PROBLEM SAMOĆE: Najbolje pozorišne predstave u 2020.
U ovoj, zlosrećnoj 2020. godini, kada su se pozorišta lavovski borila sa pandemijom virusa korona, premalim, pa još skraćenim budžetom i sa neprestanim otkazivanjem predstava, zbog haotičnog režima protivepidemijskih mera, sledeće predstave su se izdvojile svojim kvalitetom:
Novosti
1. Bernhard Šlink/Fedor Šili: "Čitač". Reditelj Boris Liješević. Beogradsko dramsko pozorište
2. Vedrana Rudan/Tatjana Mandić Rigonat: "Dabogda te majka rodila". Rediteljka Tatjana Mandić Rigonat. Atelje 212
3. "Noćni pisac", tekst i režija Jan Fabr. Igra: Slobodan Beštić. Narodno pozorište, Beograd
4. E. Skola/Slobodan Obradović: "Ružni, prljavi, zli". Rediteljka Lenka Udovički. Beogradsko dramsko pozorište
5. Dimitrije Kokanov: "Kretanje". Rediteljaka Jovana Tomić.Bitef teatar
Sva izabrana pozorišna ostvarenja su istinito i umetnički vrlo uspešno tretirala današnji gorući problem samoće (izolacije), iz različitih, suštinski srodnih razloga: griža savesti zbog izdaje ("Čitač"), večiti konflikt dece i roditelja ("Dabogda te majka rodila"), monaška posvećenost stvaraoca, ("Noćni pisac"), izopštenost zbog zločinjenja ("Ružni, prljavi, zli"), nepovezanost sa sobom samim i svetom oko sebe ("Kretanje").
Kako smo, u "Novostima", prve četiri predstave ocenili u Pozorišnoj kritici, dodajmo o "Kretanju" Bitef teatra, da je u pitanju imerzivno pozorište, u kome se publika, u grupama od sedam ljudi kreće od prostora do prostora Bitef teatra i od teme do teme, u kojima, odreda, samuju likovi i pojave, objekti (pa i jedna bašta), beznadežno odvojeni od životnog toka, koji bi podrazumevao uspešnu komunikaciju i ostvareni kontakt. U klaustrofobičnom, skučenom prostoru, ideja kretanja, kao osnove empatije je svedena na nekretanje, zaglavljenost u sopstvenu učaurenu poziciju, još gore, u svoju ontološku usamljenost pulsara na kraju svemira. Publika se sa izvođačima (Aleksandar Đinđić, Ana Mandić, Jelena Ilić, Milica Stefanović, Pavle Mensur) gleda oči u oči, dodiruje, klimaju glavom jedni drugima, odobravajući. Ipak, sedam gledalaca nepovratno odlazi iz problema tog izvođača, bez rešenja, ostavljajući ga u tami i muci.
Predstave su indikativne za pozorišniu umetnost danas i ovde.
Preporučujemo
POZORIŠNA KRITIKA: Legenda o "TO"; "Jugojugoslavija", režija Bon Park (Nemačka). BDP
25. 11. 2020. u 10:34
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)