JUŽNOKOREJSKI "Hjundai" godinama strpljivo, gradi svoj put ka samom vrhu sveta auto-industrije.

Svako vozilo koje izađe iz njihove majstorske radionice potvrđuje da se "Hjundai" nalazi na sigurnoj stazi uspeha ali da do nje dolazi na drugačiji način od rivala.

Tako je i sa najvećim terenskim vozilom "Hjundaija", koji smo dobili na višednevni test zahvaljujući ljubaznosti kompanije "Hjundai Srbija" - modelom "santa fe".

Pročitajte još: SUV klasa za sebe: Na skeneru "Novosti" "volvo iks-ce 60" (FOTO)

Dok svi naglašavaju, kada su u pitanju veliki terenci, sposobnost vozila da savlada "staze i bogaze", u "Hjundaiju" su se odlučili na sasvim drugačiji pristup.

Novi "santa fe" je tvrde u "Hjundaiju" skrojen po meri savremene porodice! I sposoban da odgovori na sve zahteve - u gradu, u svakodnevnom životu, odlasku na izlet, letovanje.

Najvažnije za svakog vlasnika vozila je bezbednost. I zato je "u igru" ovaj automobilski gigant, u žestokoj tržišnoj utakmici u ovom segmentu, ubacio veoma jake adute.

Novi "santa fe" je sazdan od najkvalitetnijih materijala. Povećana je upotreba materijala koji su dodatno prošli proces vrućeg kovanja i panela od unapređenog čelika visoke čvrstoće (AHSS)pa su u ovoj kompaniji poboljšali prosečnu zateznu čvrstoću i skeletnu krutost karoserije automobila za 15 , odnosno 17 odsto, obezbeđujući istovremeno izuzetno stabilnu i tihu vožnju.

Tu je i sistem od šest vazdušnih jastuka sa prednjim i bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama koji pruža veliku zaštitu u sudarima. Unapređeni prednji vazdušni jastuci određuju kada i sa kolikim pritiskom treba da se naduvaju u sudaru opažajući položaj putnika, upotrebu sigurnosnih pojaseva i jačinu udara.

Ceo sistem koji su osmislili u ovoj kompaniji nazvan "Hyundai SmartSense" je skup najsavremenije tehnologije aktivne bezbednosti.

Naravno,napredni sistemi za pomoć vozaču su osmišljeni da pruže više bezbednosti i spokojnu vožnju. Predstavićemo samo neke: "Pomoć za ostanak u traci" (LKA)- Prednja kamera detektuje linije saobraćajnih traka i ivice puta i sprečava slučajno napuštanja trake. Kad vozilo krene da napušta svoju traku (ili put) sistem aktivira vizuelno i zvučno upozorenje i automatski upravlja vozilom da bi sprečilo napuštanje trake (ili puta). Ovaj sistem je još upečatljivioji u kombinaciji sa "Pametnim tempomatom"(sa funkcijom Stop & Go") koji održava unapred podešenu brzinu i udaljenost od vozila ispred i nema potrebe da vozač koristi papučice gasa ili kočnice. "Sistem pomoći u izbegavanju sudara u mrtvom uglu (BCW)" - Senzori radara u zadnjem braniku upozoravaju vozača na vozila koja se približavaju području "mrtvog ugla" i aktiviraju se kočnice kada postoji rizik od sudara prilikom promene saobraćajne trake. "Sistem pomoći u obaranju dugih svetala (HBA)" - Ova funkcija automatski prilagođava duga u oborena svetla i obrnuto, u zavisnosti od uslova na putu i osvetljenja vozila ispred vas ili onih koja vam dolaze u susret, unapređujući komfor i bezbednost vozača, kao i drugih vozila tokom noćne vožnje. Upozorenje na budnost vozača (DAW) Sistem prepoznaje znakove umora vozača i upozorava vozača predlažući mu odmor. "Sistem kamera 360" (SVM) - pruža prikaz od 360 prostora oko vozila kako bi pomogao vozaču prilikom parkiranja automobila.

Dodajte ovome obilje prostora,i mogućnost konfuguracije sa sedam sedišta, ogroman prtljažnik, luksuzno uređenu kabinu,ogromni panoramski krov, vrhunske sisteme za navigaciju,muziku, dvoozonski klima uređaj, grejanje i ventiliranje sedišta, mnoštvo pregrada, mesta za odlaganje sitnica i dobićete savršeno "gnezdo" za prevoz porodice. naravno, i "santa fe" je sposoban da kako i priliči SUV vozilu njegove reputacije savlada sve prepreke.

"Santa fe" je prvi SUV sa "HTRAC" tehnologijom koja omogućava izbor idealnog režima vožnje. Jednostavnim pritiskom na dugme izaberete željeni način vožnje " ECO Comfort / Smart Sport" i vi ste vaš deo posla završili.

Jer "HTRAC" je elektronski pogonski sistem na svim točkovima koji automatski detektuje brzinu vozila i uslove na putu. Pred toga, kontroliše kočenje između levih i desnih točkova i primenjuje aktivnu kontrolu obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine radi održavanja stabilnosti dok vozite ili skrećete po klizavim putevima. Pri tome se menja boja instrument table ( u skladu sa izabranim režimom vožnje (Comfort, ECO ili Sport).

"Comfort" režim pruža optimalan prenos obrtnog momenta za stabilnu vožnju, "ECO" režim daje prioritet ekonomičnosti u potrošnji goriva, dok "Sport" režim povećava performanse za dinamičnu vožnju.

Tu je i "Smart" režim koji automatski prebacuje u druge režime na osnovu uslova na putu i stila vožnje. Na našem testu imali smo vozilo sa opremom "ultimejt" i dizel motorom 2.0 CRDi koji uparen sa automatskim menjačem isporučuje 185 "konjskih snaga".

Početna cena novog "santa fea" , takođe sa 2.0 dizel motorom je 39.490 evra.

Garancija je sedam godina (5+2).


TEHNIČKI PODACI:


DUŽINA:4.770 mm

ŠIRINA:1.890 mm

VISINA:1.705 mm ( sa krovnim nosačem)

MEđUOSOVINSKO RASTOJANjE:1.635 mm

MASA VOZILA.1.945 kg

MINIMALNO RASTOJANjE OD TLA:185 mm

PRILAZNI UGAO:18,5 stepeni

IZLAZNI UGAO:21,2 stepeni

PRTLjAŽNI PROSTOR:

SA 5 SEDIŠTA: 625 / 1.695 lit.

SA 7 SEDIŠTA: 547 / 1.625 lit.

TOČKOVI I PNEUMATICI:8.0J19

OTOR:2.0 CRDi

MAKSIMALNA SNAGA.185 KS

OBRTNI MOMENT:400 nm

0-100 km/č:10,3 sek.

MAKSIMALNA BRZINA.195 km/č

POTROŠNjA:Lit./100 km - fabrički podaci

GRAD:6,5

VAN GRADA:5,1

KOMBINOVANO:5,6

EMISIJA CO2:147 gr/km