Splav bez dozvole ekspresno potonuo

M. ROGAČ

03. 06. 2015. u 09:57

Incident na savskom keju podsetio na haos koji vlada na beogradskim obalama. "Mala Kolubara" na otvaranju pred 100 ljudi završila pod vodom. Simić: Nisu bili registrovani, istekla im je važnost papira

Сплав без дозволе експресно потонуо

Foto: A.Stanković

SPLAV restoran koji je pre dve večeri potonuo nije bio registrovan u trenutku otvaranja, jer je ranija dozvola, koja je važila za 60 osoba, istekla. S obzirom na to da se stotinak ljudi nalazilo na "Maloj Kolubari", sumnja se da je to jedan od razloga potonuća, kaže pomoćnik ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zadužen za inspekcijske poslove Aleksandar Simić uz napomenu da je svaki treći plovni objekat u nekom prekršaju.

- Vlasnik objekta je bio dužan da se registruje u Lučkoj kapetaniji - jasan je Simić. - Tako bi izbegao i krivičnu prijavu zbog ugrožavanja opšte bezbednosti. Uprava za ispitivanje sposobnosti brodova naložila je još 19. marta da se otklone određene nepravilnosti i nedostaci, ali to do danas nije učinjeno. Inače, ministarstvo kontinuirano kontroliše sve plovne objekte na Savi i Dunavu, jednom do dva puta nedeljno.

Svečano otvaranje restorana domaće kuhinje na vodi "Mala Kolubara" pošlo je po zlu pre dve večeri oko 21 sat. Voda je počela da nadire, objekat je delimično potonuo, a gosti su evakuisani. Srećom, niko od njih stotinak, koliko ih je bilo na proslavi, nije povređen. Do prepodnevnih sati proteklog dana splav je još neznatno potonuo, mostić se skroz savio, a zaposleni su prionuli na posao, ne bi li izvukli opremu koju voda nije potpuno uništila.

ŠEST MESECI RADNE GRUPE... - DA bi se rešilo pitanje sve većeg broja plovila, radna grupa koja je formirana pre skoro pola godine priprema akte koji će odrediti ko može da postavi plutajuće objekte, gde i kako - objašnjavaju iz Gradske uprave. - Sve ove aktivnosti bi trebalo da budu gotove do kraja 2015. U isto vreme biće rešena i pitanja prihoda lokalne samouprave u ovoj oblasti, kao i uslovi za "zoniranje" obale.

- Sada je sve u redu, saniramo štetu. Nije to tako brzo tonulo, četiri sata je bilo potrebno da bi voda došla do ovog nivoa - jedino je što su hteli da kažu za "Novosti".

Poslednji čin drame na Savi još se ne nazire. Uzrok incidenta je najverovatnije preopterećenost, nadležni najavljuju postupak protiv vlasnika objekta, a u javnosti se opet pokreće rasprava da li će konačno neko stati na kraj haosu na obalama reka u srpskoj prestonici.

SIMIĆ: BIĆE PODNETA KRIVIČNA PRIJAVA

Splav "Mala Kolubara" nije imao potrebne dozvole, zbog čega će biti podneta krivična prijava za ugrožavanje bezbednosti, izjavio je pomoćnik ministra za inspekcijske poslove u kabinetu ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandar Simić.

NADLEŽNI GRAD I MINISTARSTVO

ŠTA je nadležnost grada, a šta ministarstva?

- Sve što plovi je u nadležnosti ministarstva, sve što je privezano u nadležnosti grada. Mi im dajemo dozvole, utvrđujemo tehničku ispravnost i kroz inspekciju kontrolišemo rad. Gradu je povereno da se brine za svoje priobalje, što uključuje dozvole za privezivanje, određivanje mesta gde to može, a gde ne može - kaže Simić.


HRONOLOGIJA INCIDENATA SA SPLAVOVIMA

2014.

Poslednjeg januarskog dana splav "Lukas" se otkačio i pokosio četiri susedna objekta

2014.

Početkom godine splav "Bombaj" našao se dopola u vodi i tako je stajao mesecima

2012.

U večernjim satima 25. juna izgoreo splav "Gros", povređena jedna osoba

2010.

U roku od četiri dana vatrena stihija zahvatila "Staru Stenku" i "Savski poljubac"

2008.

Vatra skroz progurala splavove "Crni panteri" i "Katastrofa"



Pročitajte još:
* Potonuo splav "Mala Kolubara"

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

gio

03.12.2017. 21:12

@258978 - da li lud si ti? pogledaj amsterdam, prepun splavova i objekaata na vodi ma da ne nabrajam , samo se treba pobrinuti da bezbednost bude na nivou, a lep i dobar provod su zagarantovani. I turistima je zanimljivo i meni kao starosedeocu grada bg-a. a sto vise turista na njima znaci i vise turista u hotelima a to znaci vise gostiju u kaficima i restoranima a to znaci vise posla i za turisticke agencije idt itd samo da budu bezbedni i mnogo pozitivnih stvari cemo imati od njih.

StefanL

03.06.2015. 10:13

Po našem zakonu, svaki objekat na vodi mora da bude registrovan kao "plovni objekat". Međutim, kada se plati i dobije takva registracija, taj objekat NE SME da se veže nigde sem u u sertifikovanoj luci, koja zadovoljava inženjrske i plovidbene zahteve, od propisno ankeriasnog i utemeljenog veza koji može da izdrži opterećenje i sl.. Ergo, svaki splav na Savi i Dunavu, parkiran tamo gde su danas, tu stoji PROTIVZAKONITO a onaj ko mu je izdao "dozvolu" za to mora krivično da odgovara!

Mirko

03.06.2015. 17:54

Ne znam dali je zakonom ili propisima regulisano da za projektovanje, izdavanje dozvole za izgradnju i dozvole za upotrebu, moraju biti uključeni inženjeri brodogradnje, kao jedini kvalifikovani za gradnju plovnih objekata.Znam samo da, kao kvalifikovan, prolazeći pored raznih plovnih objekata na rekama, vidim da je veliki broj tih objekata po kriterijuma struke opasan za boravak većeg broja ljudi na njima.

alex miles

06.06.2015. 05:53

A gde je bio Mali dok je splav tonuo, obzirom da je on prisutan bilo gde se nesto desava. Ja bih ipak rekao da je potonuo jer vlasnici nisu platili dazbinu popovima da ga osvete. Znaci bozija kletva i oganj unistavajuci. Uf !