3 Banka – za nas ne postoje "premali klijenti"

Novosti online

16. 12. 2021. u 13:00

Opportunity banka promenila ime, ali ne i poslovnu politiku

3 Банка – за нас не постоје премали клијенти

Foto: Promo

Od 22. novembra, na našem tržištu je još jedno novo ime u bankarskom sektoru – 3 Banka. Ime je novo, ali banka nije – već dvadeset godina je na našem tržištu. Naime, radi se o do sada Opportunity banci sa sedištem u Novom Sadu, koja se u proteklim decenijama profilisala kao banka koja podržava klijente sa otežanim pristupom finansiranju.

„Smatramo da svako zaslužuje priliku i to je jedna od naših najznačajnijih vrednosti, pa smo se još 2009. godine u skladu sa svojom misijom diferencirali u odnosu na konkurenciju i posvetili se jednoj tržišnoj niši koja do tada nije bila u fokusu banaka. Ta “naša” niša su oni mali preduzetnici, poljoprivrednici i građani koji nisu imali pristup finansiranju i kreditima. Nakon promene vlasničke strukture prošle godine, kada su vlasnici naših akcija postale i tri banke iz Nemačke i Holandije, sada smo promenili i ime, ali i dalje smo banka koja smatra da svako zaslužuje šansu da ostvari svoje životne planove, bez obzira na visinu primanje, veličinu svog biznisa ili poljoprivrednog gazdinstva“, objasnio je predsednik Izvršnog odbora 3 Banke, Vladimir Vukotić.

 

Uz novo ime, banka sada ima i novi logo, koji sa svojim jednostavnim geometrijskim oblicima i isprepletanim linijama, predstavlja drvo sa tri grane tj. cilja banke a ujedno asocira na posvećenost održivosti i očuvanju životne sredine.

Poljoprivreda zauzima značajno mesto u poslovnim aktivnostima 3 Banke "Čak 75 odsto naših klijenata su ljudi iz ruralnih područja, a svaki drugi poljoprivrednik u Srbiji koji ima kredit, klijent je naše banke. Ali naši klijenti nisu giganti koji obrađuju stotine hektara. Mi pomažemo malim gazdinstvima da postanu velika, da ulažu u svoj razvoj, a oni to ne mogu sami. Odobravamo im kredite, da mogu da priušte popravku ili nabavku mehanizacije, kupe neko grlo stoke, nabave plastenik…" kaže Vukotić.

On je istakao da i preduzetnici zauzimaju jako važno mesto u poslovnoj strategiji banke, jer je i sama priča o 3 Banci u suštini jedna uspešna priča o preduzetništvu.

"Znamo kako izgleda početi od nule jer smo, kao i naši klijenti počeli sa malim kapitalom, četvoro zaposlenih i minimalnim šansama za uspeh na veoma konkurentnom bankarskom tržištu. Danas naš tim broji 500 zaposlenih. Odobravamo kredite preduzetnicima, kako bi mogli da kupe dodatne mašine, da renoviraju poslovni prostor ili ulože u nešto drugo što će im pomoći da razviju svoje poslovanje. I način rada nam je drugačiji. Ne čekamo da klijenti dođu u banku, već mi dovodimo banku u njihovo dvorište, obezbeđujući im premium uslugu, bez obzira na iznos kredita koji im odobravamo" kaže predsednik Izvršnog odbora 3 Banke.

Direktor 3 Banke Vladimir Vukotić

Značajnu poslovnu liniju u banci čini saradnja sa fizičkim licima, gde je posebno važno istaći da je fokus banke odobravanje kredita građanima sa otežanim pristupom bankarskim uslugama. Ovim klijentima je često prepreka to što su im primanja niska ili nemaju ugovor o radu na neodređeno, pa čak 45% klijenata 3 Banke, prema podacima Kreditnog biroa, pre saradnje sa 3 Bankom nije koristilo kredite.

"Posebno bih istakao da kredite odobravamo i penzionerima koji u trenutku otplate poslednje rate mogu da imaju 80 godina. Oni se najčešće zadužuju kako bi pomogli ili obradovali članove porodice" dodao je Vukotić.

On je objasnio da se specifičan pristup kreditiranju u 3 banci odražava i na njen pristup štednji. "Naši klijenti na niže uloge dobijaju višu kamatu nego na veće iznose što je jedinstven primer, u regionu a možda i u svetu. Cilj je da svojim depozitarima sa nižim ulozima omogućimo atraktivne kamate, ali, još važnije, edukacija i stvaranje štednih navika kod klijenata koji do sada zbog relativno malih prihoda nisu štedeli" dodao je on.

Vukotić je dodao da ime 3 Banke implicira tri strateška cilja banke: pozitivan uticaj na ljude, na planetu i na ekonomski prosperitet. Banka, kaže on, realizuje svoje aktivnosti na način koji sva tri cilja drži u balansu i ostvarenje jednog cilja ne sme ugrožavati druga dva.

"Primera radi, mi ne želimo da ostvarimo profit, a da sa druge strane zanemarimo brigu o ljudima, pa da rast profita bude zasnovan na smanjenju broja zaposlenih ili tzv. optimizaciji . Kad primamo nove zaposlene, primamo ih odgovorno i planski. Zaposleni su naš najveći kapital i stalo nam je do toga sa kojim izazovima se suočavaju i šta možemo da uradimo kako bi oni napredovali. Naše pravilo je da za menadžerske pozicije prednost uvek imaju interni kandidati, tako da za napredovanje u karijeri ne moraš da „pređeš kod komšije“. Većina naših menadžera je svoju karijeru i započelo u našoj banci i napredovali su od savetnika za klijente do menadžera ekspoziture, pa i na neke više pozicije, u skladu sa tim da svako zaslužuje priliku" objašnjava Vukotić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

PRIČA ZA NEVERICU: Bora je legendarni HIT napisao za pet minuta - na salveti, u kafani