OTALA VRATA U SAD, PRIZEMLJENJE I U EVROPI: Oprez u Evropi posle incidenta na "boingu 737 MAKS"
Agencija EU za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) preduzela je iste mere kao i američka Federalna uprava za avijaciju (FAA), kojom se hitno, do završetka inspekcije, prizemljuju avioni B737 MAKS 9 sa specifičnom konfiguracijom koju je imao i avion kompanije "Aljaska erlajns", čiji je deo otpao tokom leta.
Foto: AP Photo/Elaine Thompson, File
Odluka o prizemljenju svih ovakvih aviona doneta JE i pred činjenice da nijedna aviokompanija iz država članica EASA u svojoj floti trenutno nema avione s takvom konfiguracijom. Reč je o avionima u kojima je izlaz iz srednje kabine zamenjen prikopčanim panelom, što obično koriste kompanije sa manjim kapacitetom putnika, gde ovaj dodatni izlaz nije obavezan da bi se ispunili bezbednosni zahtevi za evakuaciju.
EASA ističe da nijedan zvion 737-9 koji leti u Evropi nema ovu konfiguraciju, da zbog toga nisu prizemljeni i mogu da nastave normalno da lete. Dodato je i da je evropska agencija u stalnom kontaktu sa američkim kolegama i da će pažljivo da prati istragu oko događaja sa avionom "Aljaska Erlajnsa", kome se izlazna ploča odvojila od trupa tokom leta, što je dovelo do brzog pada pritiska u kabini.
Neke od država i kompanija su takođe samoinicijativno donele odluku o prinudnom prizemljenju letilica do završetka istrage, poput "Turkiš erlansa" ili inidijskih vazduhoplovnih vlasti. Na pistama u SAD sada se nalazi 171 imobilisan avion istog tipa.
Vrata koja su se usred leta u petak uveče odvojila od letilice "737 MAKS" na letu 1282 u Oregonu pronađena su u bašti jednog profesora u Portlandu. To će pomoći da se utvrdi tačan uzrok. Agenti FAA su izvršili inspekciju letelice, kao i drugih aviona istog tipa. Na oštećenom avionu nije pronađena nikakva strukturalna greška, ali je registrovan gubitak pritiska u kabini na prethodnim letovima, 7. decembra, 3. i 4. januara.
Ovo je još jedan u nizu udaraca za američku kompaniju. U Indoneziji je u oktobru 2018. godine u padu putničkog aviona na letu JT610 kompanije Lajon Air poginulo 189 osoba. Bila je to prva avionska nesreća aviona Boeing "737 MAKS". U martu 2019. dogodila se još jedna nesreća s istim tipom putničkog aviona, kada je u Etiopiji život izgubilo 157 osoba na letu "Etiopijen Erlajnsa". Istragama je utvrđeno da su obe nesreće izazvale greške na senzorima za određivanje ugla uspinjanja aviona. "737 MAKS" je relativno novi model aviona. Prvi komercijalni let je obavio krajem januara 2016.
Takođe, 9. januara 2021. godine dogodila se avionska nesreća kod Džakarte kada je putnički avion "boing 737-524" indonežanske aviokompanije "Srividžaja er" nestao s radara četiri minuta posle uzletanja. Poginulo je svih 50 putnika i 12 članova posade, a uzrok ove nesreće za sada nije poznat.
Preporučujemo
KOLIKO JE ZAPRAVO UKRAJINACA NA FRONTU? Priznanje stiglo pravo iz Vrhovne rade
18. 12. 2025. u 00:22
BLUMBERG TVRDI: EU želi da iskoristi kredit za Ukrajinu za obnovu svoje vojne industrije
17. 12. 2025. u 22:45
FICO ZAGRMEO: Ono što Brisel radi Srbiji nema nikakve veze sa zdravim razumom!
PREMIJER Slovačke Robert Fico izjavio je danas da će na samitu EU - Zapadni Balkan govoriti u korist Srbije, kao i da ono što EU radi Srbiji nema veze sa zdravim razumom i da je kažnjavaju zbog njenih suverenih stavova.
17. 12. 2025. u 15:34
"SRBE SU RASTRGLI, RASTRGLI SU JEDAN NAROD" Putin žestoko udario po Evropi: Tamo nema civilizacije, samo degradacije!
ISPOSTAVILO se da na Zapadu nema nikakve civilizacije, već samo kontinuirana degradacija, izjavio je predsednik Rusije Vladimir Putin na proširenom kolegijumu Ministarstva odbrane Rusije.
17. 12. 2025. u 13:13
MIMU ZAUSTAVILA POLICIJA: Iznenadilo ih je ono što su zatekli u kolima
NAKON što ih je zaustavila policija, prizor u kolima ih je iznenadio...
17. 12. 2025. u 10:09
Komentari (0)