DEVOJČICA (4) PRONAŠLA OTISAK STOPALA DINOSAURUSA: Nesvakidašnje otkriće u Velsu, naučnici optimistični po pitanju novih saznanja (FOTO)

Tanjug

30. 01. 2021. u 23:06

ČETVOROGODIŠNjA devojčica pronašla je na plaži u zalivu Bendriks, u dolini Glamorgan u Velsu, dobro očuvani otisak stopala dinosaurusa.

ДЕВОЈЧИЦА (4) ПРОНАШЛА ОТИСАК СТОПАЛА ДИНОСАУРУСА: Несвакидашње откриће у Велсу, научници оптимистични по питању нових сазнања (ФОТО)

Foto: Tviter

Naučnici veruju da bi on mogao da im pomogne da odgonetnu na koji način su te životinje hodale.

Otisak koji je devojčica Lili Vilder primetila u petak, star je 220 miliona godina i bio je sačuvan u blatu.

Iako je nemoguće utvrditi koji ga je tip dinosaurusa ostavio, otisak je dugačak 10 centimetara i verovatno potiče od dinosaurusa visokog 75 centimetara.

Kustos paleontologije velškog Nacionalnog muzeja Sindi Hauels opisala ga je kao najbolji primerak ikad pronađen na toj plaži, kao i celoj Britaniji.

Majka devojčice, Sali, objasnila je da su ona i njen otac Ričard otkrili otisak stopala i fotografisali ga, a zatim stupili u kontakt sa stručnjacima.

Dinosaurus, koji je ostavio otisak, smatra se vitkom životinjom koja je hodala na dve zadnje noge i aktivno lovila druge male životinje i insekte.

Smatra se da su primerci ranije pronađeni u zalivu Bendriks gmizavci više krokodilskog tipa reptila, a ne od dinosaurusa.

Fosil je izvađen ove nedelje i odnet u Nacionalni muzej u Kardifu, gde će se čuvati.

Dinosaurusi su se prvi put pojavili pre oko 230 miliona godina, a njihovi otisci stopala mogu da rasvetle ranu tačku njihove evolucije, kada su se različite grupe prvi put diverzifikovale.

- Njihova očuvanost može da pomogne naučnicima da saznaju više o stvarnoj strukturi stopala jer je dovoljno jasno da pokaže pojedinačne jastučiće, pa čak i otiske kandži - navodi se u saopštenju Nacionalnog muzeja Velsa.

I MI KREĆEMO PUT GRČKE Prvo oglašavanje Nikoline žene: Deca znaju sve, moramo biti hrabri