NOVI DIZEL MOTOR U OPEL GRANDLANDU X: Štedljiviji od prethodnika

P.Ž.

30. 04. 2018. u 23:20

Novi 1.5-litarski, četvorocilindrični, turbopunjeni dizel koji debituje u "grandlandu X" ima više snage i ekonomičniji je od motora koji zamenjuje

НОВИ ДИЗЕЛ МОТОР У OPEL GRANDLANDU X: Штедљивији од претходника

Foto: Promo

KOMPAKTNI "SUV Opel Grandland X" dobio je napredni dizel agregat . Novi 1.5-litarski, četvorocilindrični, turbopunjeni dizel koji debituje u "grandlandu X" ima više snage i ekonomičniji je od motora koji zamenjuje. Nova pogonska jedinica je dizajnirana da ispuni stroge buduće zahteve za emisijom gasova zahvaljujući inovativnom oksidacionom katalizatoru koji smanjuje emisiju azotnih oksida u paru sa SCR katalizatorom.

"Opel" na tržištu nudi novi dizel sa 96kW/130 ks u Grandlandu X sa šestostepenom manuelnom transmisijom(potrošnja goriva1: grad 4.7-4.7 l/100 km, otvoreni put 3.9-3.8 l/100 km, kombinovana vožnja 4.2-4.1 l/100 km, 110-108 g/km CO2). Maksimalni obrtni moment je 300 Nm pri 1750 o/min. Novi motor je opremljen sa Start/Stop sistemom koji štedi gorivo.

U poređenju sa prethodnikom, 1.6-litarskim dizelom sa 88 kW/120 ks sa šestostepenom manuelnom transmisijom (potrošnja po NEDC-u: grad 4.9-4.7 l/100 km, otvoreni put 3.9-3.5 l/100 km, kombinovana vožnja 4.3-4.0 l/100 km, 111-104 g/km CO2), novi 1.5 litarski motor sa 130 konjskih snaga donosi bolju potrošnju goriva za do 4 procenta. Ovo je postignuto smanjenjem pomeranja i trenja, optimizovanim sistemom sagorevanja sa patentiranom geometrijom klipova i sa povećanom recirkulacijom izduvnih gasova(koju omogućava hladnjak visoke efikasnosti).

- Visoko tehnološki dizajn novog 1.5-litarskog dizela uomogućava korisnicima da kombinuju zabavu kompaktnog SUV-a visokih performansi sa zaštitom životne sredine i visokom ekološkom usklađenosti naprednog dizel agregata - rekao je Kristijan Miler direktor Inženjeringa Opela.

Za optimalno tretiranje izduvnih gasova, sistem za redukciju emisije- koji se sastoji od pasivnog katalizatora oksidacije/mehanizam adsorpcije azotnih oksida, AdBlue ubrizgavanja, SCR katalizatora i filtera čestica (DPF) – grupisan je zajedno kao kompaktna jedinstvena komponenta, što je bliže moguće motoru. Mehanizam adsorpcije azotnih oksidadeluje kao katalizator prilikom hladnog starta, smanjujući emisiju azotnih oksida pri nižim temperaturama pre paljenja SCR katalizatora. Sa ovom inovativnom tehnologijom novi 1.5-litarski dizel ispunjava striktne Euro 6d-TEMP standarde za emisiju azotnih oksida.

Novi motor je takođe dostupan sa naprednom novom osmostepenom automatskom transmisijom koja ne samo da nudi besprekorne promene brzina, već i zahvaljujući niskom unutrašnjem trenju smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova (potrošnja goriva2grad4.5-4.4 l/100 km, otvoreni put4.0-3.9 l/100 km, kombinovana vožnja 4.2-4.1 l/100 km, 109-108 g/km CO2).

Sa novom pogonskom jedinicom zapremine 1.5 litara i sa nedavno predstavljenim 2.0-litarskim motorom sa 130 kW/177 ks (potrošnja goriva3grad 5.3-5.3 l/100 km, otvoreni put 4.6-4.5 l/100 km, kombinovana vožnja 4.9-4.8 l/100 km, 128-126 g/km CO2) kupci "grandlanda X" sada mogu da izberu između dva snažna, ali vrlo ekonomična iproekološka dizela, koja ispunjavaju striktne Euro 6d-TEMP standarde koji će postati obavezni za novoregistrovana vozila u septembru 2019. Na ovaj način, na kupce ne utiču potencijalne zabrane dizel automobila u urbanim sredinama.

Do 2020. godine, "Opel" će takođe ponuditi "Grandland X" kao prvo plug-in hibridno (PHEV) vozilo njihovog brenda.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Dusan Vasic

01.05.2018. 07:30

Molim istrazite i obavestite citaoce, vlasnike vozila "audi" koja trebaju biti povucena zbog zamene elektricnih pumpi za hladjenje, kome u Srbiji mogu da se obrate radi zamene te pumpe, posebno ako su vozilo kao polovno uvezli iz inostranstva.

Hercegov Grad

01.05.2018. 07:36

Nasi pričaju o ukidanju dizelasa, a ovi prave savremenihe motore za isto gorivo! Ko je ovde lud?!

Цвико

08.05.2018. 14:00

Лепа је ова прича о еколошком аспекту новог Опел дизел мотора. Била би још лепша да има и леп крај који би затворио еколошки круг заштите човекове средине, поготово у Србији. Када се издувни систем запуши мајстор оструже чађу која се нахватала. Остатак нагриза хемикалијама а потом врши испирање водом. Где заврши све што се употреби за чишћење издувног система, иначе концентрат од отрова? На депонији односно у канализацију и даље у подземне воде... Шта смо заштитили? НИШТА. А да смо платили, да.