ORLOVE OBOJILI TESLA, PAPRIKA, ĆILIM I ĆIRILICA: Kako su Bavarci našli inspiraciju za novu opremu reprezentacije Srbije

Nedeljko Iljukić

25. 10. 2020. u 11:33

ОРЛОВЕ ОБОЈИЛИ ТЕСЛА, ПАПРИКА, ЋИЛИМ И ЋИРИЛИЦА: Како су Баварци нашли инспирацију за нову опрему репрезентације Србије

Foto FSS

NIKOLA Tesla, elektricitet, ćirilica, pirotski ćilim, ocila, boja crvene paprike i neonsko-zelene nijanse. Svi nabrojani detalji su bili posebna inspiracija dizajnera u "Pumi" koji su oslušnuli srpske etnologe, istoričare i ljude iz marketinga Fudbalskog saveza Srbije i reprezentaciju naše zemlje obukli u dva nesvakidašnja dresa koji su na prvo pogled osvojili simpatije navijača.

- Poznati nemački proizvođač sportske opreme se potrudio da reprezentacije kojima je sponzor opremi za potencijalni odlazak na Prvenstvo Evrope koje je odloženo za 2021. godinu. Nova oprema u kojoj Srbija nastupa u Ligi nacija i u kojoj je debitovala na meču protiv Rusije u Moskvi već je osvojila velike simpatije naših navijača - kažu nam u Fudbalskom savezu Srbije.

Crveni dres, odnosno domaća garnitura je, trudom dizajnera u bavarskom gradu Hercogenaurahu, postala insipirisana posebnom nijansom crvene boje "čiči peper", a ima direktne veze sa bojom crvene leskovačke paprike. Zatim su po celom dresu "rasuta" ocila sa tradicionalnim srpskim motivom i četiri slova "S", a čak se i prepoznaju motivi pirotskog ćilima. Nema šta, mala etnografska lekcija na komadu tekstila...

Beli, gostujući dres je posebna priča i ispostavilo se da je pun pogodak! Čak su ga i navijači sa mnogo više simpatija prihvatili od domaće garniture. Na belom dresu se ističe posebna neonsko zelena boja u grbu FSS, a dizajneri su aludirali na Nikolu Teslu i njemu u čast podsetili na mnogobrojne izume jednog od najslavnijih Srba u našoj istoriji. Nemački proizvođač je celu liniju opreme za srpsku i druge fudbalske reprezentacije naslovio sa Crafted from culture, što je jasna poruka da je oprema inspiraciju pronašla u kulturama pojedinih nacija.

Poseban detalj na belom, gostujućem dresu, nalazi se na poleđini, na sredini gornjeg dela. Na njemu je latinicom ispisano Serbia ali je slovo "B" urađeno u prelepom ćiriličkom obliku i posebna je posveta našem tradicionalnom pismu.

Tako je "Puma", koju je osnovao Rudolf Dasler, koji se davno posvađao sa rođenim bratom Adijem, osnivačem konkurentske kuće "Adidas" postala na neki način čuvar srpske i nečijih drugih priča iz tradicije i istorije. Obe fabrike rade u istom mestu u Bavarskoj i teško da ćete radnike jedne ili druge fabrike moći da vidite u tuđoj opremi.

Na kraju, ostaje samo nada da će sledećeg leta "orlovi" imati priliku da na EP na najlepši način pokažu svoje novo ruho.

ITALIJA RENESANSA, ČEŠKA LIPA...

NEMAČKI dizajneri su, osim Srbije, opremili novim dresovima i reprezentacije Italije, Švajcarske, Austrije, Češke, Islanda... U dizajnu italijanskog dresa motiv je bila renesansa, kod Čeha je motiv lipa, kod Švajcaraca planine i šare u četiri boje kao aluzija na četiri zvanična jezika kojima se govori u ovoj zemlji, kod Austrijanaca je motiv bila secesija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)