OTALA VRATA U SAD, PRIZEMLJENJE I U EVROPI: Oprez u Evropi posle incidenta na "boingu 737 MAKS"

Agencija EU za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) preduzela je iste mere kao i američka Federalna uprava za avijaciju (FAA), kojom se hitno, do završetka inspekcije, prizemljuju avioni B737 MAKS 9 sa specifičnom konfiguracijom koju je imao i avion kompanije "Aljaska erlajns", čiji je deo otpao tokom leta.

ОТАЛА ВРАТА У САД, ПРИЗЕМЉЕЊЕ И У ЕВРОПИ: Опрез у Европи после инцидента на боингу 737 МАКС

Foto: AP Photo/Elaine Thompson, File

Odluka o prizemljenju svih ovakvih aviona doneta JE i pred činjenice da nijedna aviokompanija iz država članica EASA u svojoj floti trenutno nema avione s takvom konfiguracijom. Reč je o avionima u kojima je izlaz iz srednje kabine zamenjen prikopčanim panelom, što obično koriste kompanije sa manjim kapacitetom putnika, gde ovaj dodatni izlaz nije obavezan da bi se ispunili bezbednosni zahtevi za evakuaciju.

EASA ističe da nijedan zvion 737-9 koji leti u Evropi nema ovu konfiguraciju, da zbog toga nisu prizemljeni i mogu da nastave normalno da lete. Dodato je i da je evropska agencija u stalnom kontaktu sa američkim kolegama i da će pažljivo da prati istragu oko događaja sa avionom "Aljaska Erlajnsa", kome se izlazna ploča odvojila od trupa tokom leta, što je dovelo do brzog pada pritiska u kabini.

Neke od država i kompanija su takođe samoinicijativno donele odluku o prinudnom prizemljenju letilica do završetka istrage, poput "Turkiš erlansa" ili inidijskih vazduhoplovnih vlasti. Na pistama u SAD sada se nalazi 171 imobilisan avion istog tipa.

Vrata koja su se usred leta u petak uveče odvojila od letilice "737 MAKS" na letu 1282 u Oregonu pronađena su u bašti jednog profesora u Portlandu. To će pomoći da se utvrdi tačan uzrok. Agenti FAA su izvršili inspekciju letelice, kao i drugih aviona istog tipa. Na oštećenom avionu nije pronađena nikakva strukturalna greška, ali je registrovan gubitak pritiska u kabini na prethodnim letovima, 7. decembra, 3. i 4. januara.

Ovo je još jedan u nizu udaraca za američku kompaniju. U Indoneziji je u oktobru 2018. godine u padu putničkog aviona na letu JT610 kompanije Lajon Air poginulo 189 osoba. Bila je to prva avionska nesreća aviona Boeing "737 MAKS". U martu 2019. dogodila se još jedna nesreća s istim tipom putničkog aviona, kada je u Etiopiji život izgubilo 157 osoba na letu "Etiopijen Erlajnsa". Istragama je utvrđeno da su obe nesreće izazvale greške na senzorima za određivanje ugla uspinjanja aviona. "737 MAKS" je relativno novi model aviona. Prvi komercijalni let je obavio krajem januara 2016.

Takođe, 9. januara 2021. godine dogodila se avionska nesreća kod Džakarte kada je putnički avion "boing 737-524" indonežanske aviokompanije "Srividžaja er" nestao s radara četiri minuta posle uzletanja. Poginulo je svih 50 putnika i 12 članova posade, a uzrok ove nesreće za sada nije poznat.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MOLIM VAS, POMOZITE MI! Umro 15-mesečni sin legendarnog sportiste - on ne može da dođe sebi od bola