JEDITE NAMIRNICE KOJE ŠTITE OD PREHLADE: Dobro osmišljen jelovnik može da vas zaštititi od sezonskih infekcija

V. N.

10. 01. 2022. u 14:13

DA biste se tokom zime sačuvali od prehlade i brojnih drugih respiratornih infekcija, potrebno je da se pridržavate nekoliko pravila u ishrani. Osnovno je da unosite mnogo tečnosti: čaj, supu i vodu, i da jedete što više voća i povrća.

ЈЕДИТЕ НАМИРНИЦЕ КОЈЕ ШТИТЕ ОД ПРЕХЛАДЕ: Добро осмишљен јеловник може да вас заштитити од сезонских инфекција

Foto Shutterstock

Uz pomoć tečnosti izbacićete štetne materije iz organizma, dok će topao čaj od lekovitih biljaka sa limunom i medom okrepiti imuni sistem i olakšati da se izborite sa sluzi koja se nakuplja u sinusima i bronhijama.

Od namirnica koje bi pod obavezno trebalo da sadrži jelovnik protiv prehlade su: beli luk, citrusi, ljute papričice, riba, pečurke, brazilski orah, bademi i semenke bundeve. Beli luk sadrži alicin, sumporno jedinjenje koje proizvodi snažne antioksidanse koji blokiraju infekciju. Vitamin C iz citrusa ne samo da sprečava prehladu, već i ako do nje dođe, može da smanji njeno trajanje za jedan dan. LJute papričice sadrže kapsaicin, aktivan sastojak koji pročišćava disajne puteve i olakšava prohodnost sinusa. Masne ribe kao što su tuna, losos ili skuša bogate su dobrim omega 3 masnim kiselinama koje smanjuju upalne procese. Studija je pokazala da riblje ulje poboljšava funkcionisanje belih krvnih zrnaca, selektuje antitela pomažući time u borbi protiv bakterija.

Brazilski orah je najbolji izvor selena, elementa koji podstiče proizvodnju citokina, a on pomaže organizmu da se suprotstavi bakterijama i virusima koji izazivaju prehladu.Badem i semenke bundeve dobar su izvor cinka koji je neophodan za ispravno funkcionisanje imunog sistema - on pomaže u zaštiti organizma od prehlade i gripa.

Ponedeljak

Doručak: 60 g hleba sa namazom od humusa, pečenicom i svežom paprikom

Užina: sveža šargarepa

Ručak: testenina sa sosom od pečurka

Večera: file lososa i salata od sezonskog povrća

Utorak

Doručak: kifla sa domaćim džemom i šolja kefira

Užina: pomorandža i 10 badema

Ručak: riblja čorba i barena boranija začinjena belim lukom

Večera: skuša na žaru sa krompir salatom

Sreda

Doručak: dva barena jaja, 60 g hleba i 100 mladog sira

Užina: čaša kiselog mleka sa belim lukom

Ručak: tunjevina sa pirinčem i kupus salata

Večera: projara sa povrćem, šolja jogurta

Četvrtak

Doručak: mešavina ovsenih i kokosovih pahuljica sa pet badema i jogurtom

Užina: semenke bundeve

Ručak: musaka od tikvica i ljute papričice

Večera: 60 g integralnog hleba, dva barena jajeta i salata po želji

Petak

Doručak: 60 g integralnog hleba, riblja pašteta i šolja čaja

Užina: grejp

Ručak: pileće belo meso na žaru sa salatom od barenog brokolija začinjenog belim lukom

Večera: sardina sa crnim lukom i integralni hleb

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)