APLIKACIJA ZA PROCENU ISHRANE: Prekomerni unos zasićenih masti i i šećera može da vas košta života
PREKOMERNI unos zasićenih masti i dodatog šećera vodeći su uzrok prevremene smrtnosti među odraslima u SAD, i smatraju se uzrokom gotovo 700.000 smrtnih slučajeva svake godine, ali nutricionistička istraživanja usmerena na poboljšanje zdravlja često predstavljaju izazov zbog ograničenja u tačnom praćenju unosa hrane učesnika.
Foto: Depositphotos
Aplikacija za procenu ishrane
Nova studija koju vodi Univerzitet u Arizoni iz oblasti zdravstvenih nauka ima za cilj da razvije novu mobilnu aplikaciju za procenu ishrane koju će istraživači koristiti i koja će učesnicima studije pomoći da tačnije prate unos zasićenih masti i dodatka šećera.
Tradicionalno, procene unosa zasićenih masti i dodanih šećera mere se u istraživačkim studijama pomoću upitnika za učestalost hrane ili 24-časovnih opoziva dijete. Problem je što su ove metode skupe za istraživače, a i nepouzdane s obzirom na pristrasnost i pogrešno izveštavanje učesnika studija.
Istraživači kažu da postojeće potrošačke aplikacije za praćenje hrane, iako popularne, ne vode do baza podataka o hranljivim sastojcima. To ih čini ograničenim u mogućnosti da se koriste u istraživačkim studijama.
Aplikacija koju sada razvijaju biće prva, potpuno automatizovana mobilna alatka za procenu dijetetske ishrane, koju istraživači mogu koristiti za prikupljanje tačnijih podataka o ishrani.
Aplikacija će podstaći učesnike da više puta dnevno prijave svoj nedavni unos sa liste najčešće konzumirane hrane i pića koja doprinose najvećim količinama zasićenih masti ili dodatog šećera u američkoj ishrani. Dobijeni podaci pružiće istraživačima tačniju sliku o potrošnji hrane, omogućavajući im da daju bolje preporuke za poboljšanje zdravlja i dobrobiti.
Preporučujemo
CRVENI ANTIDEPRESIV: Ovo povrće vodi borbu protiv raznih vrsta infekcija
08. 09. 2021. u 14:30
SOK KOJI JE LEK ZA MALOKRVNOST: Breskva dovodi do pravilnijeg srčanog ritma
07. 09. 2021. u 16:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
VATRENO NA KRIMU: Ukrajina "odsekla" poluostrvo, mostovi sravnjeni - eksplozije i požari na vojnim i infrastrukturnim lokacijama
U NOĆNOM napadu dronovima izbio je požar u rafineriji nafte Afipski u ruskom Krasnodarskom kraju, strateškom energetskom pogonu koji je od početka rata česta meta napada.
11. 06. 2026. u 15:25
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)