Raskrsnice dogodine

N. PANTIĆ

09. 11. 2010. u 21:18

Petlje u Radničkoj i Jurija Gagarina radiće austrijski "Por" i slovenački "SCT". Saglasnost EIB. Posao vredan oko 122 miliona evra

IZGRADNJA petlji u Radničkoj i Ulici Jurija Gagarina, kao pristupnih saobraćajnica mostu na Adi ciganliji, biće gotova krajem 2011. godine, a koštaće oko 122 miliona evra. Radove, vredne 68 miliona evra na čukaričkoj strani, izvodiće austrijska firma "POR", dok će raskrsnicu na Novom Beogradu za 36 miliona evra uraditi slovenačko preduzeće "SCT". Pored ovih suma, Beograd će i na ime poreza morati državi da plati više od 18 miliona evra.

NOVI BULEVAR PREMA Bajićevim rečima, još nije dobijena saglasnot od banke kada je reč o izvođaču radova na novom bulevaru, koji će ići od petlje u Jurija Gagarina do Tošinog bunara. U trci za posao izgradnje bulevara je pet firmi. Dve slovenačke, i po jedna austrijska, italijanska i turska. Kako smo saznali, najpovoljniju ponudu na tenderu su dali Slovenci.

Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za građevinsko zemljište, Evropska investiciona banka dala je saglasnost da radove izvode "POR" i "SCT", kao najpovoljniji ponuđači.

- U narednih desetak dana biće pripremljena dokumenta za potpisivanje ugovora sa izvođačima - kaže Bajić. - Rok za završetak petlji u Radničkoj i Ulici Jurija Gagarina je 400 dana od potpisivanja ugovora, odnosno kraj sledeće godine, kada će biti završen i most. Predviđeno je da u Radničkoj ulici budu završene rampe sa kojih će se penjati i silaziti sa mosta, kao i da se ova petlja spoji sa onom kod Hipodroma. "POR" će, pored radova, izraditi i glavni projekat, odnosno njima je poveren takozvani posao "projektuj i gradi". Na novobeogradskij strani ovaj projekat već postoji, tako da slovenački "SCT" ima zadatak da postojeći plan sprovede u delo.

Inače, radovi na raskrsnici na Carevoj ćupriji se polako privode kraju i biće gotovi do kraja godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Ada

09.11.2010. 22:41

A zar mi nemamo odlicne gradjevinske firme, koje su izgradile pola sveta do sada? Umesto da se da posao nasim preduzecima i strucnjacima, daje se strancima bez ikakvog razmisljanja i drzavne odgovornosti! Rasulo.

peca

10.11.2010. 01:30

@Ada - Evropska investiciona banka odlučuje samostalno o izvođačima radova prema svojim kriterijumima. Tako postupa u svim zemljama, bez obzira da li su članice EU ili tek treba da postanu. Izvođači, međutim, mogu uzeti domaće firme kao podizvođače, što se i događa na gradilištima širom zemlje.

Neko

10.11.2010. 10:49

@Ada - Ako je kredit u pitanu,a jeste, onda postoje kriterijumi koji moraju da se ispostuju, odnosno mora da se sprovede tender i da najbolji ponudjac i dobije posao.

Matematicar

10.11.2010. 00:15

Dakle Most 160 miliona eura +122 miliona petlje + 18 miliona porezi="300" Miliona eura+120 miliona eura kamata="420" Miliona euraCena prava sitnica...

Wile E. Coyote

10.11.2010. 07:22

Ujednačite terminologiju, kod Hipodroma nije petlja, nego raskrsnica, kao što i stoji na kraju teksta.

Dusan

10.11.2010. 09:33

Trebalo bi voditi racuna da vise nasih gradjevinskih firmi dobijaju velikeposlove u zemlji, da se uposli nasa gradjevisnka operativa. Verovatno EIB postavlja stroge uslove za ucesce na tenderu, za koje nase firme nisu spremne, ali bi grad ili drzava trebalo da se pozabave i ovim pitanjem, jer sramota je da u ovoj krizi placamo kamatu EIB, troskove i profit stranim firmama, pa to ni mnogo bogatije drzave ne mogu da podnesu. Postoje nase firme kao sto su Energoprojekt, Ratko Mitrovic, itd.