Digitalni svet - obrazovanje za budućnost
Svedoci smo ubrzanog razvoja tehnologije i pojave novih zanimanja. Činjenica je da ne znamo koja će zanimanja postojati u budućnosti, ali je sasvim sigurno da će za obavljanje bilo kakvog posla biti neophodno poznavanje i korišćenje informaciono komunikacionih tehnologija (IKT).
Zbog toga je veoma važno da se kroz formalno obrazovanje učenici na vreme upoznaju sa osnovnim pojmovima i počnu da ovladavaju neophodnim veštinama korišćenja digitalnih uređaja i tehnologije.
Deca mlađeg školskog uzrasta i njihovi roditelji mogu biti vešti korisnici tehnologije, ali to ne mora da znači da su i kompetentni u ovoj oblasti. Međutim, u procesu digitalnog opismenjavanja nije samo poželjno, već je i neophodno uključivanje roditelja, a upravo uvođenjem predmeta Digitalni svet, deca postupno i, još važnije, vođeno grade određene pojmove i stiču neophodna znanja i veštine za korišćenje IKT- a.
Prema rečima Marine Injac, profesorke razredne nastave u Osnovnoj školi „Miloje Vasić“ u Kaluđerici i autorke udžbenika Digitalni svet Izdavačke kuće „Novi Logos“ ovaj predmet uveden je školske 2020/21. godine kao obavezan predmet za učenike od prvog do četvrtog razreda. Do sada su programom obuhvaćeni učenici od prvog do trećeg razreda, a sledeće godine će ovaj predmet učiti i četvrtaci. U prvom razredu predmet se ocenjuje opisno, dok se u narednim razredima ocenjuje brojčano i ocena ulazi u prosek za izračunavanje opšteg uspeha učenika na kraju školske godine.
Cilj nastave i učenja predmeta Digitalni svet jeste razvijanje digitalne kompetencije učenika neophodne za bezbednu i pravilnu upotrebu digitalnih uređaja za učenje, komunikaciju, saradnju i razvijanje osnova algoritamskog načina razmišljanja. Učenici od prvog trećeg razreda uče o digitalnom društvu, bezbednom korišćenju digitalnih uređaja, ali i algoritamskom načinu razmišljanja. Udžbenici su konciprani tako da zanimljiv i jednostavan način vode učenike do usvajanja znanja i veština, a sve to na primerima problemskih situacija iz svakodnevnog života – objašnjava Injac i dodaje da pored dodatnih materijala koje mogu koristiti za utvrđivanje i sistematizovanje znanja, učenici dobijaju pristup digitalnom udžbeniku Digitalni svet koji sadrži interaktivne zadatake, video i audio zapise, fotografije i edukativne igrice.
orišćenjem pogodnosti koje udžbenici pružaju, podstiče se razvoj različitih stilova učenja što doprinosi bržem i lakšem usvajanju znanja i veština.
Primeri iz prakse pokazuju da su učenici veoma motivisani i zainteresovani za učenje sadržaja koji ih vode kroz digitalni svet. Na svima nama je da ih podržimo i usmeravamo da IKT koriste u svrhu celoživotnog učenja i napretka – zaključuje naša sagovornica.
KNAUS: Francuska i Nemačka blokiraju glasanje o Prištini u Savetu Evrope, Vučić efektno apelovao na Makrona
DžERALD Knaus, šef ESI instituta i glavni protagonista i menadžer kampanje Aljbina Kurtija, rekao je da postoji nekoliko država članica Saveta Evrope koje se spremaju da blokiraju glasanje za prijem tzv. Kosova u Komitet ministara, gde pominje i dve savezničke države lažne države - Francusku i Nemačku.
04. 05. 2024. u 12:59
JOŠ JEDAN PREDSEDNIK NA POTERNICI RUSIJE: Posle Zelenskog, Moskva sada traži njega
MINISTARSTVO unutrašnjih poslova Rusije stavilo je na poternicu bivšeg predsednika Ukrajine Petra Porošenka, a odgovarajuća poternica se pojavila u bazi podataka resora.
04. 05. 2024. u 15:20
POSLE OPTUŽBI DA KRIJE NACIONALNOST I VEROISPOVEST: "Ja sam Srpkinja, krstiću sina u Hramu!" Maja Berović o PRAVOM imenu i poreklu
"JA SAM Srpkinja i ponosim se time!"
01. 05. 2024. u 13:14
Komentari (1)