VAŽNO ZA VOZAČE U SRBIJI: Šta se dešava sa tehničkim pregledima
VOZAČI U Srbiji, čiji četvrotočkaši nisu baš u besprekornom stanju, mogu, ponovo, da odahnu. Stroža pravila po pitanju kočnica i izduvnih gasova odlažu se za još dve godine. Tehnički pregledi su ovu meru tražili jer u praksi najbolje znaju koliko bi autombila "palo" na kanalu. Čekalo se da presudi Radna grupa Ministarstva saobraćaja.
Foto D. Milovanović
Primena propisa Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila bila je "zamrznuta" dve godine. Ovog 5. jula propis je trebalo da zaživi, ali su kriterijumi za izduvne gasove i ovalnost kočionih diskova takvi da veliki broj vozila ne bi uspeo da ih ispuni.
Za prečišćavanje emisija izduvnih gasova ključni su katalizatori ili DPF filteri. Međutim, ti delovi su često skidani, jer prave problem u vožnji ako se zapuše ili su dotrajali i oštećeni. Dešava se da sami vlasnici preprave svoje vozilo na ovaj način, ili su kupili takav "polovnjak", ili im je taj deo ukraden. Ukoliko bi se primenile nove odredbe bez izmena, takvi automobili ne bi mogli da se registruju. S druge strane, vozila koja su napravljena bez katalizatora, ne treba da ga imaju i njihovi vlasnici zbog toga ne bi imali problem na tehničkom pregledu.
Druga sporna odredba odnosi se na neujednačenost sile kočenja, odnosno ovalnost, koja ne sme da bude veća od 20 odsto. Stručnjaci smatraju da je taj kriterijum previše strog i da se primenjuje jedino u Nemačkoj, dok evropskom direktivom nije propisana njegova vrednost. Naš sagovornik ističe da je ovo kompleksna materija, pogotovo kada je reč o smanjenju zagađenja. Kako ukazuje, država planira od sledeće godine da subvencioniše kupovinu vozila standarda evro 6 u cilju smanjenja zagađenja. Međutim, sada se prilikom uvoza ne obavljaju provore koje se odnose na izduvne gasove.
Član Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije Andrija Vujičić komentarisao je nedavno da je ovalnost kočnica veoma strogo postavljena, na oko 20 odsto, što nije predviđeno čak ni evropskom direktivom, koja uređuje delatnost tehničkog pregleda. On ukazuje i na problem za sva vozila sa pneumatskim kočionim sistemom, a to su najčešće ona veće mase, kamioni i autobusi.
Pratiće podatke
NADLEŽNI će naredne dve godine pratiti podatke sa tehničkih pregleda, naročito one koji se tiču ovalnost kočnica. Proveravaće na tehničkim pregledima da li je tehnologija merenja neujednačenosti sile kočenja dobra i da li su normativi propisani za ovalnost dobri.
SUKOB NAM JE PRED VRATIMA Rute upozorava: Mi smo sledeća meta Rusije
RUSIJA bi mogla da bude spremna da upotrebi vojnu silu protiv NATO-a u narednih pet godina, smatra generalni sekretar NATO-a Mark Rute.
11. 12. 2025. u 15:46 >> 16:40
OSUĐENI ZA UBISTVO STARCA U ZATVORU PADINSKA SKELA: Zrna saosećanja nemaju, izrečene višegodišnje kazne
SREĆKO Stefanović (22), Saša Stanković (22) i Dalibor Petrović (24) oglašeni su danas krivim u Višem sudu u Beogradu za teško ubistvo Stanimira Brajkovića (74) na bezobziran i nasilnički način u zatvoru Padinska Skela početkom februara 2024. godine. Ovom prvostepenom presudom Stefanović je osuđen na 19 godina zatvora, a Stanković i Petrović na po 18 godina.
11. 12. 2025. u 16:22
PEJAKOVIĆ: Srbi su skupo platili LAŽ o Jugoslaviji, koja traje od '45 i plaćaćemo je još
GLUMAC Nikola Pejaković oduševljava publiku širom regiona ulogom Momčila u seriji "Tvrđava", koja se bavi ratnim devedesetim i raspadom nekadašnje države Jugoslavije.
13. 12. 2025. u 15:33
Komentari (2)