NA KRILIMA VOJSKE LETEĆE I "CIVILI": Konkurs za rezervne oficire avijacije šansa za obuku na borbenim avionima

Tanjug

25. 02. 2024. u 15:27

POSLEDNjIH godina Vazduhoplovstvo Vojske Srbije postalo je bogatije za veliki broj najsavremenijih borbenih aviona i helikoptera, a konkurs za rezervne oficire roda avijacija, koji je u toku, prilika je za diplomce civilnih fakulteta da ostvare san da na njima lete, poručuju oficiri Vojske Srbije Milica Orović i Bogdan Milovanović.

НА КРИЛИМА ВОЈСКЕ ЛЕТЕЋЕ И ЦИВИЛИ: Конкурс за резервне официре авијације шанса за обуку на борбеним авионима

"Mig-29" na pisti aerodroma u Batajnici, Foto Tanjug

Treću godinu zaredom Vojska Srbije organizuje konkurs za vojno stručno osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacija, kojim se pruža mogućnost diplomcima civilnih fakulteta da jednog dana, možda, postanu piloti legendarne 101. lovačke avijacijske eskadrile "Vitezovi" Vojske Srbije i sednu u kokpit lovačkog borbenog aviona "mig-29".

- Na konkurs mogu da se prijave državljani Srbije koji imaju do 27 godina, koji imaju završene osnovne akademske studije u trajanju od četiri godine - rekla je za Tanjug kapetan Milica Orović iz Komande 204. vazduhoplovne brigade.

Orovićeva je objasnila da se selekcija kandidata, mladića i devojaka, koji se budu prijavili do 31. marta ove godine, odvija u dve faze.

Prva faza obuhvata medicinsko-zdravstvene preglede, bezbednosnu proveru, selektivno letenje i dva padobranska skoka.

Bogdan Milovanović, Foto Tanjug

Kandidati koji savladaju selektivno letenje započinju vojno stručno osposobljavanje na Vojnoj akademiji u trajanju od šest meseci, nakon čega se promovišu u prvi oficirski čin, a posle savladavanja letačke obuke dobijaju i zvanje pilota Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

Orovićeva kaže da je u mnogim vazduhoplovstvima u svetu praksa da se kroz ovakav model diplomcima civilnih fakulteta nudi mogućnost da postanu piloti borbenih vazduhoplova.

- Kod nas se ovaj konkurs pokazao kao dobar model. Imali smo na prethodna dva konkursa kandidate koji su završili obuku po ovom modelu školovanja i zaista smo zadovoljni ostvarenim rezultatima - navela je Orovićeva.

Ona dodaje da su zadovoljni interesovanjem kandidata kada je reč o ovogodišnjem konkursu. Zainteresovani kandidati mogu da podnesu prijave za tri specijalnosti roda avijacije - za pilota aviona, pilota helikoptera i pilota- -operatera daljinski pilotiranih vazduhoplova (dronova).

- Tokom selekcije i tokom obuke kandidati će imati prilike da lete na školskim tipovima vazduhoplova. To su helikopter "gazela", avioni "lasta", "utva". Nakon toga, kako budu kandidati napredovali, naravno prema njihovim afinitetima, sklonostima, trudu i zalaganju, moći će da napreduju i da prođu obuku na nekim borbenim vazduhoplovima kao što su avion "mig--29" ili helikopteri H-145 i Mi-35 - ističe Orovićeva.

Poručnik Bogdan Milovanović iz 101. lovačke avijacijske eskadrile i pilot na avionu "mig-29" istakao je da je posao vojnog pilota dinamičan, zanimljiv, ali i veoma odgovoran.

- Bavljenje ovim poslom smatram kao veliku čast i privilegiju. I moja okolina, prvenstveno porodica, primećuju to i prilično su ponosni na mene jer i oni sami znaju i uviđaju kolika je ovo čast i odgovornost - rekao je Milovanović.

Milovanović ističe da se kod njega ljubav ka letačkom pozivu pojavila tokom srednje škole.

- Nekada se radi dnevno, nekada noćno letenje, u složenim ili povoljnim meteouslovima.

Ovo je prilično dinamičan posao koji zahteva konstantnu koncentraciju i sposobnost pilota da reaguje u složenim situacijama - rekao je Milovanović.

Kapetan Milica Orović iz 204. vazduhoplovne brigade, Foto Tanjug

On ističe da je tokom obuke i karijere imao priliku da se nađe za upravljačkom palicom više različitih tipova aviona.

- Tokom obuke leteo sam na avionu tipa "utva-75" na selektivnom letenju, a kasnije i na avionu "lasta", što očekuje i naše buduće kandidate za ovo vojno stručno osposobljavanje.

Potom sam, takođe na Vojnoj akademiji, leteo na avionu "super galeb G-4" i nakon toga sam došao u Batajnicu na avion "mig-29" - naveo je Milovanović.

Obuka kao staž

Vreme koje polaznici kursa provedu na obuci, do stupanja u profesionalnu vojnu službu, takođe će biti računato u staž.

Tokom osposobljavanja polaznici dobijaju mesečna primanja, a nakon završetka i stupanja u profesionalnu vojnu službu ostvariće i sve prinadležnosti koje pripadaju profesionalnim vojnim licima.

Ulaganja u vazduhoplovstvo

Poslednjih nekoliko godina Vlada Srbije je izvršila značajna ulaganja u vazduhoplovstvo, a nabavke novih aviona, helikoptera, bespilotnih letelica i druge opreme najavljene su i za naredni period, što mladim pilotima pruža mogućnost za stalno usavršavanje. Iz Vojske Srbije naglašavaju da je ovo profesija koja za mlade ljude pruža siguran i stalan posao, mogućnost usavršavanja u zemlji i inostranstvu i mnoge druge benefite.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MRAČNA STRANA ISTINE: U Ukrajini ubijen dvostruki šampion Evrope - ružne prošlosti