PEŠAČENJE JE SIGURAN PUT DO VITALNOSTI: Kako najjeftinija rekreacija može da bude zagarantovana pomoć

V. N.

14. 01. 2022. u 16:12

NEMA dileme da je pešačenje najzdravija, a istovremeno najjeftinija rekreacija. Praktično, dovoljna je jaka volja i udobna obuća. Ono je, kao vid rekreacije, pogodno za sve starosne grupe, a donosi mnogo pozitivnih efekata na psihičko i fizičko zdravlje.

ПЕШАЧЕЊЕ ЈЕ СИГУРАН ПУТ ДО ВИТАЛНОСТИ: Како најјефтинија рекреација може да буде загарантована помоћ

Foto Shutterstock

Šetnjom možete najbolje da razbistrite misli, relaksirate se posle napornog dana, a i skinete višak kilograma. Samo trideset minuta pešačenja dnevno može da dovede do toga da u poznim godinama budete vitalni.

Ukoliko ste početnik, savetuje se da počnete sa šetnjama tri puta nedeljno - jedan dan pešačite, drugi dan se odmarate. Kako se kondicija bude popravljala, možete da povećate učestalost šetanji.

Veoma je bitan i intenzitet kojim se šetate. On bi na početku, trebalo da bude umeren, ni prebrz, ali ni previše lagan. S vremenom se trudite da tempo šetanja bude brži, ali u skladu sa mogućnostima.

Pešačenje je najkorisnije u ranim jutarnjim satima i to u prirodi. Čist vazduh i zvuci prirode imaju umirujuće dejstvo na celokupan nervni sistem. Takođe, u tom periodu u prirodi isparava velika količina korisnih negativnih jona, koji imaju visok stepen vitalnosti i energije. U organizmu dolazi do niza reakcija, tako da se čovek brže i lakše oporavlja od bolesti, raznih trauma kao i nakon operacije.

Osim što poboljšava kondiciju, redovno pešačenje ubrzava metabolizam, oblikuje mišiće, poboljšava cirkulaciju i kapacitet pluća i eliminiše stres.

Nakon pola sata pešačenja uradite nekoliko vežbi koje mogu da vam pomognu da se osećate još bolje:

Rotiranje ramena

Posle povratka iz šetnje obavezno odvojite vreme da po desetak puta kružite ramenima najpre napred pa unazad.

Razgibavanje vrata

Napravite nekoliko rotacija vratom na obe strane. Zatim savijajte glavu napred-nazad, kao da bradom želite da dodirnete vrat.

Istezanje leđa

Zauzmite raskoračni stav. Savijte leđa sa opruženim rukama dok ne budu paralelna sa podlogom. Istežite leđa i zadnji deo butina najmanje 10 sekundi.

Razmrdavanje kukova

Rotirajte nekoliko puta kukove napred-nazad. Ruke držite oslonjene na njih i trudite se da su vam leđa ispravljena, a stomak zategnut.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)