Ako hoćeš da živiš zdravo i da ne kršiš propise, oprosti se od 3.000 dinara
20. 01. 2020. u 19:57
Posebno pitanje je šta sa zaposlenima koji žele da žive zdravo ili imaju ekološku svest pa na posao idu biciklom ili peške
Foto N.Fifić
Zaposleni npr. u Beogradu, treba da donesu fiskalne račune i kopije za javni prevoz ili za gorivo.
Ko koristi usluge gradskog saobraćaja u prvoj zoni i ima personalizovanu Busplus karticu dobiće iznos od 3.000 dinara što mu pokriva mesečni trošak.
Problem imaju oni koji dopunjavaju Busplus i povremeno plaćaju mobilnom aplikacijom ili master kariticom. Oni nemaju pokriće u fiskalnim računima za sve troškove, jer ne mogu da dostave telefon ili bankovnu karticu kao dokaz. Zato ovih dana obilaze kioske i mole za račune kako bi uklopili sa iznosom koji su potrošili.
Zaposleni koji koriste sopstveni prevoz, dostavljaju fiskalni račun sa pumpe, a priznaje im se između 3.000 i 4.000 dinara, u zavisnosti od internih odluka poslodavca.
Foto N.Fifić

Posebno pitanje je šta sa zaposlenima koji žele da žive zdravo ili imaju ekološku svest pa na posao idu biciklom ili peške. Oni imaju pravo na naknadu za prevoz, ali nemaju fiskalne račune. Imaju nekoliko opcija. Prva je da odustanu od zdravlja i ekologije i prebace se na prevoz, donesu račun, i dobiju 3.000 dinara.
Druga da nastave da žive zdravo i ostanu bez tog novca.
A treća je, za koju se opredelila, čini se, većina, nabavka fiskalnih računa. Od komšija, prijatelja skupljaju račune od goriva ili Busplusa, a neki odlaze na pumpe ili kod kioska i od nepoznatih ljudi traže da im daju račune kako bi ih prikazali kao svoje. Ne treba ih kriviti, ipak od tih para imaće npr. detetu za užinu.
Foto M.Labudović

Poslovnim sekretarima, računovođama natovaren je ogroman dodatni posao. Prikupljaju hiljade računa i fotokopija, proveravaju da li je sve u redu, zavode, slažu, obrađuju. Dostavljaju finansijskoj službi, koja već sad ne zna šta sa tim gomilama papira. I to se sve dešava u vreme kada slavimo digitalizaciju, elektronsku obradu, kada znamo koliko šuma sečemo da bismo imali papir.
FotoD.Dozet

Nije zanemarljiva ni zabrinutost zaposlenih u ekonomskoj službi jer im svi ti milioni fiskalnih računa prođu kroz ruke, a čuli su da sadrže opasnu hemikaliju bisfenol A (BPA).
Sve ove manjkavosti pokazao je prvi mesec primene odluke. Kada bi se stavilo na papir, isti onaj koji trošimo nemilice, šta se njom dobija, a šta gubi, možda bude i poslednji.
RTS
Mozda Veruju U Deda Mraza
20.01.2020. 21:11
Samo narode cuti, nece faliti vune nikako!
Nista besmislenije i komplikovanije nisu mogli da smisle. Treba svima dati minimun za prevoz u keshu 3200 kolilko kosta markica, pa neka svako bira kako se da se preveze. Jos malo ce terati ljude da sami kupuju autobuse , voze iste itd....Treba kompletno privatizovati javni prevoz jer ovi su ocigedno nesposobni, a imaju monopol. A 21 vek je, kapitalizam je itd.. a mi se vozimo kao u srednjem veku.
U čemu je problem što neko ko ima "ekološku svest" i ide na posao peške ili biciklom nema pravo na naknadu troškova prevoza? Pa upravo zato što nema nikave troškove a zakon lepo kaže da se radi o nknadi. Zašto bi imao pravo da dobije dodatni novac ako ga uopšte nije potrošio za prevoz?
@Vojislav - Zato što neko ko ima ekološku svest ne zagađjuje, fizički je aktivan i samim tim se dokazano manje razboljeva od kardiovaskularnih bolesti, ne zauzima parking, mesto u javnom prevozu. I to je sve vrlo merljiva korist za društvo, samo vaš komentar pokazuje nivo ekološke svesti u Srba. :(
Eeeee, ali kad treba bus plusu da se namaknu parice onda niko ne razmišlja o posledica a, između ostalog niko se nije bunio kada je donesena "obavezujuća preporuka" koja ovo propisuje (kao da preporuka može da bude obaveza). Nijedan zakon ovo ne propisuje a imalo je za cilj da računovođe dignu ruke od računanja i da firme kupuju markice
Komentari (10)