i najavama o ovom tekstu.

neko i niko

18.06.2014. 10:21

Ko želi da sazna detalje o tome šta su to masoni učinili za dobrobit naroda i države treba da konsultuje istoriju.A ako gledamo istoriju dolazimo do zakljucka da ste zadnjih 300-400 godina organizovali sve ratove, rusenje Imperija,Carevina,Kraljevina,izmislili komunizam u svim Pravoslavnim drzavama!!ekstremne fundamentalne manijake pa arapskim zemljema,bedu po Africi...nema dovoljno prostora da nabrojim jos dobroto vasu pa se ogranicavam samo na ovoliko.

bojan

18.06.2014. 14:48

@neko i niko - Ne kažem da nije možda tako. Samo mi navedi makar jedan iole prihvatljiv argument u koji imam razloga da poverujem. Ne znam zašto mislim da je neznanje nejveći ljudski neprijatelj.

Даре

18.06.2014. 10:41

Новости су се укључиле у мрачну кампању пропагирања масонерије у Србији. Само наставите тако и изгубићете већину читалаца који подржавају Новости због националног духа који новина негује.

Logic

18.06.2014. 14:20

@Даре - Dare, uzimam slobodu da ti protivurečim. Nisu se Večernje novosti uključile niukakvu "mračnu kampanju propagiranja". Ako bolje sagledaš aktivnosti Novosti, ako obratiš više pažnje na profil lista videćeš da se u ovom listu izborom tema napravio veliki zaokret prema opštem obrazovanju ljudi. Tačno ono čemu dodal list treba da služi. A dobro obrazovanje podrazumeva i poznavanje oblasti sa čijom se prirodom ne moramo složiti. Vidiš, i to spada u negu nacionalnog duha koji karakteriše ove novine.

Gle, Srbin!

18.06.2014. 12:34

kako sirot'nja raja fenomenalno prica i komentarise nesto o cemu blagog pojma nema :-)

Milojko

18.06.2014. 13:47

@Gle, Srbin! - Zato imamo tebe, ali ti cutis kao da si mason. Ili mozda i sam ne znas nista ali ne volis da se to vidi?

Zoran

18.06.2014. 14:00

@Gle, Srbin! - Za razliku od tebe koji ne moze da pobije nista od recenog, osim da se smeje.

Bosnia...

18.06.2014. 16:38

@ - Ma sta vi govorite o tim slobodnim zidarima... To su divni jedni ljudi..ja sam radio s njima u Sloveniji na gradjevini.. Mi smo izgradili trecinu zgrada u Sloveniji.. Divni ljudi i odlicni majstori..dundjeri

S.

18.06.2014. 23:29

Da pojasnim jer vidim da se baš i ne razumemo. Otac je umro pre nekoliko godina, suprug je, hvala Bogu živ. Imamo troje dece, žive, zdrave, krštene u crkvi! Slavu slavimo i Bogu se molimo, pravoslavci smo.Koliko masoni pomažu ljudima kojima je pomoć potrebna, ne možete ni da zasmilite,ali se time ne hvale! Ni članovi naše "velike porodice" koji ostanu bez oca, ne ostaju sami. Pomažemo se medjusobno, ako nekome treba posao, pomoć, informacija, lek ili bilo šta drugo....

Ivan

20.06.2014. 10:36

@S. - Pa kada je vec tako hajmo svi u masone. Postacemo bolji ljudi, srecni imucniji. E stvarno sam glup kada to pre nisam zakljucio...

SVETI SAVA

12.12.2014. 05:02

Masonerija ima 33 stepena i to je put ka svetlosti ili prosvetljenja.Do 32 se stize u 33 se poziva....A tada kako kaze Albert Pajk najveci masonski filozof i osnivac moderne loze kao i pisac masonske biblije....knjige nacela iz koji svi slobodni zidari uce upoznacete Svetlonosu odnosno Lucifera,jer je to njihov bog dobra i svetlosti,a ne Adonaj biblijski bog koga nazivaju bogom tame.LJudi oni obozavaju samog djavola.Dakle, prijatna vam ta djavolja pomoc neuki Srpski narode...

Slazem se

28.04.2015. 08:02

@SVETI SAVA - Slazem se...svak danas moze da ugugla o masonima o "Skull and bones" o tajnim sektama itd. Sam Sotona o sebi kaze da je "andjeo svetlosti" sto je zatim ordinarna laz ali to kod neprosvecenog naroda funkcionise.Narod hoce neke koristi i polozaj (ime,poziciju) a uopste se ne interesuje "sta posle"?! Setite se NSDAP 1933. kako je to sve lepo zvucalo,pomagase "svima".