Auspuh će slati automobile na otpad: Većina linija tehničkih pregleda će biti spremna naredne godine za kontrolu izduvnih gasova

P. Ž.

28. 01. 2020. u 16:01

Krajnji rok je 5. jul 2021. godine, a moguće je da se proces ubrza zbog zagađenja

Ауспух ће слати аутомобиле на отпад: Већина линија техничких прегледа ће бити спремна наредне године за контролу издувних гасова

Foto A. Stanković

SVE linije tehničkih pregleda u Srbiji moraće najkasnije do 5. jula 2021. godine da budu osposobljene za pregled vozila po važećem pravilniku koji je na snagu stupio u julu 2018.

- Suštinski se ništa nije promenilo od onda. Čekamo uputstva države - kaže, za "Novosti", Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP). - Jasno je da se ovo odnosi najviše na merenje izduvnih gasova.

Stojanović objašnjava da su i do sada merili količinu izduvnih gasova na automobilima, ali da to nije bio faktor koji bi "oborio" vozilo na ovom ispitu ispravnosti. Prema važećem pravilniku, svi tehnički pregledi će od 5. jula 2021. (a ima nekih koji očekuju i da država malo ubrza taj rok zbog aktuelne situacije) morati da se opreme potrebnim aparatima kojima će precizno moći da izmere emisiju štetnih gasova.

- Nije u pitanju samo oprema za merenje izduvnih gasova - kaže Vladan Stević, iz jednog beogradskog preduzeća koje se bavi i tehničkim pregledima. - Postoji 51 tačka koju linije tehničkih pregleda moraju da ispune da bi mogle da nastave delatnost. Uz izduv, kontrolisaće se i voltaža, broj obrtaja motora, snaga pedala kočnica, ovalnost diskova...

Ipak, najviše će muke vlasnicima starijih vozila zadavati merenje količine izduvnih gasova jer, mnogi majstori tvrde da se popravka (dovođenje vozila u zadate parametre po pitanju gasova) ne isplati.

- Mnogo je kola starijih od 15, pa i 20 godina. Nemaju ispravne, ili uopšte nemaju katalizatore. Univerzalni katalizator košta najmanje 100 evra, pa dizne, elektronika, DPF filteri, drugi filteri. Kad ta brojka dostigne polovinu vrednosti vozila, a to će biti veoma lako, jasno je da se vlasnicima neće isplatiti i da će završiti na otpadu - kaže Dragoljub Jovanović, iz poznatog beogradskog auto-servisa.

PROSEK IZNAD 17 GODINA

PROSEČNA starost voznog parka u Srbiji je veća od 17 godina.

Iako je prošle godine prodato više od 32.000 novih automobila, proseku nije pomogao uvoz polovnih vozila, koji je dostigao brojku od 141.000. Od toga je čak 61.000 bila sa "evro 3" motorima, što znači da su proizvedeni između 1999. i 2005. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (32)

Niko

28.01.2020. 16:28

Znaci autobus koji je zaustavljen u berlinu je prosao 51 tacku, jbt. to niko nije rekao nemcima da jeste, autobus bi isao dalje

Niko

28.01.2020. 16:31

Kakve veze ima tehnicki pregled sa brojom obrtaja motora ili voltazom da li auto puni 12.5 ili 13.2V?? Mislite da je to vazna stvar za bezbednost???

Bulidza

29.01.2020. 03:44

@Niko - Nista to nije vazno . Vazno je uzeti - oteti poslednji dinar od ionako vec osiromasenog naroda . Voltaza punjenja akomulatora je isto kao sa ne smete da vozite vas automobil ako duva vetar severoistok , brzinom 2 m/s . I na kraju , vazno je na svaki moguci , ali bas na svaki nacin ,osiromasiti , omalovaziti i totalno unistiti gradjanina drzave Srbije , moje drage . .

SASA

28.01.2020. 17:22

Lose i za vlasnike tehnickih pregleda, a ima ih dosta. Broj automobila ce se smanjiti. Posle ce cekati uputstva drzave za zaprege. Vidim vec neki sakupljaci sekundarnih sirovina krenuli sa zapregama. Ali, zivnuce druga zanimanja, potkivaci, kovaci veterinari itd.

sasa

28.01.2020. 17:41

svake godine kao nesto revolucionarno uvodite isto. meni godinama kontrolisu izduvne gasove.

sasa

28.01.2020. 19:23

svake godine kao nesto revolucionarno uvodite isto. meni godinama kontrolisu izduvne gasove.

AndrA

29.01.2020. 03:52

I da predjem na bicikl da vozim, trazili bi: kacigu, atest za kacigu Servisnu knjizicu bicikla A mozda bi uveli i registraciju.

Геџа

29.01.2020. 04:24

Дајте ви мени бољу плату,повољне кредите па ћу купити нова кола.Шта да купим са 30.000. динара плате.Све гледате ко у европској унији а плате нам бедне. Ма срам да буде све на власти што се хвале како их је срамота колико се лепо живи у Србији. Оно јесте,мафија и политичари живе одлично. ....

NazaDnoo

29.01.2020. 06:56

Po ovome se vidi koliko napredujemo a uskoro će većina gradjana ostati zbog nazadne politike i bez vozila,ma bravooo....ne kažem da ovo sve me valja sa tehničkim pregledima ali su prvo stručnjaci nazadni trebali da zavire u narodni novčanik pa donosu zakone,ovako će doneti samo još veći bes gradjana

Matori

29.01.2020. 07:27

Nije problem zagađenja zbog automobila i do sada su se vozili problem je u drugim stvarima koje su teže za rešiti i onda daj kao nešto radimo a sve narodu po grbači pa auto se voze i leti i to mnogo više pa nema zagađenja al kad počne loženje ima pa jel problem u automobilima ili odžacima

Vozač

29.01.2020. 07:52

Treba neko da proveri kako sve izgleda u praksi ili na terenu, sada za auto tehnički traje 30 minuta. Jos uvek svi pregledaju auto za 5 minuta, i naplate 4500 din, i posle se ceka da prodju 25 min. i vozilo je ispravno... a jos bolje je to da na vozilu sa euro6b motorom koji ima 4 izduvne cevi, proveravaju izduvne gasive sa sondom u jednoj cevi i kažu "dobro je za sada"

Sandžak

29.01.2020. 13:35

@Goran Petković - Pa nego šta nego će da zabrane, zagađuje okolinu kada prazni crijeva

Oroz

29.01.2020. 09:19

Dzabe trosite slova,resili su i to ce biti sprovedeno u delo.Svaka je vlada pala iz nekog razloga,a ovo je razlog zbog koga ih ja necu glasati.Nadam se da ima puno isomisljenika.

Nikola

31.01.2020. 10:55

@Oroz - Ako vozilo ima katalizator a skinut mu Dpf ,tehnicki ne moze da utvrdi da je skinut Dpf.Pre 15 dana sam bio na vanrednom tehnickom u Passau u Nemackoj.Svaki ispravan Euro 3 uvezen iz inostranstva je bolji nego Euro 5 vozen u Srbiji.Losi putevi,losa nafta,losi delovi.

MP

29.01.2020. 11:03

Smo razmišljam: Trenutno zabraniti uvoz polovnjaka sa euro 3 motorima a za zatečena vozila, koja ne zadovoljavaju eko standarde, omogućiti korišćenje još 5 godina uz dodatnu eko-taksu srazmernu broju pređenih kilometara između dva tehnička pregleda. Tako bi, uz dodatne olakšice kroz porez i takse, bio olakšan put do boljih vozila a bilo bi i manje zagađivanja vazduha.

Ivanhoe

29.01.2020. 16:21

Zašto se ne sačeka još malo do 2025. tad ćemo imati prosečnu platu 900 € pa će građanima biti mnogo lakše da ispune zadate standarde

Br 1

29.01.2020. 17:14

Dok nekupi Mig 29 zrak bi čist.E sad mora F 35 jer ovi stari MIG ovi ne prolaze eko test.,

zaliv.net

30.01.2020. 11:15

A sta cekate, uvedite to ekspresno. Neka policija ove starije salje na tehnicki odmah....

Neša

30.01.2020. 12:03

Auto mora da zadovolji onu normu sa kojom je proizveden. Vadite sa otpada zastavina vozila i stare dizelaše. Oni ne moraju da zadovolje nikakve euro norme. Kupujmo još starije. Ko

Rade mace

30.01.2020. 12:33

Ja zivim u Austri vozim E 4 nemam katalizator nikakvi ssmo zadnji auspuh. Ali vozim BMW. Prosle godine na tehnickom kazem,glupoje uporediti bilo koji auto sa Bmw oni me gledaju,kaze zasto. Reko kad zavrsite tehnicki recicu vam. Uradili testirali daju gas mere,kaze sve ok,sad nam reci. Dadose mi papire ja sednem u kola i kazem im imam samo zadnji auspuh. Tako i ove godine. A vozi Bmw 15 god promenio sam dosad oko osam komada mozda na dva sam imao katalizator.

Dejan

31.01.2020. 20:07

@Rade mace - Au prijatelju, je'l si tako nepismen postao u Austriji ili si i ovde već bio nepismen?

Dalibor

30.01.2020. 14:27

Ma samo se vi trudite da se ravnate sa Nemackom ili drugom zemljom eu koje su od nas udaljene vise od 20 godina... Pricate kao da ste narodu dali plate po 700€ pa da svako moze izdvojiti i kupiti auto normalan... Alo i dan danas se voze jugici neko od toga bolje ne moze da kupi i sta? Treba da ga na otpad otera? Sramota od ove jadne i bedne drzave... Dabogda vi strucnjaci bicikle vozili... Puuu

kizo

01.02.2020. 22:59

Izazivate nevolju,da ne bude kasno kad se dozovete pameti?Ako ovo uradite posledice necete moci da kontrolisete.