GRAD NA BEGEJU GUŠE TERETNJACI: Zrenjanin svakodnevno zbog saobraćaja na ulicama pritisnu tone ugljen-dioksida

B. Grujić

07. 04. 2021. u 07:26

ГРАД НА БЕГЕЈУ ГУШЕ ТЕРЕТЊАЦИ: Зрењанин свакодневно због саобраћаја на улицама притисну тоне угљен-диоксида

Foto S. Sokolov

SVAKODNEVNO na Zrenjanin iz saobraćaja "padnu" tone ugljen-dioksida.

To je pokazalo i istraživanje Bekima Rukecije, aktiviste udruženja "Zrenjaninska akcija" (ZRAK) koji je devet sati sedeo na magistrali blizu centra grada i izbrojao 903 kamiona.

Toliko "teškaša", prema proračunima stručnjaka iz ovog udruženja, isporuči četiri tone opasnih materija, i to u toku samo tog jednog dana.

Centar grada na Begeju pod pritiskom je kamiona, jer se kraj radova na izgradnji obilaznice ni dve godine nakon roka ne naziru.

Stručnjaci ZRAK su izračunali da na mesečnom nivou, za prosečnih devet sati, radnim danima, ako se u obzir uzme slična frekvencija teških kamiona, prodefiluje skoro 20.000 teretnjaka. Na to, tvrdi Rukeci, treba dodati i automobile i druga vozila, pa se količina ispuštenog ugljen-dioksida procenjuje na oko 100 tona.

- Nedavno smo, u Zrenjaninu i u Elemiru, postavili šest senzora za merenje kvaliteta vazduha i uverili se u parametre ozbiljnog aerozagađenja - ističu članovi ZRAK-a.

RIZIK ZA OSETLJIVE

ANALOGNI uređaji za merenje kvaliteta vazduga u Zrenjaninu stari su nekoliko decenija i ne mere suspendovane PM čestice, koje su inače poznate kao "nevidljive ubice iz vazduha". To je upravo i podstaklo članove inicijative "Vazduh nije roba" da nabavi i postavi senzore. Obrada prvih prikupljenih podataka pokazala je da su beležene vrednosti iznad normale, odnosno opasne za osetljive grupe stanovnika.

- Cilj akcije brojanja kamiona na centralnoj gradskoj magistrali jeste da se ukaže na pogubne efekte kamionskog sobraćaja, kao na neophodnost završetka obilaznice oko Zrenjanina, koju mnogi nazivaju Skadar na Bojani. Ne želimo da licitiramo razlozima višegodišnje izgradnje obilaznice ni debelim kašnjenjem, namera je da nadležnima jasno ukažemo da se ne igraju sa strpljenjem građana, koje je već "istanjeno" iz poznatih razloga oko fabrike vode.

ZAGAĐENJE Centar "okupirali" kamioni, Foto S. Sokolov

Rok za završetak obilaznice, u dužini 3,7 kilometara, istekao je još 2019..Trenutno se radi treća faza, a najveći problem je spornih 400 metara puta obilaznice, koja se ukršta sa već postojećim dalekovodima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)