BACANJE ISTINE U LICE: LJubinka Klarić uoči premijere predstave "Kišne kapi na vrelom kamenju"

M. KRALj

18. 02. 2021. u 11:34

FAZBINDEROVA trupa je nailazila na velike prepreke kada je u pitanju društvena prihvatljivost, jer su publici bacali istinu u lice.

БАЦАЊЕ  ИСТИНЕ  У ЛИЦЕ: Љубинка Кларић уочи премијере представе Кишне капи на врелом камењу

Foto BDP

I mi ćemo sada pokušati da uradimo isto, kaže, za "Novosti", glumica Ljubinka Klarić, koja će se u subotu od 19 časova naći u ansamblu predstave "Kišne kapi na vrelom kamenju", na premijernom izvođenju komada čuvenog nemačkog filmskog i pozorišnog reditelja, dramskog pisca, glumca i esejiste.

Ovaj rani tekst Rajnera Vernera Fazbindera, na scenu Beogradskog dramskog pozorišta, postavio je Jug Đorđević.

- Tekst je poslužio kao početna tačka i inspiracija mladom reditelju, kako bi govorio o temi manipulacije, bitnoj za nas pozorišne ljude - objašnjava Klarićeva, dodajući da je u fokusu više bio Fazbinderov sistem rada, nego sam dramski predložak. - Reč je o priči koja govori koliko gubimo sopstvo kada se predajemo toj moćnoj mašini, koja je u ovom slučaju pozorište. Fazbiner nam je dao slobodu da kroz njegov tekst kažemo ono što želimo.

ULOGA Ljubinka Klarić, Foto I. Marinković

U predstavi, otkriva glumica, ima dosta improvizacija, što joj je pružilo prostor da kaže šta misli o pozorištu, publici, procesu rada na predstavi, izvođenjima.

- Igram glumicu-prvakinju, koja je prošla i videla sve i svašta, a opet je na početku - priča sagovornica.

- To je proces koji mnoge zadesi u životu: otpočnete nešto, borite se za to, a onda borbu izgubite. Ona se predala, i već na početku predstave svedoci smo tog njenog poraza. Pristala je da uđe u priču sa mladim glumcima, svesna da će i oni jednoga dana, kao ona, izgubiti.

PODELA I AUTORSKI TIM

U PODELI predstave su i Pavle Pekić, Aleksandar Vučković i Iva Ilinčić. Dramatur je Tijana Grumić, scenograf Andreja Rondović, kostimograf Velimirka Damjanović, kompozitor Julija Đorđević, a scenski pokret je uradio Damjan Kecojević. Pretpremijera je planirana za 19. februar, a reprize za 21. i 23. februar.

Rad na Fazbinderovom tekstu za nju je bio poseban izazov, a uklapa se, kako kaže, i u raznorodnost stvari koje je do sada radila u pozorištu, na filmu i televiziji. Pored angažmana na Crvenom krstu, trenutno igra i u popularnim TV serijama "Tate" i "Klan". Velika produkcija dramskih igranih programa u poslednje vreme, prema mišljenju glumice, ima više dobrih nego loših strana.

- Sve te serije imaju gledaoce, a mi radimo za publiku. Važno je i da se stvara domaći program. Bio je jedan period kada se ništa nije snimalo i to nije bilo dobro za nas glumce. Publika se prebacila potpuno na strane programe, a mnogo ljudi je bilo neuposleno.

Nekima je problem što sada ima mnogo domaćih serija, a ja mislim da je to dobro. Neka bira svako šta želi da gleda.

SARADNjA Jug Đorđević, Pavle Pekić i Iva Ilinčić, Foto BDP

O tome da li snimanja ugrožavaju rad u pozorištu, glumica kaže da to zavisi od ljudi koji su na čelu teatara:

- Ja sam se sa svojim direktorom dogovorila da ne budem u novim podelama dok je trajalo snimanje serija, ali da u ovoj sezoni moram da prihvatim ulogu, ili da uzmem neplaćeno odsustvo. To je pošteno, ako prihvatiš da budeš u nekoj podeli, onda to treba da bude primarno, makar bio na finansijskom gubitku. Reč je, ipak, o disciplini i odgovornosti - zaključuje Ljubinka Klarić, koja zavidi mladim koleginicama, jer sada, u velikom i raznovrsnom repertoaru BDP, imaju mnogo mogućnosti za profesionalno sazrevanje i dokazivanje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

UKRAJINA POVLAČI RADIKALNI POTEZ: Ovo mnogi nisu očekivali, čak su i Rusi zbunjeni pred Olimpijske igre Pariz 2024