“Punto” hoće deset država

M. ĐOŠOVIĆ

09. 01. 2011. u 21:17

U kompaniji ”Fijat automobili Srbija” zadovoljni prošlom godinom, iako je sa traka sišlo manje vozila. Izvezeno oko 3.000 vozila

SA montažnih traka kompanije “Fijat automobili Srbija” u toku prošle godine sišla su 14.262 automobila, što je znatno manje od najavljenog plana o proizvodnji 30.000 vozila i početkom godine korigovanog na 20.000, ali je potpisan znatno veći broj ugovora o izvozu modela “punto 188” nego što je bilo u planovima. Zbog toga su, kako za “Novosti” kažu u ovoj kompaniji, zadovoljni učinkom u prošloj godini.

- Plan o proizvodnji 20.000 automobila napravljen je u trenutku kada se najavljivao još jedan krug subvencionisane prodaje 5.000 vozila - kažu za “Novosti” u ovoj kompaniji. - Da se to desilo, plan bi bio ostvaren, ali su rezultati o ugovorenom izvozu skoro duplirani. Očekivali smo da potpišemo ugovore o izvozu sa šest država, a do kraja prošle godine potpisan je ugovor o izvozu sa partnerima iz deset država. To pokazuje da je reč o modelu koji se pokazao kao dobar za eksploataciju na ovim prostorima. I to garantuje proizvodnju ovog modela još nekoliko godina.

BOŽIDAR LAGANIN: „FIJAT” KAO MAGNET Direktor Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza Srbije Božidar Laganin izjavio je da je trenutno oko 100 stranih kompanija zainteresovano za ulaganja u Srbiji. On je u intervjuu agenciji Beta kazao da blizu 30 odsto investitora razmatra ulaganja u automobilsku industriju. - “Fijat” je magnet za investitore automobilske industrije. Strane kompanije koje su počele da rade u Srbiji privlače druge da vide šta je to što Srbija nudi - kazao je Laganin.

Punto 188” je počeo da se izvozi za Egipat, Tursku, Ukrajinu, Maroko i pet u država CEFTA (bivša Jugoslavija bez Slovenije, plus Albanija). Izvezeno je oko 3.000 automobila - najviše u Egipat (1.000) i Tursku (890). Bez obzira na to što je izvoz u preostalih osam država bio skoro simboličan, kažu u FAS, bitno je da je posao krenuo, i on će se sve do aprila ove godine uvećavati.

- Zbog instaliranja nove opreme, u aprilu će se obustaviti proizvodnja ovog modela - kažu za “Novosti” čelnici ove kompanije. - Do tada će se intenzivirati proizvodnja, kako bi se stvorile zalihe za kupce koji ovaj model žele da kupe i u narednih nekoliko meseci, kada bi trebalo da krene probna proizvodnja novog modela.

Kupci iz Srbije će, kažu u “Fijatu” - imati prednost.

JOŠ SE VAGA

KOMPANIJA FAS još vaga proizvodnju “punta 188” u naredne dve godine. Ali, očekuje se da će ona biti veća od 15.000 godišnje.

IZMEŠTAJU TRAKU

POLUAUTOMATIZOVANA proizvodna linija, na kojoj se sada proizvodi “punto”, a koju je “Zastava” za 14,6 miliona evra kupila od firme “Komau”, biće izmeštena na neki drugi prostor, a na tom mestu biće instalirana najmodernija traka, sa koje će godišnje moći da silazi više od 200.000 automobila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

kalimero

09.01.2011. 21:49

I ja sam zaiteresovan za investiranje ako mi drzava Srbija da sve ono sto je dala FIjatu.

Macola za glupost

10.01.2011. 00:47

@kalimero - A znaci imas pare za ulaganje u modernizaciju, prosirenje, nove proizvodne kapacitete, imas svetski konkurentan proizvod i proizvodnu tehnologiju, distributivnu mrezu i jedan si od najuspesnijih u svetu u svemu tome?

Robi!!!!

09.01.2011. 22:29

2007. godine (pred izbore), Dinkic i Tadic su najavljivali 200 000 automobila proizvedenih u 2009.-oj i 300 000 u 2010.-oj godini.Koliko ono rekoste da je napravljeno 2010.-te? 14262 , jel tako?

Ekonomist U.S.A

10.01.2011. 00:40

Srbija da uspe sa FIAT-auto industri mora da ima osim Kragujevca jos 4 takve fabrike po Srbiji i svaka da izbaci 20.000automobila ukupno 100.000tek onda i samo onda moze nesto biti.Moja"teorija"bolje daje Zastava proizvodila kosacice za travu-traktorice i 100.000mesecno da proizvede i zauzme broj jedan mesto u Svetu i zaradi pare i nikome da neduguje.

petar

10.01.2011. 08:50

Punto 188” je počeo da se izvozi za Egipat, Tursku, Ukrajinu, Maroko i pet u država CEFTA (bivša Jugoslavija bez Slovenije, plus Albanija). Izvezeno je oko 3.000 automobila - najviše u Egipat (1.000) i Tursku (890....Pa to smece od auta neces sigurno izvesti u njemacku , austriju, ...

MilanS

10.01.2011. 10:55

Obećali naši političari 200 000 novih radnih mesta i isto toliko izvezenih fiatovih automobila iz Zastave.Pa niste valda poverovali.Fiat je došao zbog Rusa ,jer su mislili da tamo mogu daizvezu Punto,ali Rusi su odbili,neće uvesti ni jedan jer je to malo bolja verzija Yuga,po njima.Ali neko je profitirao,narod sigurno ne.

Misa

12.01.2011. 00:48

@MilanS - a inace rusi prave high class automobile, pa pogledaj na sta lice Lade, da im nije stranih proizvodjaca i dalje bi 99% njih vozilo Ladu classic ili kako se vec zove.

monday

10.01.2011. 14:30

Ne znam da li bi ovo sa kosacicama uspelo da izvuce zastavu kao sto neko rece.Polako ali sigurno i meni se smucilo od Zastave.Cekaj,cekaj i cekaj....U svakom slucaju da su podelili Zastavu na vise delova i poceli proizvodnju raznih stvari koje se traze i koje su uvek potrebne do sada bi bili svi zaposleni sa biro rada ili kako se to vec zove danas(ZZO) i nas dragi Djosovic bi pisao stalno o tome i o uspesnom poslovanju.Ovo mi sve vise lici na neko razvlacenje do daljnjeg.