Kinezi će graditi autoput Pojate-Preljina

Tanjug

sreda, 19. 09. 2012. u 12:12

Кинези ће градити аутопут Појате-Прељина
Ministarka Verica Kalanović izjavila je da je započela pregovore sa Kinezima o izgradnji tzv."moravskog koridora" , odnosno regionalnog autoputa Pojate - Preljina dužine oko 110 km

Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović izjavila je danas da je započela pregovore sa Kinezima o izgradnji tzv."moravskog koridora" , odnosno regionalnog autoputa Pojate - Preljina, koji će biti dugačak oko 110 kilometara.

Kalanović, koja je na čelu pregovaračkog tima za utvrđivanje izvođačkog ugovora, rekla za Tanjug da će taj posao biti najverovatnije poveren kineskoj kompaniji "Putevi i mostovi" (China road and bridge corporation), koja već gradi u Beogradu most preko Dunava između Zemuna i Borče.

Kalanović je istakla da će Srbija dobiti od Kineza do sada najpovoljniji kredit za realizaciju tog projekta, koji bi trebalo da bude na 18 godina sa veoma niskom i fiksnom kamatom.

"Cena će biti najeftinija i najpovoljnija za našu zemlju u to budite sigurni", naglasila je ministarka dodajući da se o finansijskim uslovima pregovara sa kineskom Eksim bankom.

Konačno imamo uslove da počinjemo pregovore oko početka realizacije tog autoputa.Formiran je pregovarački tim i mi u narednim danima menjamo dokumentaciju i pregovori se spuštaju na nivo eksperata, sa jedne strane oko utvrđivanja cene i definisanja izvođačkog ugovora i sa druge strane oko finansijskih uslova, rekla je ona.

Na tom području živi više od pola miliona stanovnika Srbije i "moravski koridor", kako je rekla, povezaće koridore 10 i 11 odnosno autoput Beograd - Niš i budući autoput od Beograda do granice sa Crnom Gorom.

Kalanović je kazala da će ona biti na čelu međuresornog pregovaračkog tima za autoput Pojate - Preljina, a da će ministar građevine Velimir Ilić biti na čelu pregovaračkog tima za gradnju Koridora 11, koji je od nacionalnog značaja.

Ministarka je navela da će autoput Pojate - Preljina, koji će povezati tri velika grada - Čačak, Kraljevo i Kruševac, biti klasičan autoput sa šest traka.

Ona je istakla da je to jedan od najznačajnijih poljoprivrednih i industrijskih regiona u Srbiji.

"Prvi rezultati pregovora su da je reč o projektu koji će biti finansiran po sličom modelu kao most Zemun Borča, u okviru sporazuma koji je Srbija napravila sa Kinom pre nekoliko godina i koji podrazumeva tehničku saradnju dve zemlje u vezi sa razvojem infrastrukturnih projekata", kazala je ministarka.

U ovom trenutku Ministarstvo finansija pregovara, prema njenim rečima, sa Eksim bankom Kine o uslovima kredita i prve najave su da će to biti jedan od najpovoljnijih kredita koje je Srbija ikada dobila za realizaciju infrastrkturnih projekata.

Ona je podsetila da je je za most Zemun - Borča sa 27 kilometara saobraćajnica ugovorena fiksna cena od 170 miliona evra, koja može da se poveća samo 10 odsto, zbog eventualnih naknadnih radova.

Kalanović je dodala da će gradnja autoputa Pojate - Preljina biti realizovana u okviru paketa projekta koje Kina namerava da finansira u Jugoistočnoj Evropi sa 10 milijardi evra, a koordinator za sve srpske projekte je ministar prosvete Žarko Obradović.

Komentari (16)

Dragos

19.09.2012. 13:12

Most preko DUNAVA Zemun-Borca sa 27 ilometara saobracajnica kosta 170 miliona dolara +-10% a most preko SAVE bez saobracajnica 600 miliona dolara. Sta li se i ko li se tu ugradio i to u kubicima sa mnogo nula iza pocetne cifre.

milorad

20.09.2012. 09:14

@Dragos - Jednom za svagda ,utuvite u glavu ,most košta 160 mil.evra sa pdv-om.a ostalo su saobraćajnice od nekoliko hektara i kilometara,zar je to teško zapamtiti-radikali????

Saobracajni inzenjer

20.09.2012. 13:38

@Dragos - Ceo most kod beske napravljen za manje od 80 mil. a na Adi za 160? Koja je tu razlika?Inace taj most nije prvobitno trebao da bude izgradjen tu, vec 10-ak kilometara uzvodno gde postoji veca potreba, a da se kod sajma samo prosiri postojeci nadvoznjak za jos po jednu traku. Sto se samog mosta tice, trebao je da bude izgradjen normalan most, kao Brankov recimo, a ne sa sajlama.

milorad

20.09.2012. 21:07

@Dragos - Mesto za most je određen još1926 godine,a uzvodno se most već nalazi-Ostružnički.

Joca Gradjevinar

19.09.2012. 13:33

Mnogima nije jasno zbog cega se gradi autoput sa sest traka kada je za taj pravac sasvim dovoljan autoput sa cetri trake jer je pravac nevazan za medjunarodnu povezanost. Crna Gora nema nikakvu privrednu vaznost za Srbiju pa je nezamislivo da se trosi 30% vise novaca za autoput koji ce koristiti vecinom traktori i lokalni saobracaj. Jos je vreme da se o tome razmisli.

giga moravac

19.09.2012. 22:31

@Joca Gradjevinar - U Kruševcu, Kraljevu, Čačku, Trsteniku nema nijedne velike strane investicije. Zašto? Baš zbog putne infrastrukture. Ako malo bolje pogledaš, sve velike investicije su duž koridora 10. Zašto se gradi autoput od Kragujevca do Batočine? Pa to je bio uslov Fiata. Tako da ipak postoji privredna važnost za izgradnju tog autoputa. I još nešto, ne vozimo svi mi u provinciji traktore. Imamo i mi automobile, putujemo i mi na more, za Beograd, tako da za pametnog to je dosta.

Saobracajni inzenjer

20.09.2012. 13:25

@Joca Gradjevinar - Pa Joco, to sto ti mislis da su dve trake dovoljne, pretpostavljam da nisi proturio nos dalje od Beograda. Malo obidji ovu nasu Srbiju pa vidi sta se desava, i bice ti jasnije. Inace, zabranjena je voznja traktora i drugih vozila koja ne mogu da postignu odredjenu brzinu, auto-putem i u to izgleda nisi upucen.Nevazan za medjunarodnu povezanost? A sta cemo sa transportom proizvoda, a i kao sto rece gdin Giga, investicije?Malo stavi prst na celo, pa se zapitaj. Nije samo Beograd Srbija!!!

giga 2

20.09.2012. 23:46

@Joca Gradjevinar - Па Јоцо, не иде цела Србија само у Нови сад, Пешту и Беч но и негде другде.Волимо и ми МОРАВЦИ НЕРАНЏЕ.

Republika Srpska

19.09.2012. 13:35

Pozdravljam inicijativu od srca. I u tv serijama "Moj rodjak sa sela" i "Selo gori a baba se češlja" vidljivo je da je to jedan od najljepših dijelova Srbije (sa Kruševcom, centrom Lazarevog carstva). nakon toga očekujemo da Srbija gradi autoput do granice sa RS. Nemoguće da je za Srbiju, u tom pogledu, nebitna njena teritorija od ušća Drine u Savu pa do granice Priboja i Pljevalja.

vagrant

19.09.2012. 13:36

Pa dobro Ministarko Kalanovic, zasto kredit kada su Kinezi hteli da grade koridor kao koncesiju? Stvarno mi neki potezi nove vlade nisu jasni? Ovamo se zale kako smo prezaduzeni a uzimaju kredit i tamo gde ne moraju!

Saobracajni inzenjer

20.09.2012. 13:28

@vagrant - A razmisli, zasto se uzima koncesija? Ti bi uzeo nesto pa da imas gubitke?Normalno je da se uzima zbog profita, kredit ce biti isplacen na taj nacin, a ostatak ce puniti budzet! Razmisli...

slovel

19.09.2012. 17:38

ja ne mogu da razumem ove komentare kao kome treba put za cg (za nigde) ili za Bosnu pa ko tamo zivi ovce koliko znam otkriven je zivot i van Beograda, tamo se voze traktori jer nista drugo ne moze da je puteva bilo bi zivota i u Priboju, Novoj Varosi..., da Bosnu vezemo za Srbiju a ne ruzna betonsa bandera na sred Save od milijardu evra a vamo 110km bitnog puta 400e,

Nikola-Šumadinac

19.09.2012. 17:38

Odlična vest , samo treba razmišljati ,pošto je to poljuprivredni kraj , da pored budućeg auto puta bude izgrađen i kanal za navodnjavanje svih tih plodnih oranica od Pojata do Preljine .Jednostavno da taj projekat kanala uđe u cenu auto puta , pa neka ga prave !!

giga moravac

19.09.2012. 22:24

@Nikola-Šumadinac - Kanal za navodnjavanje ne treba da se gradi, taj kanal već postoji. Nažalost, pošto niko nije znao ko je zadužen za njegovo održavanje, isti nije u funkciji već više od 30 godina. Strašno je i pogledati ga u kakvom je stanju. Zatrpan, urušen, pokradene betonske ploče od kojih je bio izgrađen.

Srbin Optimista

19.09.2012. 19:20

"Cena ce biti njjeftinija"?Gopodjo Ministarko,cena ne moze biti "jeftina ili skupa,najjeftinija ili najskuplja".Ona moze biti samo"visoka ili niska,najvisa ili najniza".Koje ste vi skole zavrisili-molicu lepo?I cime ste se to kvalifikovali da vodite ovakve projekte izuzetno visoke novcane vrednosti,sa vasim izuzetno niskim ekonomskim obrazovanjem?