PRVI PUT U ISTORIJI: Pao promet u SAD tokom Sajber ponedeljka prvi put ikada

Tanjug

30. 11. 2021. u 17:55

INTERNET prodaja u SAD-u na tradicionalni praznik diskontnih cena Sajber ponedeljak, koji je održan 29. novembra, pala je za 1,4 posto u odnosu na prošlu godinu, na 10,7 milijardi dolara, što je prvi put u istoriji, prema podacima kompanije Adobe Analitiks.

ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Пао промет у САД током Сајбер понедељка први пут икада

Foto: EPA

Uprkos usporavanju potrošnje tokom Sajber ponedeljka, Adobe očekuje da će u celoj prazničnoj sezoni kupovina biti zabeležena rekordna aktivnost e-trgovine, jer kupci svoje lične budžete "rastežu" na više dana.

Od 1. novembra do Sajber ponedeljka, potrošači u Sjedinjenim Državama su potrošili 109,8 milijardi dolara na onlajn kupovine, što je za 11,9 procenata više nego 2020. godine, saopštio je Adobe.

Ova kompanija predviđa da će digitalna prodaja od 1. novembra do 31. decembra dostići 207 milijardi dolara, što bi predstavljalo rekordan rast od 10 posto.

Adobe je otkrio još jedan interesantan podatak - da je tokom Sajber ponedeljka za osam odsto porastao broj poruka na veb sajtovima o robi koje više nema na zalihama u odnosu na prethodnu sedmicu, dok je od početka novembra broj takvih poruka skočio za 169 posto u poređenju sa nivoima pre pandemije. To se pripisuje uskim grlima u lancima snabdevanja.

Što se tiče popusta, oni su bili slabiji nego ranije. Cene elektronike bile su snižene za 12 posto na Sajber ponedeljak u odnosu na 27 procenata godinu dana pre. Sniženje cena odeće je iznosilo 18 odsto naspram 20 posto prethodne godine, dok su aparati za domaćinstvo bili jeftiniji za samo oko 8,0 procenata u odnosu na 20 posto u 2020.

Sve u svemu, prema računici Adobea, prosečan iznos "potrošačkih kolica" tokom kupovine na Sajber ponedeljak porastao je za 13,9 posto na godišnjem nivou, što je delimično rezultat opredeljenja većeg broja kupaca da naručuju velike artikle, poput nameštaja.

Američka Nacionalna federacija trgovaca na malo (NRF), vodeća trgovinska grupa u maloprodajnoj industriji, skovala je termin „Sajber ponedeljak“ 2005. godine nakon što je uočila porast broja ljudi koji kupuju onlajn u ponedeljak posle Dana zahvalnosti.

NRF predviđa da će promet na malo u SAD tokom novembra i decembra porasti za rekordnih 8,5 do 10,5 procenata na godišnjem nivou, što iznosi čak 859 milijardi dolara. Tokom proteklih pet godina, prosečan rast za vreme sezone prazničnih kupovina bio je 4,4 posto, prenosi CNBC pozivajući se na statistiku NRF-a.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna