JAPANSKI automobilski gigant "Tojota" decenijama unazad insistira na hibridnoj tehnologiji, nesumnjivi je lider je u ovoj oblasti, pa i ne čudi da su i kupci , u novom ekološkom dobu za automobile, svoje poverenje ukazali upravo njima.

Tako je ,prošle godine svako drugo vozilo koje je "Tojota prodala u Evropi ,( preciznije 52 odsto) bilo na hibridni pogon!

Kada se u obzir uzme samo bogatija Zapadna Evropa taj procenat je još veći - 63 odsto!

Da vidimo šta kažu brojke.Tržišno učešće "Tojote" u 2019. poraslo je na 5,3 odsto. Po prvi put, još od izbijanja krize 2008. godine brend "Tojota" prešao je granicu od milion prodatih vozila na evropskom tržištu. Luksuzna marka "Tojote" premijum segment "Leksus" je zabeležio plus od 14,5 odsto i rekordnih 87.000 prodatih primeraka, što je šesta uzastopna godina rasta u Evropi. Rekosmo, hibridna električna vozila čine 52 odsto ukupne prodaje, a čak 63 odsto u Zapadnoj Evropi pa je "Toyota Motor Europe" završila je 2019. godinu sa 1.089.422 "Tojota" i "Leksus" vozila, što predstavlja porast od 5,2 odstio u odnosu na 2018. Ukupno učešće grupacije na evropskom tržištu poraslo je na 5,3 odsto, što je stabilan parametar već godinama. Uz preko 560.000 prodatih hibridnih električnih vozila, što predstavlja 52 odsto ukupnog plasmana, "Tojota" i "Leksus" nude ukupno 20 hibridnih modela, kreirajući tako najširi spektar potpuno hibridnih električnih vozila u auto-industriji.

Pročitajte još - "Tojota korola" pomera granice

Ukupno sedam novih modela lansirano je na tržište u 2019. računajući oba brenda, što predstavlja dodatni zamah u rastu iz godine u godinu. U okviru C segmenta, "Tojota" je lansirala potpuno nove verzije modela "Corolla Hatchback" i "Touring Sports", dostupne sa 1.8 l (122 KS) i 2.0 l (180 KS) hibridnim pogonom, a po prvi put hibridni pogon ugrađen je i u novu "Corollu Sedan". Novi "RAV4" naišao je na odličan prijem kod kupaca, s potražnjom koja trenutno prevazilazi broj proizvedenih primeraka. Što se ostalih noviteta tiče, tu je hibridna verzija Toyote Camry za evropsko tržište, kao i povratak modela GR Supra.

- Veoma smo zadovoljni još jednim odličnim rezultatom, uprkos prilično neizvesnim uslovima na tržištu u 2019. Stalni rast tokom ovog perioda je odraz strategije kompanije, kada se radi o fokusu na nove proizvode i širenju naše ponude hibridnih električnih vozila. Zahvaljujemo našim klijentima na poverenju i odanosti. Sigurni smo da možemo da održimo ovaj nivo i u 2020. godini, lansiranjem sedam novih modela na tržište, uključujući novi "jaris", kao i proširenjem naše strategije za električna vozila, predstavljanjem modela "Toyota RAV4 PHEV" i "Lexus UX BEV", izjavio je dr Johan van Zyl, predsednik i generalni direktor "Tojota motor Evropa".