UKRAJINSKI PILOT SU-27 „SABLJA“ O SUKOBU S RUSKIM VKS: Mogli su da nas unište, njihova obuka je bila zbunjujuća i za NATO (VIDEO)

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

21. 06. 2024. u 21:53

PILOT Su-27 ukrajinskog vazduhoplovstva izneo je neke detalje o misijama u kojima je učestvovao protiv ruskog vazduhoplovstva tokom vazdušnog rata na ukrajinskom frontu.

УКРАЈИНСКИ ПИЛОТ СУ-27 „САБЉА“ О СУКОБУ С РУСКИМ ВКС: Могли су да нас униште, њихова обука је била збуњујућа и за НАТО (ВИДЕО)

Foto: EPA

Mladi ukrajinski pilot Suhoj Su-27, koji se navodno bori od početka rata, ispričao je neke emotivne slučajeve tokom vazdušnih borbi, ali i šta znači preživeti u borbi pred očigledno nadmoćnijim vazduhoplovstvom, gde su strašna iskušenja nastaviti u sadašnjosti.

Ukrajinski pilot sa šifrom „Sablja“ opisao je nekoliko slučajeva taktičke genijalnosti koju su demonstrirali ukrajinski piloti, s obzirom na to da ih ima više od onih u službi ruskog vazduhoplovstva.

U devetominutnom, preko potrebnom intervjuu, s obzirom na moral i stanje Kijeva na terenu, koji je vodila ukrajinska medijska platforma Junajted24, „Sablja” opisuje neke od pobeda koje su ukrajinski piloti ostvarili u vazduhu, ali i na zemlji.

Kako obaranja ruskih lovačkih aviona, tako i zastrašujuće trenutke u kojima je bio pogođen jedan od njih.

UKRAJINI OSTALO 56 OPERATIVNIH LOVAČKA AVIONA

Izveštaj Junajteda 24 citira izveštaj Pentagona u kojem se sadašnja ukrajinska flota iznosi samo „56 operativnih lovačka aviona“.

Zanimljivo je napomenuti da čak i zapadni stručnjaci iz oblasti avijacije sa sajta Aviationist, koji su analizirali intervju sa ukrajinskim pilotom, tvrde da se prema svim izjavama „Sablje“ treba odnositi sa oprezom, jer su deo video snimka platforme kojom upravlja ukrajinska vlada, a koji je objavljen. 5. maja 2022, da prikupi dodatni novac za Ukrajinu.

Intervju ukrašavaju lepe slike, međutim, iste nemaju apsolutno nikakve veze sa vazduhoplovnim ratom koji traje preko dve godine na linijama fronta u Ukrajini.

Dakle, čak i zapadni izvori navode da ne treba isključiti mogućnost da su neke od tvrdnji bile preuveličane da bi se podržao Kijev, kao i da su neki od izveštaja bili preuveličani da bi se naglasilo junaštvo pilota i podigao moral Ukrajinaca, kao što se često dešavalo u prošlosti.

Međutim, dok se gotovo ništa od ovih detalja koje je Saber pominjao ne može proveriti, priča ipak nudi neke zanimljive uvide u ukrajinsku i rusku taktiku i vojno razmišljanje, stoga izdvajamo najzanimljivije delove.

ŠTA KAŽE MLADI UKRAJINSKI PILOT SUHOJ SU-27 POZIVNOG ZNAKA „SABLjA“?

Sabljina “ispovest” takođe dolazi neposredno pre nego što toliko obećani i dugo očekivani i najavljivani avioni F-16 stignu u Ukrajinu. Nakon totalne konfuzije i različitih izveštaja, više niko ništa zasigurno ne tvrdi, pa se u najnovijim izveštajima spominje da će biti isporučeno od 25 od 85 lovaca F-16 koje su obećali saveznici Kijevu.

Ispovest Sablje prikazuje kako su, uprkos potpunoj „dominaciji u vazduhu“, koju će Rusija nastaviti da „nameta“, ukrajinski piloti uspeli da „zadrže kontrolu nad vazdušnim prostorom dve godine“, suočeni sa strašnim borbenim uslovima. Dodaje da su uspeli da obezbede da Vazdušno-kosmičke snage Rusije ne lete iznad neokupiranih teritorija.

-Još se sećam kada su se dva naša aviona suočila sa 13 ruskih aviona u vazduhu, a bilo je slučajeva da je bilo četiri naspram 24. Međutim, i dalje smo se upuštali u borbe kako bismo ih sprečili da završe misije, rekao je Sablja.

-Bilo je "trenutaka" kada bi, nakon što su ukrajinski piloti izveli manevre izbegavanja da izbegnu udar projektila, čuli Ruse kako preko stanice govore "o, spretni su" – što je značilo da nisu mogli da ga obore“, rekao je ukrajinski pilot.

-U početku Rusi nisu ni imali posebnu taktiku, jer su jednostavno „upalili“ „džemere“ pa obe strane „ništa nisu mogle da vide“ . Ukrajince je verovatno spasio „apsolutni haos“, dodaje Sablja.

Ali kao posebne borbe protiv Rusa ovaj pilot ističe letove tipa „beskrajni maraton” koji su izvršavali jednu misiju za drugom, po nalogu, čak i odmah po sletanju u bazu i pod pretpostavkom da je dnevna akcija završena.

-Ponekad sletimo na aerodrom i brzo nam se kaže da napunimo gorivo (i poletimo) jer dolaze projektili.

-Prelazimo na drugi aerodrom, zatim letimo sa drugog na treći aerodrom, (ne završimo uvek) tamo gde smo planirali, rekao je Sablja. Dodaje da je prošle nedelje „promenio čak tri aerodroma u jednom danu“.

Ovo je ruska strategija u kojoj Rusija, nakon što postane svesna vazduhoplovne baze na koju će sleteti ukrajinski avioni posle poletanja, pokreće raketne napade na te aerodrome.

Sablja je dodao da su ruski piloti sprovodili taktike i strategije koje su zapanjile Zapad, ali da su bile narušene lošim planiranjem i „preteranim samopouzdanjem“.

-Neke taktike i manevri koje su koristili Rusi bili su zbunjujući i za NATO i za nas. (Mi) nismo mogli da razumemo njihovu svrhu. Njihov nivo obuke je prilično visok. Mogli su u potpunosti da unište ukrajinsku avijaciju i da unište našu protivvazdušnu odbranu, ali

nisu uspeli zbog nekompetentnosti, nedostatka pravilnog planiranja i preteranog samopouzdanja, rekao je ukrajinski pilot.

oruzjeonline.com

BONUS VIDEO - RUSKA ARTILjERIJA NA DELU: Jedinica gađala položaje ukrajinske vojske na frontu u Hersonu

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

SKANDAL! Pesme o terorističkoj OVK puštene na stadionu  pred utakmicu Borca (VIDEO)